مواد لازم برای

آشپزی


چای کیسه ای=2 عدد
هل=نصف قاشق غذاخوری
گلاب=1 قاشق غذاخوری
شکر=2 قاشق غذاخوری
آب=4 لیوان
طرز تهیه:
آب را روی آتش می گذاریم تا جوش بیاید و در حالی که آب در حل جوشیدن است شکر+چای کیسه ای را به آن اضافه می کنیم.سپس هل و گلاب را به چای اضافه نموده و بعد از 15 دقیقه میل می کنیم.

چای با گلاب - انواع نوشیدنی - آموزش آشپزی


موضوعات مرتبط: آشپزی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 19 مرداد 1393برچسب:چای طبیعی,انواع نوشیدنی,نوشیدنی برای تابستان,انواع چای, | 13:38 | نویسنده : حامد |

نحوه دم کردن چای سبز
برای تازه و معطر ماندن چای سبز بهتر است آن را در ظرفی تیره بریزید و در محلی تاریک و به دور از نور و رطوبت نگهداری کنید...

چای,دم کردن چای,چای سبز

نحوه دم کردن چای سبز


انواع شربت و نوشیدنی - نحوه دم کردن چای سبز

 

 

مواد لازم برای

آشپزی

آکا برای

آشپزی

آکا
چای سبز=3 قاشق غذاخوری
شکر=2 قاشق غذاخوری
هل خرد شده=8 قطعه
آب جوش=2 لیوان
نعناع سبز=کمی

روش نگهداری و دم کردن چای سبز :
برای تازه و معطر ماندن چای سبز بهتر است آن را در ظرفی تیره بریزید و در محلی تاریک و به دور از نور و رطوبت نگهداری کنید.برای هر نفر 1 قاشق مرباخوری چای سبز را در قوری ریخته و به ازای هر یک قاشق، 1 لیوان آب داغ با دمای 80 تا 85 درجه به آن اضافه کرده و درب قوری را به مدت 7 تا 8 دقیقه بگذارید. سپس آن را بنوشید.چای سبز مانند چای سیاه نیازی به دم کردن روی حرارت ندارد.


موضوعات مرتبط: آشپزی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 19 مرداد 1393برچسب:نحوه دم کردن چای سبز,چای,چای سبز,انواع چای, | 13:34 | نویسنده : حامد |

خبرگزاری ایسنا: چای یکی از

نوشیدنی

‌های پرمصرف برای ایرانیان است اما تولید داخلی پاسخگوی نیاز کشور نیست و سالانه حدود 100 تن چای وارد کشور می‌شود به همین دلیل شناسایی چای با کیفیت و بدون مواد افزودنی یکی از نکات مهم هنگام خرید است.

درشت بودن چای، رنگ نزدیک به قرمز و عطر چای جزو مواردی است که هنگام خرید باید به آن توجه داشت. همچنین چای که در فصل بهار برداشت می‌شود به مراتب از کیفیت بالاتری برخوردار است اما تشخیص واقعی چای مطلوب و سالم هنگام دم کردن میسر می‌شود؛ به طوری که برای دم کردن چای طبیعی تنها 20 دقیقه زمان لازم است و بعد از گذشت یک ربع در استکان ته نشین نمی‌شود و در مدت کوتاه رنگ غلیظی پیدا نمی‌کند.

طبیعی بودن چای از ظاهر آن قابل تشخیص نیست! چای,نوشیدنی,چای طبیعی,انواع شربت و نوشیدنی

 


انواع شربت و نوشیدنی - طبیعی بودن چای از ظاهر آن قابل تشخیص نیست!

چای سیاهی که به صورت فله‌ای در بازار به فروش می‌رسد تنوع فراوانی دارد؛ چای مورچه، ترش، باروتی و ... اما باید دانست که که گیاه چای در همه نوع آن، یکی است اما وقتی در آب و هوای مختلف رشد می‌کند و چون جزو گیاهانی است که خیلی سریع تغییراتی در آن حاصل می ‌شود، تنوع ظاهری پیدا می‌کند؛ به عنوان مثال حتی در دو شهر شمال نیز گیاه چای بنابر آب و هوای محیط تغییراتی دارد.انواع چایدر کل از گیاه چای در دنیا سه نوع عمده تولید می‌شود. وقتی برگ گیاه چیده می ‌شود و به شکل تازه برای عملیات پلاسیدن یا تخمیر فرستاده می‌ شود، رنگ گیاه عوض و سیاه می ‌شود. بو و مزه آن نیز تغییر کرده و خشک می‌ شود و نتیجه خشک شدن این گیاه، چای سیاه است.اگر گیاه تازه سریعا خشک شود و تخمیر روی آن صورت نگیرد نتیجه چای خشک، سبز است که رنگ کمتری تولید می‌ کند اما خواص آن بیشتر از چای سیاه است.نوع دیگر چای نیمه تخمیر شده است که با نام اورنگ شناخته می شود. این چای تنها در چین تهیه می ‌شود و خواص آن فی‌ ما بین چای سبز و سیاه است!

طبیعی بودن چای از ظاهر آن قابل تشخیص نیست! چای,نوشیدنی,چای طبیعی,انواع شربت و نوشیدنی

 

چای بهاره بهترین نوع چایبهترین، مرغوب‌ترین و خوش ‌طعم‌ ترین چای مربوط به چای بهاره است و بعد از چای دست‌چین شده در تابستان و پاییز قرار می گیرند.نکاتی درباره چای سیاهچون در روند تخمیر چای مواد تلخ‌کننده آن بیشتر می‌شود هر چه برگ چای درشت ‌تر باشد این مواد که یبوست‌ آور هم هستند در آن کمتر یافت می‌ شود اما هر چه چای خردتر و پودرتر باشد این مواد در آن بیشتر هستند.

طبیعی بودن چای از ظاهر آن قابل تشخیص نیست! چای,نوشیدنی,چای طبیعی,انواع شربت و نوشیدنی

 

چای درشت بهتر از چای ریز استهر چه چای سیاه پودرتر باشد رنگ تولیدی تیره ‌تر و مزه آن تلخ‌تر خواهد بود و به مذاق هر شخصی خوشایند نخواهدآمد؛ به طور کلی باید گفت چای درشت از نظر کیفیت بهتر از چای‌ ریز و پودری است.چای طبیعی تقریبا قرمز استچای طبیعی در حالت طبیعی رنگ نزدیک به قرمزی دارد. اگر به چای هیچ افزودنی اضافه نشود رنگ، بو و مزه خوبی داشته و بی‌ ضرر است اما اضافه کردن رنگ و عطری کردن آن به شکلی که بوی تند و رنگ قرمز پررنگ پیدا کند، مضر می‌ شود.چای طبیعی در مدت کوتاه رنگ غلیظی پیدا نمی‌کند. مطمئنا چای طبیعی بدون رنگ و بوی اضافه شده سالم ‌تر و بهتر است.در فصل زمستان چای برداشت نمی شودچای در سه فصل بهار، تابستان و پاییز چیده می شود و در فصل زمستان چای برداشت نمی ‌شود به این علت که هر چه از بهار به فصل تابستان و زمستان نزدیک می ‌شویم، قسمت‌ های چوبی برگ زیادتر می ‌شود.بنابراین بهترین، مرغوب ‌ترین و خوش ‌طعم‌ ترین چای مربوط به چای بهاره است و بعد چای تابستان و پاییز قرار می گیرند.

طبیعی بودن چای از ظاهر آن قابل تشخیص نیست! چای,نوشیدنی,چای طبیعی,انواع شربت و نوشیدنی

 

چای های پرزدار عطر بیشتری دارندمنطقه جغرافیایی در کیفیت و کمیت مواد معطر کننده و مواد تلخ‌ کننده موثر است. به همین دلیل چای برخی نقاط خوش‌ طعم و چای برخی نقاط بسیار پست است.به‌ عنوان مثال، در ایران آزمایشاتی که روی چای پنج شهر

شمالی

انجام شده نشان داده اند، اصولا چای ‌هایی که روی آن ها پرزهایی وجود دارد (البته این پرز با چشم غیرمسلح دیده نمی ‌شود) هر چه پرز بیشتری داشته باشند چون داخل پرزها اسانس جمع می شود، عطر چای بیشتر است. نتایج این بررسی‌ ها بهترین چای را چای لاهیجان معرفی کرده‌اند.هنگام خرید چای به چه نکاتی توجه شود؟درشتی چای یکی از نکات مهم و قابل توجه است. بوی چای حرف اول را در حدس طعم و مزه چای می ‌زند ولی به هر حال، قبل از دم کردن چای نمی توان میزان کیفیت آن را به طور کامل متوجه شد . رنگ سیاه چای هم مشخصه دیگر مرغوب بودن آن است.طبیعی بودن چای از روی ظاهر قابل تشخیص نیست!تا قبل از دم کردن چای نمی توان طبیعی بودن آن را تشخیص داد چراکه چای طبیعی رنگ نمی ‌دهد. از نظر اسانس هم چای اگر بوی غلیظی نداشته باشد، یعنی عطری نیست.از عطریات طبیعی در چای استفاده شوداز آنجاکه مصرف عطریات افزوده شده به چای در طولانی مدت می ‌تواند در کبد تجمع یافته و به سموم تبدیل شود و عوارضی را برای مصرف کننده در پی داشته باشد، توصیه شده از عطردهنده های طبیعی در چای استفاده شود.

طبیعی بودن چای از ظاهر آن قابل تشخیص نیست! چای,نوشیدنی,چای طبیعی,انواع شربت و نوشیدنی

 

دم کردن چای خوب 20 دقیقه طول می‌کشدیکی از راهکارهای شناخت چای خوب مدت زمان دم‌کردن آن است به طوری که دم کردن چای خوب تنها 20 دقیقه طول می‌کشد و زمانی که چای خوب را در استکان بریزیم 15 دقیقه زمان لازم است تا حالت آن تغییر کند و اگر زودتر از این زمان رنگ چای تغییر کرد یا موادی در آن ته‌نشین شد این چای، چای مطلوبی نیست.چای نامطلوب پس از دم‌ کردن زمانی که در استکان قرار گیرد بعد از یک ربع رنگ آن تغییر می‌کند و موادی در آن ته‌نشین می‌شود که این مساله نشانه غیرطبیعی بودن چای است.به طور کلی می توان گفت هرچه چای تازه ‌دم تر باشد، خوش ‌بو و خوش ‌طعم‌ تر است و هر چه بماند مواد تلخ آن بیشتر شده و بو و مزه آن را تغییر می ‌دهد.خواص چای هم هر چه بیشتر بماند عوض می‌ شود و دیگر رفع کننده خستگی نیست چون کافئین آزاد شده با دیگر مواد

ترکی

ب شده و خاصیت خود را از دست می ‌دهد.بهترین روش دم کردن چایبرای دم‌کردن چای ابتدا باید آب کاملا به جوش آید و بعد از جوش آمدن آب شعله باید بسیار کم باشد تا حالت قلیان و جوش آب از بین برود. یک سوم قوری را آب جوش پر می‌کنیم به‌طوری که باید قسمتی از قوری خالی باشد و بعد از آن روی حرارت ملایم چای را دم می‌کنیم. قوری چینی نیز بهترین نوع جنس برای دم کردن چای است.


موضوعات مرتبط: آشپزی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 19 مرداد 1393برچسب:چای طبیعی,انواع نوشیدنی,نوشیدنی برای تابستان,انواع چای, | 13:32 | نویسنده : حامد |

 

شربت های تابستانی, آشنایی با شربت های تابستانی, روش های تهیه شربت های خنک,انواع شربت و نوشیدنی

طرز تهیه 6 شربت گیاهی تابستانی


انواع شربت و نوشیدنی - طرز تهیه 6 شربت گیاهی تابستانی


با فرا رسیدن فصل تابستان بازار

نوشیدنی

‌های خنک داغ می‌شود و همه به تهیه و خرید این

نوشیدنی

‌ها روی می‌آورند و در این بین افرادی هستند که به دلیل اهمیت دادن به سلامت خود،

نوشیدنی

‌های گیاهی و خانگی را به

نوشیدنی

‌های صنعتی ترجیح می‌دهند.
بسیاری از این نوشابه‌های طبیعی وقتی به شیوه صحیح تهیه و مصرف می‌شود نه تنها مانند نوشابه‌های صنعتی سلامت بدن را تهدید نمی‌کند بلکه حتی خواص بسیار مفیدی دارد برای مثال برخی از آنها تقویت کننده، برخی آرام بخش و دسته ای نیز حتی تاثیر درمانی دارد.

طرز تهیه برخی از این

نوشیدنی

‌های گیاهی سالم و مفید که برای فصل گرم تابستان و پیشگیری از گرمازدگی نیز سودمند است، به شرح زیر است:

شربت

ریحان
برای تهیه این

نوشیدنی

مقداری

شربت

آب قند رقیق را با دو فنجان برگ ریحان خرد شده مخلوط کنید، داخل ظرف درداری بریزید و به مدت یک ساعت در ظرف را ببندید. بعد از آن مایع را صاف کنید و سپس در یخچال قرار دهید تا خنک و آماده نوشیدن شود.

شربت

استوقودوس
برای تهیه این

نوشیدنی

سه قاشق گل تازه استوقودوس را به مقداری

شربت

آب قند رقیق اضافه کنید و پس از یک ساعت

شربت

را صاف و خنک کنید.

شربت

استوقودوس شما برای نوشیدن آماده است.

شربت

نعناع

شربت

نعناع را نیز می‌توانید مطابق با روش تهیه

شربت

استوقودوس تهیه کرده و پس از خنک شدن در یخچال مصرف کنید. برای تهیه این

نوشیدنی

استفاده از یک فنجان برگ تازه نعناع کافی است.

شربت

گشنیز و فلفل سبز
برای تهیه این

نوشیدنی

خوش طعم و خنک کننده مقداری برگ گشنیز خرد شده را به همراه دو لیوان فلفل سبز ریز شده به

شربت

آب قند رقیق

بیف

زایید. پس از یک ساعت

شربت

را صاف کنید و بعد از خنک شدن می‌توانید آن را مصرف کنید.

شربت

وانیل و بابونه
یک لیوان شکر را با یک چهارم لیوان گل‌های تازه بابونه به همراه مقداری وانیل با یک لیوان آب مخلوط کنید و در حرارت متوسط بجوشانید تا شکر به خوبی در آب حل شود. بعد از یک دقیقه جوشیدن ظرف را از روی حرارت بردارید و به مدت یک ساعت به حال خود بگذارید و سپس آن را در شیشه تمیزی بریزید و به مدت دو هفته در یخچال نگهداری کنید تا پس از آن آماده مصرف شود.

شربت

لیمو و رزماری

ترکی

بی از یک لیوان شکر را با 5/1قاشق غذاخوری رزماری خرد شده ، یک عدد پوست لیموی خلال شده با مقداری دلخواه آب بجوشانید تا شکر به خوبی در آب حل شود. بعد از یک دقیقه جوشیدن،

شربت

را از روی حرارت بردارید و بعد از یک ساعت که

شربت

به خوبی سرد شد آن را داخل یخچال قرار دهید و پس از چند روز

نوشیدنی

ابتکاری شما آماده مصرف خواهد بود.


موضوعات مرتبط: آشپزی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 19 مرداد 1393برچسب:شربت گیاهی تابستانی,اواع شربت,شربت گیاهی,شربت, | 13:30 | نویسنده : حامد |

مدت درست کردن این

دسر

40 دقیقه به طول می‌انجامد و لازم است زمانی بین 3 تا 4 ساعت برای سرد کردن و گرفتن

دسر

در نظر گرفته شود. این مقدار

دسر

برای 8 نفر کفایت می‌کند.

کرم باترمیلک با توت فرنگی دسر توت فرنگی,باترمیلک,دسر توت فرنگی,انواع دسر - پیش غذا

کرم باترمیلک با توت فرنگی


انواع دسر - پیش غذا - کرم باترمیلک با توت فرنگی

اگر باترمیلک در دسترس ندارید می توانید از دوغ غلیظ و شیرین استفاده کنید.مواد لازم:توت فرنگی: 450 گرم    خامه: ½ 1 پیمانه    باترمیلک: 1 پیمانه    شکر: ¾ پیمانهپودر ژلاتین بدون طعم: ¼ 1 قاشق چای‌خوریآبلیموی تازه: 1 قاشق چای‌خوری    طرز تهیه:1. در یک قابلمه‌ مناسب، پودر ژلاتین را روی 3 قاشق غذاخوری آب می‌ریزیم و 5 دقیقه صبر می‌کنیم تا نرم شود. سپس آن را روی حرارت ملایم گذاشته و به مدت 30 دقیقه مرتب مخلوط می‌کنیم تا ژلاتین کامل در آب حل شود.2. در یک کاسه بزرگ، ¼ پیمانه شکر را به باترمیلک اضافه کرده، با همزن دستی کامل مخلوط می‌کنیم تا شکر حل شود. به هم زدن ادامه می‌دهیم و در طول هم زدن، ژلاتین را کم‌کم به آن اضافه می‌کنیم. در یک کاسه بزرگ دیگر، خامه و ¼ پیمانه شکر را آن‌قدر می‌زنیم تا فرم بگیرد.3. نیمی از خامه فرم گرفته را در مخلوط باترمیلک می‌ریزیم و کمی زیر و رو می‌کنیم. سپس باقی خامه را در مخلوط ریخته و آن را در یک ظرف

دسر

به قطر 15 سانتی‌متر ریخته و به مدت 6 ساعت در یخچال می‌گذاریم تا کامل خود را بگیرد.4.  زمان سرو، توت‌فرنگی را با ¼ پیمانه شکر، آب‌لیمو و 1 قاشق غذاخوری آب کمی زیر و رو کرده و به مدت 5 دقیقه کنار می‌گذاریم تا آب بیندازد. با کمک یک چاقو و آب گرم، اطراف

دسر

را از ظرف جدا می‌کنیم و آن را در ظرف مناسب سرو بر می‌گردانیم. مخلوط توت‌فرنگی را روی آن ریخته و سرو می‌کنیم.


موضوعات مرتبط: آشپزی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 19 مرداد 1393برچسب:کرم باترمیلک با توت فرنگی,کیک,کیک کرمی,دسرکیک, | 13:28 | نویسنده : حامد |

 

عروسی, کیک عروسی, مدل کیک عروسی,انواع دسر - پیش غذا

 


انواع دسر - پیش غذا - زیباترین مدلهای کیک عروسی برای تابستان 2014

این مدل کیک بسیار لوکس و کلاسیک می باشد چرا که از یک رنگ صورتی بسیار خاص و همچنین گل های رز بسیار زیبا برای تزئین آن استفاده شده است.

 

 
 در اینجا می توانید از انواع مختلف و زیباترین مدل های کیک عروسی دیدن کرده و لذت ببرید.

مدل پارچه ای به رنگ عاج فیل
این کیک چهار لایه با طرح پارچه می باشد که به صورت برجسته روی آن چین خورده و پلیسه شده است. از این پارچه ی شکلاتی روی آن گل های نیلوفر درست شده است و در نهایت روی یک پایه ی چوبی سیاه رنگ قرار داده شده است .
عروسی, کیک عروسی, مدل کیک عروسی,انواع دسر - پیش غذا

 

 
کیک سفید ستنی
این کیک همانطور که بسیار ساده می باشد از ظرافت خاصی هم برخوردار است.این کیک چهار طبقه با گل های نارنجی شکری تزئین شده است و دورتادور آن هم با این گل های زیبا پر شده است و به زیبایی آن افزوده گردیده است. 
عروسی, کیک عروسی, مدل کیک عروسی,انواع دسر - پیش غذا

 

 
کیک رنگی
این مدل کیک عروسی

ترکی

بی از سه رنگ سبز و زیتونی و کرم می باشد .طوری که هر طبقه به صورت لایه های رنگی می باشد.در هر طبقه یک لبه ایجاد شده است و در نهایت گل های زیبایی که شکری هم هستند و با

ترکی

بی از همین رنگ ها می باشد روی آنها قرار گرفته شده است و در آخر روی یک پایه ی سفید رنگ قرار گرفته شده است .دورتادور این کیک با شمع هایی زیبا تزئین شده است.
 
عروسی, کیک عروسی, مدل کیک عروسی,انواع دسر - پیش غذا

 

 
کیکی با ارکیده ی سبز
این کیک سفید رنگ بسیار ساده با گل هایی از ارکیده ی سبز روشن تزئین شده است و در نهایت روی هر لایه هم شکوفه های زیر و زیبایی که بسیار هم خوش طعم می باشند چسبانده شده است .
عروسی, کیک عروسی, مدل کیک عروسی,انواع دسر - پیش غذا

 


 
جعبه ی هدیه
این مدل کیک به مانند یک جعبه هدیه درست شده است و لایه ی رویی آن با خامه ی آبی رنگ تزئین شده است و داخل آن و هم چنین روبان آن از خامه ی سفید طعم دار شده است .این کیک بسیار زیبا و شیک درست شده و درنهایت روی یک سینی مربعی و ساده قرار داده شده است.
عروسی, کیک عروسی, مدل کیک عروسی,انواع دسر - پیش غذا

 

  
کاکائویی و صورتی 
رنگ های تشکیل شده برای این کیک از شکلات قهوه ای وصورتی می باشد و باید گفت این مدل کیک بسیار کلاسیک بوده و دورتادور آن هم با گل های رز تزئین شده است.
عروسی, کیک عروسی, مدل کیک عروسی,انواع دسر - پیش غذا

 

 
طبقات گرد 
این کیک چهار طبقه به صورت گرد گرد روی یکدیگر قرار گرفته اند و در نهایت دور هر طبقه یک روبان سبز بسته شده است و روی هر روبان هم یک گل شکری با

ترکی

بی از رنگ های کرم و سبز قرار گرفته شده است.
عروسی, کیک عروسی, مدل کیک عروسی,انواع دسر - پیش غذا

 

 
طلایی و باشکوه 
این کیک شکلاتی بسیار پیچیده می باشد .چرا که از بالا تا پائین آن ،گل های زیبای طلایی آویزان شده است و رنگ طلایی که برای این مدل کیک و هم چنین گل های رز طلایی که برای آن استفاده شده است باعث گردیده تا این مدل کیک بسیار با شکوه به نظر برسد. 
عروسی, کیک عروسی, مدل کیک عروسی,انواع دسر - پیش غذا

 

 
کیک حلزونی
برای این مدل کیک از یک طرح خاصی که حلزونی می باشد استفاده شده است.این مدل کیک بسیار مناسب با مجالس عروسی می باشد چرا که کلا سفید رنگ بوده و برای عروسی بسیار زیبا است.
عروسی, کیک عروسی, مدل کیک عروسی,انواع دسر - پیش غذا

 

 
صورتی و لوکس
این مدل کیک بسیار لوکس و کلاسیک می باشد چرا که از یک رنگ صورتی بسیار خاص  و همچنین گل های رز بسیار زیبا برای تزئین آن استفاده شده است.
 
عروسی, کیک عروسی, مدل کیک عروسی,انواع دسر - پیش غذا

 

 

موضوعات مرتبط: آشپزی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 19 مرداد 1393برچسب:زیباترین مدلهای کیک عروسی,کیک عروسی,کیک تزیینی, | 13:25 | نویسنده : حامد |
فلافل یکی از غذاهای

لبنانی

است که وقتی از کنار ساندویچی‌های نزدیک بازار تهران می‌گذریم بوی سرخ‌شده آن به مشام می‌رسد و هر رهگذری را به سوی خود می‌کشاند.
 
 

فلافل,فلافل لبنانی,فلافل عراقیة,[categoriy]

طرز تهیه فلافل و 9 ترفند خوشمزه‌تر شدن آن


غذاهای عربی - طرز تهیه فلافل و 9 ترفند خوشمزه‌تر شدن آن

 

فلافل، غذایی تند است و با ترشی سرو می‌شود، یعنی در ساندویچ آن به جای گوجه‌فرنگی و خیارشور، ترشی استفاده می‌کنند. نام این غذا نیز از فلفل گرفته شده است زیرا اصل

لبنانی

آن فلفل قرمز فراوانی دارد. با ما همراه شوید تا با نکته‌های ظریفی که بهتر است هنگام پخت این غذا آن‌ها را رعایت کنید،

آش

نا شوید.

 

مقدار کالری

مواد غذایی یادشده در مجموع تقریباً دارای 1200 کیلوکالری انرژی هستند که در صورت تقسیم کردن آن‌ها میان 4 نفر مقدار کالری دریافتی به 300 کیلوکالری خواهد رسید. از آنجایی که این غذا با نان میل می‌شود، به ازای هر برش نان 30 گرمی (یک کف دست) با فلافل، 80 کیلوکالری دیگر نیز به مقدار انرژی یادشده اضافه خواهد شد.

 

همراه غذا

اگر می‌خواهید فلافل‌ها را با سس میل کنید، بهتر است که سستان، سس گوجه‌فرنگی خانگی باشد که از نمک کمی تهیه شده و گوجه‌فرنگی تازه در آن به کار رفته باشد. ترشی نیز یکی از همراهان اصلی این غذاست. البته می‌توانید فلافل را با برگ‌های تازه کاهو و گوجه‌فرنگی حلقه شده نیز میل کنید.

نوشیدنی

مناسب این غذا نیز می‌تواند یک لیوان

شربت

آب‌لیمو البته طعم‌دار شده با عرق نعناع باشد تا به هضم غذایتان کمک کند. البته چای نعناع هم گزینه مناسبی برای تندخوری های حرفه ای (مانند هندی ها) است.

 

طـرز تـهـیـه:

* در یک کاسه بزرگ، نخودهای چرخ شده را بریزید و رویشان پیاز رنده شده، تخم‌مرغ و ادویه‌ها را اضافه کنید.

* پیاز را ریز رنده کنید و به دلخواهتان فلفل قرمز اضافه کنید. اصل این غذا تند است اما در صورت تمایل می‌توانید مقدار تندی غذا را کم یا زیاد کنید.

* در تابه‌ای با دیواره‌های بلند مقداری روغن مخصوص سرخ کردن بریزید و بگذارید تا داغ شود.

* سپس مقداری از مایه فلافل را بردارید و در قالب مخصوص بریزید و در روغن داغ بیندازید تا سرخ شود.

* پس از سرخ شدن نیز فلافل‌ها را در سبدهای فلزی قرار دهید تا روغن اضافی آن‌ها گرفته شود. به این ترتیب می‌توانید فلافل‌های آماده شده را با برش‌های نان و ترشی سرو کنید.

 

مـواد لازم برای 4 نفر:

 نخود چرخ شده    2 لیوان 480 کیلوکالری 
 پیاز بزرگ    1 عدد 25 کیلوکالری 
 تخم‌مرغ    1 عدد 100 کیلوکالری 
 روغن مخصوص سرخ کردن     7 قاشق غذاخوری 630 کیلوکالری 
 زردچوبه، فلفل قرمز و نمک    به میزان دلخواه 0 کیلوکالری 

 

9 راز فلافل:

فلافل از جمله غذاهای نانی است که اصلیت آن به لبنان برمی‌گردد البته چند نوع فلافل وجود دارد که اصلی‌ترین آن نوعی است که با نخود تهیه می‌شود اما فلافل ماش، عدس،

بادمجان

، سیب‌زمینی و نخود نیز وجود دارد اما برای خوش‌طعم‌تر شدن این غذا باید به نکته‌هایی دقت کرد:

1. برای آنکه نفاخی نخود گرفته شود، بهتر است که آن را چند روز قبل خیس کنید و هر بار آب آن را دور بریزید. حتی می‌توانید آن را چند بار بجوشانید و آبش را خالی کنید و سپس نخودها را چرخ کنید. به این ترتیب کمتر باعث نفخ می‌شوند.

2. بهترین ادویه برای تهیه این غذا، زیره است البته فرقی نمی‌کند که شما زیره سیاه اضافه می‌کنید یا سبز. افزودن زیره به این غذا به هضم بهتر آن کمک خواهد کرد. در ضمن، می‌توانید به مایه فلافل کمی هم نعناع خشک اضافه کنید به این ترتیب غذایتان عطر بهتری پیدا خواهد کرد.

3. هنگام چرخ کردن نخودها دقت کنید که آن‌ها را زیاد چرخ نکنید تا له نشوند زیرا در این صورت مایه فلافل وا می‌رود. البته بهتر است خیلی هم نخودها درشت نباشند که زیر دندان احساس شوند بهتر است اندازه نخودهای چرخ شده کمی از دانه‌های شکر درشت‌تر باشد.

4. در صورت تمایل می‌توانید به مایه فلافلتان تخم‌مرغ بزنید زیرا اگر نخودها به خوبی چرخ شده باشند، دیگر برای چسبنده شدن آن‌ها نیاز به افزودن تخم‌مرغ نخواهد بود. درباره بیکینگ‌پودر نیز باید بگویم که فقط مقدار کمی از آن را به مایه فلافل اضافه کنید تا باعث پف کردن آن‌ها شود.

چاشنی مناسب این غذا فقط ترشی است، آن هم ترشی انبه،

بادمجان

یا میوه.

البته شما می‌توانید این غذا را با کلم شور یا ترشی نیز میل کنید

5. برای سرخ کردن فلافل، آن‌ها را در ظرفی نچسب و کوچک که روغن عمق پیدا کرده است، قرار دهید تا فلافل‌ها بعد از افتادن در روغن داغ به کف ظرف برخورد کنند و به سطح بیایند. به این ترتیب آن‌ها پوک خواهند شد.

6. برای سرخ کردن فلافل‌ها از قالب‌های مخصوص استفاده کنید و بگذارید تا روغن کاملاً داغ شود به این ترتیب باز هم شرایطی را فراهم کرده‌اید که فلافل‌های آماده‌شده ترد باشند.

7. چاشنی مناسب این غذا فقط ترشی است، آن هم ترشی انبه،

بادمجان

یا میوه. البته شما می‌توانید این غذا را با کلم شور یا ترشی نیز میل کنید.

8. بهتر است نان مناسب برای خوردن این غذا پیتا باشد که نوعی نان

لبنانی

است و کمی ضخیم‌تر از نان لواش است و دو لایه دارد.

9.

نوشیدنی

پیشنهادی من همراه فلافل نیز یک لیوان چای نعناع است. البته هندی‌ها با این غذا

نوشیدنی

‌ای به نام لاسی می‌نوشند؛ «لاسی» دوغ شیرینی است که مواد تشکیل‌دهنده آن، میوه است.

 

اگر اضافه وزن دارید

بهتر است به تعداد برش‌های نانی که همراه این غذا می‌خورید، دقت کنید و از زیاده‌روی در خوردن آن بپرهیزید. قبل از غذا نیز بهتر است یک بشقاب

سالاد

سبزیجات تازه میل کنید یا سبزی‌های بخارپز شده را در کنار آن قرار دهید چرا که زودتر احساس سیری خواهید کرد.

 

اگر یبوست دارید

از نان‌های سبوس‌دار برای خوردن فلافل استفاده کنید و سبزی خوردن را در کنار این غذا فراموش نکنید. یادتان باشد افزایش فیبر دریافتی همراه هر وعده غذایی به شما کمک خواهد کرد مشکل گوارشیتان بهبود پیدا کند.

 

اگر کلسترول دارید

از آنجایی که این غذا سرخ شده است به شما پیشنهاد می‌کنیم در مصرف آن محدودیت به خرج دهید و آن را با سبزی‌های بخارپز شده‌ای مثل

کدو

سبز و لوبیاسبز بخارپز شده میل کنید. البته می‌توانید به غیر از پیاز به این غذا چند حبه سیر تازه نیز بزنید زیرا این سبزی به تنظیم چربی خون کمک می‌کند.


موضوعات مرتبط: آشپزی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 19 مرداد 1393برچسب:طرز تهیه فلافل,فلافل,درست کردن فلافل,تهیه فلافل, | 13:23 | نویسنده : حامد |
طرز تهیه پیراشکی, پخت پیراشکی, پخت پیراشکی در مایکروفر,آشپزی با مایکروفر

تهیه پیراشکی گوشت در مایکروفر


آشپزی با مایکروفر - تهیه پیراشکی گوشت در مایکروفر


خمیر این پیراشکی بافت خاصی داره که وقتی می خوری یه کوچولو حالت ترد بودن نون رو هم حس می کنی . برای اینکه بافت خمیرم حالت نون باگتی داشته باشه از مغازه نون فانتزی محلمون 1.5 کیلوگرم خمیر نون باگت گرفتم ( شما نصف یا یک سوم این مقدار رو تهیه کنید یا به نانوا بگید که یه دونه خمیر نون باگت می خوام) . تو

ترکی

ب خمیر هم کمی دست بردم و فکر کنم خیلی بهتر شد خوب موادی که باهاش مخلوط کردم :

 

مواد لازم برای خمیر :

 شیر  نصف پیمانه
روغن   نصف پیمانه
 

تخم مرغ

 یک عدد
 دارچین  یک قاشق غذا خوری
 زیره سیاه  دو قاشق غذا خوری پر


آرد ( به مقداری اضافه کنید که بعد از ورز دادن خمیر به دست نچسبه تقریبا" 400 گرم اضافه کردم )
طرز تهیه خمیر پیراشکی :
بعد خمیر رو حسابی ورز دادم . خمیر که آماده شد روی میز کارمون آرد می پاشیم بعد به اندازه یه دونه نارنگی از خمیر برداشته و با وردنه باز می کنیم و روی قالب پیراشکی قرار داده و مواد پیراشکی رو داخلش می ریزیم . موقع درآوردن پیراشکی از قالب کمی دقت کنید که خمیرتون آسیب نبینه, ممکنه دو سه تای اولی کمی خراب بشه ولی بعدا" قلقش دستتون می آد.
مواد داخل پیراشکی :

 گوشت چرخ کرده 250 گرم
 

قارچ

 300 گرم
 پیاز سرخ کرده  3 قاشق غذا خوری
 رب گوجه فرنگی   1 قاشق غذاخوری ( با نصف استکان آبجوش حل کنید) 
فلفل دلمه ای 2 عدد
سیب زمینی 3 عدد متوسط
جعفری خرد شده یک پیمانه
نمک و فلفل و زردچوبه به میزان لازم
زیره سیاه 1 قاشق غذاخوری
روغن برای سرخ کردن مواد

تخم مرغ

1 عدد
کنجد به میزان لازم
سس گوجه فرنگی به میزان لازم


قالب پیراشکی ( جهت خرید قالب پیراشکی گرد و قالب پیراشکی مثلثی کلیک کنید )

 

طرز تهیه :
* برای اینکه ظرف اضافی نشورید اول از همه سیب زمینی ها رو نگینی کرده و سرخش کنید (فعلا تا آخر کار با این سیب زمینی کاری نداریم ) بعد توی همون ماهیتابه بقیه مواد رو به ترتیب زیر درست کنید .

* گوشت چرخ کرده رو با پیاز داغ تفت داده بعد از اضافه کردن نمک و فلفل و زردچوبه ,

قارچ

های خرد شده رو داخل گوشت ریخته و کامل تفت می دیم . رب گوجه رو به مواد قبلی اضافه می کنیم و در آخر جعفری و فلفل دلمه ای و زیره رو داخل ماهیتابه می ریزیم و اجازه می دیم موادمون اندازه چند دقیقه با هم

آش

نا بشن و مزه هاشون به خرد هم بره.

* بعد از خاموش کردن شعله گاز سیب زمینی سرخ شده رو به مواد قبلی اضافه می کنیم , خوب حالا مواد داخل پیراشکی آماده شد.

* فر رو با پیش گرمایش 220 درجه سانتیگراد برای ماکروویو و 180 درجه سانتیگراد برای فر گاز آماده می کنیم , سینی فر رو چرب می کنیم و پیراشکی ها رو داخل اون می چینیم .

* یه دونه

تخم مرغ

رو با چنگال هم می زنیم و یه قاشق غذا خوری روغن مایع اضافه می کنیم و با یه قلمو روی پیراشکی ها می مالیم و کمی هم کنجد روشون می پاشیم.

 

 

طرز تهیه پیراشکی, پخت پیراشکی, پخت پیراشکی در مایکروفر,آشپزی با مایکروفر

تهیه پیراشکی گوشت در مایکروفر

 

طرز تهیه پیراشکی, پخت پیراشکی, پخت پیراشکی در مایکروفر,آشپزی با مایکروفر

تهیه پیراشکی گوشت در مایکروفر


* من از فر مکروویو استفاده کردم و سه پایه کوتاه رو داخلش گذاشتم و همونطوری که گفتم فر رو از قبل آماده کردم و سینی رو داخلش قرار داده و اول درجه حرارت 220 درجه سانتیگراد بمدت20 دقیقه سپس گریل به مدت 8 دقیقه (حواستون به زمان گریل باشه کافیه روی پیراشکی طلایی بشه،همین ).

 

 

طرز تهیه پیراشکی, پخت پیراشکی, پخت پیراشکی در مایکروفر,آشپزی با مایکروفر

تهیه پیراشکی گوشت در مایکروفر

 

طرز تهیه پیراشکی, پخت پیراشکی, پخت پیراشکی در مایکروفر,آشپزی با مایکروفر

تهیه پیراشکی گوشت در مایکروفر


 نکته : این پیراشکی چون در روغن سرخ نمی شه خوردن دوتا دونه از اون کاملا" رژیمی محسوب می شه .

 

طرز تهیه پیراشکی, پخت پیراشکی, پخت پیراشکی در مایکروفر,آشپزی با مایکروفر

تهیه پیراشکی گوشت در مایکروفر

 

طرز تهیه پیراشکی, پخت پیراشکی, پخت پیراشکی در مایکروفر,آشپزی با مایکروفر

تهیه پیراشکی گوشت در مایکروفر

 


موضوعات مرتبط: آشپزی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 19 مرداد 1393برچسب:تهیه پیراشکی گوشت در مایکروفر,پیراشکی,درست کردن پیراشکی,پیراشکی گوشت, | 13:21 | نویسنده : حامد |


 ساندویچ سه طبقه ,طرز تهیه ساندویچ سه طبقه ,روش تهیه ساندویچ سه طبقه ,[categoriy]

طرز تهیه ساندویچ سه طبقه


انواع ساندویچ - طرز تهیه ساندویچ سه طبقه

روش تهیه ساندویچ سه طبقه

 

مواد لازم برای

آشپزی

آکا برای دو نفر :- ۱۶ برگ

اسفناج

- چهار عدد گوجه فرنگی- نمک و فلفل به میزان دلخواه- یک قاشق چای خوری آویشن- هشت عدد نان تست- ۲۵۰ گرم

پنیر

سفید

روش تهیه :ابتدا یک نان تست را در ظرف قرار داده و روی آن دو برگ

اسفناج

بگذارید، سپس دو حلقه گوجه فرنگی روی برگ

اسفناج

قرار داده و به میزان دلخواه نمک و فلفل روی آن بپاشید. یک ورقه از

پنیر

را به ارتفاع یک سانتیمتر برش داده و روی گوجه فرنگی ها قرار دهید. کمی آویشن روی

پنیر

پاشیده و سپس نان تست دیگری روی

پنیر

قرار دهید. همین مراحل را دو بار دیگر تکرار کنید تا یک ساندویچ سه طبقه درست کنید.هر کدام از این ساندویچ های سه طبقه عصرانه کاملی برای شما خواهد بود.


موضوعات مرتبط: آشپزی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 19 مرداد 1393برچسب:طرز تهیه ساندویچ سه طبقه,ساندویچ,ساندویچ سه طبقه,انواع ساندویچ, | 13:20 | نویسنده : حامد |

 

 

طرز تهیه ژله تزریقی, آموزش تصویری ژله تزریقی, آموزش درست کردن ژله تزریقی

آموزش تصویری درست کردن ژله تزریقی به شکل گل


انواع دسر - پیش غذا - آموزش تصویری درست کردن ژله تزریقی به شکل گل


با این ژله میهمانان تان را سورپرایز کنید.
 
مواد لازم :

 ژله آلوورا  یک بسته و نیم
 خامه  ۳ قاشق
 رنگ خوراکی  قهوه ای، سبز، قرمز

 

طرز تهیه :
در کاسه هایی جداگانه ۱ قاشق خامه بریزید و چند قطره رنگ بهش اضافه کنید تا به اون رنگی که دوست دارید برسه سر سرنگ رو در بیارید و سرنگ ها رو از خامه پر کنید و سوزن رو به سرنگ وصل کنید.


ژله آلوورا را از شب قبل با یک و نیم لیوان آبجوش مخلوط کنید و بعد به صورت بن ماری اجازه بدهید دانه های ژله کاملاًحل شود بعد داخل ظرف مورد نظرتون بریزید و بذارید در یخچال شب تا صبح بمونه تا خودش رو خوب بگیره اگه داخل ظرف شیشه ای نشکن بریزید بهتر است اینطوری میتونید هر برگ و گلبرگی که تزریق میکنید ببینید من اینجا از کاسه شیشه ای استفاده نکردم اما شما از ظرف شیشه ایی استفاده کنید بهتر است .


سعی کنید سرنگ ها هوا نداشته باشه چون کارتون رو خراب میکنه .
ابتدا باید با خامه ی قهوه ای شروع کنید باید یک دایره فرضی رو در نظر بگیرید سر سورنگ را داخل ژله فرو کنید و آرام آرام تزریق کنید و و یواش یواش سر سرنگ رو رو به بالا بکشید تا خامه به حالت سوزنی در بیاد.

 

 

طرز تهیه ژله تزریقی, آموزش تصویری ژله تزریقی, آموزش درست کردن ژله تزریقی

آموزش تصویری درست کردن ژله تزریقی به شکل گل


همینطوری ادامه بدهید تا دایره ایی ایجاد بشه اینطوری پرچم گل تون درست میشه با یک دستمال کاغذی اگه سطح کارتون کثیف شد تمیزش کنید هرچی بیشتر این کار رو انجام بدید کارتون زیبا تر میشه .

 

 

طرز تهیه ژله تزریقی, آموزش تصویری ژله تزریقی, آموزش درست کردن ژله تزریقی

آموزش تصویری درست کردن ژله تزریقی به شکل گل


حالا با یک چاقوی میوه خوری به صورت کج داخل ژله فرو ببرید به این شکل .

 

 

طرز تهیه ژله تزریقی, آموزش تصویری ژله تزریقی, آموزش درست کردن ژله تزریقی

آموزش تصویری درست کردن ژله تزریقی به شکل گل


حالا از کنار چاقو سرسرنگ رو وارد کنید و گلبرگ ها رو تزریق کنید به این شکل .

 

 

طرز تهیه ژله تزریقی, آموزش تصویری ژله تزریقی, آموزش درست کردن ژله تزریقی

آموزش تصویری درست کردن ژله تزریقی به شکل گل


همینطوری گلبرگ ها رو ادامه بدهید سعی کنید تا اونجایی که میشه گلبرگها کنارهم تر باشه و پر گلبرگ باشه اینطوری گل قشنگ تری خواهید داشت .

 

 

طرز تهیه ژله تزریقی, آموزش تصویری ژله تزریقی, آموزش درست کردن ژله تزریقی

آموزش تصویری درست کردن ژله تزریقی به شکل گل

 

 

طرز تهیه ژله تزریقی, آموزش تصویری ژله تزریقی, آموزش درست کردن ژله تزریقی

آموزش تصویری درست کردن ژله تزریقی به شکل گل


برای برگش از چاقوی بزرگاتری استفاده کنید دقیقاً مثل گلبرگ ها این کار رو انجام بدید .

 

 

طرز تهیه ژله تزریقی, آموزش تصویری ژله تزریقی, آموزش درست کردن ژله تزریقی

آموزش تصویری درست کردن ژله تزریقی به شکل گل


تعداد گلبرگها بستگی به خودتون داره .
در آخر نصف بسته ژله آلوورا را را با یک لیوان آب جوش مخلوط کنید و بذارید تا حسابی خنک بشه بعد روی ژله بریزید و بذارید ۵ ساعت تو یخچال تا کاملاً خودش رو بگیره بعد از داخل قالب خارج کنید .
برای خارج کردن ژله هم به مدت ۳ تا ۵ ثانیه داخل آبجوش قرارش بدید و در ظرف مورد نظر برش گردونید .
زیاد داخل آبجوش قرارش ندید چون ژله آب میشه همون ۳ تا ۵ ثانیه کافیه .

 

 

طرز تهیه ژله تزریقی, آموزش تصویری ژله تزریقی, آموزش درست کردن ژله تزریقی

نکته :
اگر به جای ژله آلوورا از ژله با رنگهای دیگر مثلاً قرمز استفاده کنید خیلی بهتر میشه بیشتر خودشو نشون میده برای این کار ژله را با نصف لیوان آبجوش مخلوط کنید و وقتی خنک شد نصف لیوان بستنی وانیلی بهش اضافه کنید و روی ژله بریزید و بذارید ۵  ساعت تو یخچال تا کاملاً خودش رو بگیره .


نکته۲: مواظب باشید وقتی سرنک را داخل ژله میکنید به کف ظرف اصابت نکنه چون موقع

برگر

دونده خامه از ژله خارج میشود و کارتون خراب میشه .

این مقدار ژله به اندازه ۵ تا ۶ نفر می باشد اگر به مقدار بیشتری می خواهید درست کنید مواد لازم را افزایش بدهید .


موضوعات مرتبط: آشپزی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 19 مرداد 1393برچسب:آموزش تصویری درست کردن ژله تزریقی به شکل گل,ژله,اموزش ژله,تزیین ژله, | 13:15 | نویسنده : حامد |

سعی کنید قالب به اندازه ای بزرگ باشد که بتواند مخلوط

پنیر

خامه ای را نگه دارد. آن را از مخلوط پر کنید و به مدت 2 ساعت در جای خنک نگه دارید...

تیرامیسو,دسر فرنگی,دسر کیک

طرز تهیه دسر تیرامیسو


انواع دسر - پیش غذا - طرز تهیه دسر تیرامیسو

می توانید در میان بیسکویت ها از لایه های باریک موز هم استفاده کنید
زمان کل: 35 دقیقه

 

 

مواد لازم برای

آشپزی

آکا برای

آشپزی

آکا


• 4 عدد

تخم مرغ

تازه و با کیفیت زرده را از سفیده جدا کنید
• 4 قاشق غذاخوری شکر
• 500 گرم

پنیر

خامه ای
• یک فنجان قهوه خوری قهوه اسپرسو رقیق شده با آب و شیرین شده با شکر
• 340 گرم بیسکویت
• می توانید در میان بیسکویت ها از لایه های باریک موز هم استفاده کنید.
• شکلات تلخ رنده شده

طرز تهیه :
زرده ها را همراه با شکر بزنید. سپس

پنیر

خامه ای را در آن بریزید و اگر  2 تا از سفیده ها را برای اینکه مخلوط به آرامی سفت شود استفاده کنید. مخلوط را به هم بزنید. سپس فنجان قهوه تهیه شده را در یک کاسه بریزید اینجا می توانید مخلوط را مزه کنید برای اینکه مطمئین شوید همانی باشد که می خواهید). سپس بیسکویت ها را در قهوه بریزید سعی کنید قالب به اندازه ای بزرگ باشد که بتواند مخلوط

پنیر

خامه ای را نگه دارد. آن را از مخلوط پر کنید و به مدت 2 ساعت در جای خنک نگه دارید، سپس شکلات رنده شده ای را که تهیه کرده اید روی آن بپاشید.
این مقدار مواد برای 6 تا 8 نفر کافی است.
ویرایش و تلخیص:آکاایران


موضوعات مرتبط: آشپزی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 19 مرداد 1393برچسب:طرز تهیه دسر تیرامیسو,ترامیسو,درست کردن تیرامیسو,تهیه تیرامیسو, | 13:9 | نویسنده : حامد |

نمونه هایی زیبا از جدیدترین تزیینات

سالاد

الویه

 

تزیین

سالاد

الویه

 

تزیین سالاد الویه, تصاویر تزیین سالاد الویه, مدل تزیین سالاد الویه,سفره آرایی و میوه آرایی

جدیدترین تزیینات سالاد الویه سری دوازدهم


سفره آرایی و میوه آرایی - جدیدترین تزیینات سالاد الویه سری دوازدهم

تزیین

سالاد

الویه

 

تزیین سالاد الویه, تصاویر تزیین سالاد الویه, مدل تزیین سالاد الویه,سفره آرایی و میوه آرایی

جدیدترین تزیینات سالاد الویه سری دوازدهم

تزیین

سالاد

الویه

 

تزیین سالاد الویه, تصاویر تزیین سالاد الویه, مدل تزیین سالاد الویه,سفره آرایی و میوه آرایی

جدیدترین تزیینات سالاد الویه سری دوازدهم

تزیین

سالاد

الویه

 

تزیین سالاد الویه, تصاویر تزیین سالاد الویه, مدل تزیین سالاد الویه,سفره آرایی و میوه آرایی

جدیدترین تزیینات سالاد الویه سری دوازدهم

تزیین

سالاد

الویه

 

تزیین سالاد الویه, تصاویر تزیین سالاد الویه, مدل تزیین سالاد الویه,سفره آرایی و میوه آرایی

جدیدترین تزیینات سالاد الویه سری دوازدهم

تزیین

سالاد

الویه

 

تزیین سالاد الویه, تصاویر تزیین سالاد الویه, مدل تزیین سالاد الویه,سفره آرایی و میوه آرایی

جدیدترین تزیینات سالاد الویه سری دوازدهم

تزیین

سالاد

الویه

 

تزیین سالاد الویه, تصاویر تزیین سالاد الویه, مدل تزیین سالاد الویه,سفره آرایی و میوه آرایی

جدیدترین تزیینات سالاد الویه سری دوازدهم

تزیین

سالاد

الویه

 

تزیین سالاد الویه, تصاویر تزیین سالاد الویه, مدل تزیین سالاد الویه,سفره آرایی و میوه آرایی

جدیدترین تزیینات سالاد الویه سری دوازدهم

تزیین

سالاد

الویه

 

تزیین سالاد الویه, تصاویر تزیین سالاد الویه, مدل تزیین سالاد الویه,سفره آرایی و میوه آرایی

جدیدترین تزیینات سالاد الویه سری دوازدهم

تزیین

سالاد

الویه

 

تزیین سالاد الویه, تصاویر تزیین سالاد الویه, مدل تزیین سالاد الویه,سفره آرایی و میوه آرایی

جدیدترین تزیینات سالاد الویه سری دوازدهم

تزیین

سالاد

الویه

 

تزیین سالاد الویه, تصاویر تزیین سالاد الویه, مدل تزیین سالاد الویه,سفره آرایی و میوه آرایی

جدیدترین تزیینات سالاد الویه سری دوازدهم

تزیین

سالاد

الویه

 

تزیین سالاد الویه, تصاویر تزیین سالاد الویه, مدل تزیین سالاد الویه,سفره آرایی و میوه آرایی

جدیدترین تزیینات سالاد الویه سری دوازدهم

تزیین

سالاد

الویه

 

تزیین سالاد الویه, تصاویر تزیین سالاد الویه, مدل تزیین سالاد الویه,سفره آرایی و میوه آرایی

جدیدترین تزیینات سالاد الویه سری دوازدهم

تزیین

سالاد

الویه

 

تزیین سالاد الویه, تصاویر تزیین سالاد الویه, مدل تزیین سالاد الویه,سفره آرایی و میوه آرایی

جدیدترین تزیینات سالاد الویه سری دوازدهم

تزیین

سالاد

الویه

 

تزیین سالاد الویه, تصاویر تزیین سالاد الویه, مدل تزیین سالاد الویه,سفره آرایی و میوه آرایی

جدیدترین تزیینات سالاد الویه سری دوازدهم

تزیین

سالاد

الویه

 

تزیین سالاد الویه, تصاویر تزیین سالاد الویه, مدل تزیین سالاد الویه,سفره آرایی و میوه آرایی

جدیدترین تزیینات سالاد الویه سری دوازدهم

تزیین

سالاد

الویه

 

تزیین سالاد الویه, تصاویر تزیین سالاد الویه, مدل تزیین سالاد الویه,سفره آرایی و میوه آرایی

جدیدترین تزیینات سالاد الویه سری دوازدهم

تزیین

سالاد

الویه

 

تزیین سالاد الویه, تصاویر تزیین سالاد الویه, مدل تزیین سالاد الویه,سفره آرایی و میوه آرایی

جدیدترین تزیینات سالاد الویه سری دوازدهم


موضوعات مرتبط: آشپزی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 19 مرداد 1393برچسب:تزیینات سالاد الویه,الویه,سالاد,تزیین الویه, | 13:5 | نویسنده : حامد |

کرفس خورد شده را با کمی آب می پزیم تا نرم شود . سپس آنرا در داخل آبکش ریخته تا آب آن گرفته شود.

میگو

را پوست کنده، پخته و داخل ظرفی حاوی آبلیمو و نمک و فلفل...

 

سالاد میگو با کاهو,سالاد میگو,سالاد میگو خام,[categoriy]

سالاد میگو با سس


انواع سالاد - سالاد میگو با سس

مـــــــــواد لازم :

میگو

ی تمیز و پخته شده : ۱۵۰ گرم
▪ کرفس ریز شده :۱۰۰ گرم
▪ مایونز یا سس

سالاد

. ۳ قاشق غذا خوری

تخم مرغ

:۴ عدد
▪فلفل و نمک : به مقدارکافی


● طــــــــرز تهیه :

کرفس خورد شده را با کمی آب می پزیم تا نرم شود . سپس آنرا در داخل آبکش ریخته تا آب آن گرفته شود.

میگو

را پوست کنده، پخته و داخل ظرفی حاوی آبلیمو و نمک و فلفل و کمی روغن زیتون ریخته (در صورت تمایل کمی هم سیر به آن اضافه می کنیم ) و به مدت یک ساعت می خوابانیم و در یخچال نگه می داریم . بعد از مدتی کوتاه

میگو

ها را از ظرف در آورده و داخل دیس می چینیم و بینشان کرفس ریخته و مایونز را بر روی مواد می ریزیم . سپس

تخم مرغ

های پخته شده را ورقه ورقه کرده و بین

میگو

ها قرار می دهیم به طوری که خورد نشود . می توان اطراف

سالاد

را با برگ کاهو و پره های لیمو ترش و جعفری تزیین کرد .

مـــــــــواد لازم :

میگو

ی تمیز و پخته شده : ۱۵۰ گرم
▪ کرفس ریز شده :۱۰۰ گرم
▪ مایونز یا سس

سالاد

. ۳ قاشق غذا خوری

تخم مرغ

:۴ عدد
▪فلفل و نمک : به مقدارکافی


● طــــــــرز تهیه :

کرفس خورد شده را با کمی آب می پزیم تا نرم شود . سپس آنرا در داخل آبکش ریخته تا آب آن گرفته شود.

میگو

را پوست کنده، پخته و داخل ظرفی حاوی آبلیمو و نمک و فلفل و کمی روغن زیتون ریخته (در صورت تمایل کمی هم سیر به آن اضافه می کنیم ) و به مدت یک ساعت می خوابانیم و در یخچال نگه می داریم . بعد از مدتی کوتاه

میگو

ها را از ظرف در آورده و داخل دیس می چینیم و بینشان کرفس ریخته و مایونز را بر روی مواد می ریزیم . سپس

تخم مرغ

های پخته شده را ورقه ورقه کرده و بین

میگو

ها قرار می دهیم به طوری که خورد نشود . می توان اطراف

سالاد

را با برگ کاهو و پره های لیمو ترش و جعفری تزیین کرد .


موضوعات مرتبط: آشپزی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 19 مرداد 1393برچسب:سالاد میگو با سس,سالاد,تهیه سالاد,میگو,دسر,انواع سالاد, | 13:2 | نویسنده : حامد |

سالاد کلم و پیاز ,طرز تهیه سالاد کلم و پیاز ,روش تهیه سالاد کلم و پیاز ,[categoriy]

سالاد کلم و پیاز


انواع سالاد - سالاد کلم و پیاز

 

مواد لازم برای

آشپزی

آکا :کلم برگسفید= 1 عددتقریبا بزرگسرکه سفید 2 قاشق غذاخوریپیاز =2عدد متوسطنمک وفلفل سیاه =به میزان دلخواهشوید=2 ق غسس مایونز طرز تهیه:اول کلم ها را خردکرده(ترجیحا به شکل رشته ای شود)سپس پیازهارا کبریتی شکل کنید(نگینی نشود)وبعد سس مایونز را با سرکه سفید مخلوط کرده وبانمک وفلفل به

سالاد

اضافه میکنیم.ودر مرحله بعد شوید را اضافه کرده وخوب هم می زنیم وبرای یک ساعت در یخچال می گذاریم تا

سالاد

جا

بیف

تد .

سالاد کلم و پیاز ,طرز تهیه سالاد کلم و پیاز ,روش تهیه سالاد کلم و پیاز ,[categoriy]

سالاد کلم و پیاز

سالاد کلم و پیاز ,طرز تهیه سالاد کلم و پیاز ,روش تهیه سالاد کلم و پیاز ,[categoriy]

سالاد کلم و پیاز

سالاد روس یا الویه2 - سالاد و ترشیجات - آموزش آشپزی

سالاد کلم و پیاز



- سالاد و ترشیجات - آموزش آشپزی

سالاد کلم و پیاز

 


موضوعات مرتبط: آشپزی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 19 مرداد 1393برچسب:سالاد کلم و پیاز,تهیه سالاد,انواع سالاد,سالاد, | 12:59 | نویسنده : حامد |

 

 

طرز تهیه کیک لیمو, کیک لیمو با تخم خرفه, مواد لازم برای کیک لیمو,انواع دسر - پیش غذا

طرز تهیه کیک لیمو با تخم خرفه


انواع دسر - پیش غذا - طرز تهیه کیک لیمو با تخم خرفه


مواد لازم کیک :

شیر  نصف پیمانه
 شکر  1/5 پیمانه
 ماست  نصف پیمانه
 تخم خرفه  2 قاشق سوپخوری
 رنده پوست لیمو 1 قاشق سوپخوری
 نمک و وانیل  8/1 قاشق چایخوری
 کره  250 گرم
 آرد  450 گرم
 

تخم مرغ

 4 عدد
بیکینگ پودر 2 قاشق چایخوری
خامه 100 گرم


مواد لازم شهد کیک :

 آب نصف پیمانه
 شکر 1 پیمانه
 عسل 1 قاشق سوپخوری


طرز تهیه کیک :
شیر و تخم‌خرفه را مخلوط کرده و کنار می‌گذاریم. کره و شکر را پنج دقیقه زده و تخم‌مرغ‌ها را دانه‌دانه میافزاییم. ماست و خامه را مخلوط کرده، به کره و شکر اضافه می‌کنیم. در آخر شیر و مواد خشک را اضافه کرده، در سینی فر 35×25 سانتی‌متری چرب شده، ریخته و با حرارت 180 درجه سانتی‌گراد به مدت 40 دقیقه قرار می‌دهیم. سپس از فر خارج کرده و روی کیک داغ،

شربت

سرد را ریخته و برش می‌زنیم.

طرز تهیه شهد کیک :
همه مواد را مخلوط کرده و روی حرارت قرار می‌دهیم، پس از این که شکر حل شد، اجازه می‌دهیم تا کاملا سرد شود.


موضوعات مرتبط: آشپزی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 19 مرداد 1393برچسب:آشپزی,کیک,تهیه کیک,کیک لیمو,درست کردن کیک, | 12:55 | نویسنده : حامد |

فصل آخر


موضوعات مرتبط: رمان عاشقانه ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 16 مرداد 1393برچسب:رمان عاشقانه,رمان من یک پسر هستم,رمان,رمان های عاشقانه, | 17:36 | نویسنده : حامد |

فصل هفتم


موضوعات مرتبط: رمان عاشقانه ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 16 مرداد 1393برچسب:رمان عاشقانه,رمان من یک پسر هستم,رمان,رمان های عاشقانه, | 17:34 | نویسنده : حامد |

فصل ششم


موضوعات مرتبط: رمان عاشقانه ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 16 مرداد 1393برچسب:رمان عاشقانه,رمان من یک پسر هستم,رمان,رمان های عاشقانه, | 17:33 | نویسنده : حامد |

فصل پنجم


موضوعات مرتبط: رمان عاشقانه ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 16 مرداد 1393برچسب:رمان عاشقانه,رمان من یک پسر هستم,رمان,رمان های عاشقانه, | 17:32 | نویسنده : حامد |

فصل چهارم


موضوعات مرتبط: رمان عاشقانه ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 16 مرداد 1393برچسب:رمان عاشقانه,رمان من یک پسر هستم,رمان,رمان های عاشقانه, | 17:31 | نویسنده : حامد |

فصل سوم


موضوعات مرتبط: رمان عاشقانه ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 16 مرداد 1393برچسب:رمان عاشقانه,رمان من یک پسر هستم,رمان,رمان های عاشقانه, | 17:16 | نویسنده : حامد |

فصل دوم


موضوعات مرتبط: رمان عاشقانه ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 16 مرداد 1393برچسب:رمان عاشقانه,رمان من یک پسر هستم,رمان,رمان های عاشقانه, | 17:15 | نویسنده : حامد |

رمان:من يه پسرم

نوشته:Kiana 007

امیدوارم خوشتون بياد

خلاصه داستان:
جنسم دختره...
ولی روحم پسره...از عروسک ورنگ صورتی و لباسای باز وموهای بلند وعشوه های دخترونه بدم میاد.ولی....
عاشق فوتبالم...برای پرسپولیس وبارسلونا و تی شرت وشلوار جین وقلدری جون میدم...!
حالا شما خودتون قضاوت کنید...
من یه پسرم؟!!!

موضوعات مرتبط: رمان عاشقانه ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 16 مرداد 1393برچسب:رمان عاشقانه,رمان من یک پسر هستم,رمان,رمان های عاشقانه, | 17:12 | نویسنده : حامد |

فصل آخر


موضوعات مرتبط: رمان عاشقانه ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 16 مرداد 1393برچسب:رمان عاشقانه,رمان کلبه عشق,رمان,رمان های عاشقانه, | 17:9 | نویسنده : حامد |

فصل هفتم


موضوعات مرتبط: رمان عاشقانه ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 16 مرداد 1393برچسب:رمان عاشقانه,رمان کلبه عشق,رمان,رمان های عاشقانه, | 17:8 | نویسنده : حامد |

فصل ششم


موضوعات مرتبط: رمان عاشقانه ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 16 مرداد 1393برچسب:رمان عاشقانه,رمان کلبه عشق,رمان,رمان های عاشقانه, | 16:55 | نویسنده : حامد |

فصل پنجم


موضوعات مرتبط: رمان عاشقانه ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 16 مرداد 1393برچسب:رمان عاشقانه,رمان کلبه عشق,رمان,رمان های عاشقانه, | 16:54 | نویسنده : حامد |

فصل چهارم


موضوعات مرتبط: رمان عاشقانه ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 16 مرداد 1393برچسب:رمان عاشقانه,رمان کلبه عشق,رمان,رمان های عاشقانه, | 16:52 | نویسنده : حامد |

فصل سوم


موضوعات مرتبط: رمان عاشقانه ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 16 مرداد 1393برچسب:رمان عاشقانه,رمان کلبه عشق,رمان,رمان های عاشقانه, | 16:51 | نویسنده : حامد |

فصل دوم


موضوعات مرتبط: رمان عاشقانه ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 16 مرداد 1393برچسب:رمان عاشقانه,رمان کلبه عشق,رمان,رمان های عاشقانه, | 16:46 | نویسنده : حامد |

رمان:كلبه ی عشق

نوشته:دريــا

خلاصه داستان:داستان در مورد دختری هستش که ربودنش و عاشق کسی میشه که هم اونو ربوده هم نفرت عمیقی با خانواده ی دختر خاندان بهادوری داره اتفاقاتی میوفته که......

فصل ۱


موضوعات مرتبط: رمان عاشقانه ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 16 مرداد 1393برچسب:رمان عاشقانه,رمان کلبه عشق,رمان,رمان های عاشقانه, | 16:44 | نویسنده : حامد |

مریضم . . .

چشمهایم درد می کند . . .

تب دارم . . .

اینهمه صغری کبری چیدن نمیخواهد

تو نیستی

دارم می میرم !


موضوعات مرتبط: اس ام اس عاشقانه ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 16 مرداد 1393برچسب:اس ام اس عاشقانه,عاشقانه,اس ام اس,پیامک عاشقانه, | 16:35 | نویسنده : حامد |

هی رفیق !

بدون چتر کنارم قدم نزن ، خیس دلتنگی هایم میشوی

دنیای من ابری تر از آن است که فکرش را میکنی


موضوعات مرتبط: اس ام اس عاشقانه ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 16 مرداد 1393برچسب:اس ام اس عاشقانه,عاشقانه,اس ام اس,پیامک عاشقانه, | 16:33 | نویسنده : حامد |

سعی کن عاشق کسی بشی که اگه سرتو رو شونه هاش گذاشتیو خوابت برد

سرتو رو زمین نزاره !


موضوعات مرتبط: اس ام اس عاشقانه ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 16 مرداد 1393برچسب:اس ام اس عاشقانه,عاشقانه,اس ام اس,پیامک عاشقانه, | 16:32 | نویسنده : حامد |

گیتار زندگی همیشه شاد نمینوازد

اما دوستش بدار چون غمش هم خاطره میسازد


موضوعات مرتبط: اس ام اس عاشقانه ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 16 مرداد 1393برچسب:اس ام اس عاشقانه,عاشقانه,اس ام اس,پیامک عاشقانه, | 16:32 | نویسنده : حامد |

تا می خواهم از تو دل بکنم ، صبر می آید

چقدر دوست دارم این عطسه های زمستانی را


موضوعات مرتبط: اس ام اس عاشقانه ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 16 مرداد 1393برچسب:اس ام اس عاشقانه,عاشقانه,اس ام اس,پیامک عاشقانه, | 16:31 | نویسنده : حامد |

پروانه پشت پیله اش ، حس کرد راهی هست و رفت !

شاید به راه بسته هم ، باید امیدی بست و رفت !


موضوعات مرتبط: اس ام اس عاشقانه ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 16 مرداد 1393برچسب:اس ام اس عاشقانه,عاشقانه,اس ام اس,پیامک عاشقانه, | 16:31 | نویسنده : حامد |

لبخند زدی بهار با آن آمد

یک باغ پر از نرگس و ریحان آمد

ای دست بلند آسمان در دستت

من نام تو را خواندم و باران آمد


موضوعات مرتبط: اس ام اس عاشقانه ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 16 مرداد 1393برچسب:اس ام اس عاشقانه,عاشقانه,اس ام اس,پیامک عاشقانه, | 16:30 | نویسنده : حامد |

گذشتم ، گذشتی !

من از یک دنیا برای تو و تو از من برای …


موضوعات مرتبط: اس ام اس عاشقانه ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 16 مرداد 1393برچسب:اس ام اس عاشقانه,عاشقانه,اس ام اس,پیامک عاشقانه, | 16:30 | نویسنده : حامد |

سلامتی رفیقی که وقتی بهش میگی دلم گرفته بیا بریم بیرون

فقط یک کلمه میگه “ساعت چند” ؟


موضوعات مرتبط: اس ام اس عاشقانه ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 16 مرداد 1393برچسب:اس ام اس عاشقانه,عاشقانه,اس ام اس,پیامک عاشقانه, | 16:30 | نویسنده : حامد |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • پرشین صدا