خدا را شکر


خدا رو شکر كه هر روز صبح بايد با زنگ ساعت بيدار شوم . اين يعني من هنوز زنده ام .

 

خدا روشکر که گاهی بیمار می شوم. این یعنی بیاد میاورم که اغلب اوقات سالم هستم.

 

 

خدا را شكر كه خريد هداياي سال نو جيبم را خالي مي كند . اين يعني عزيزاني دارم كه مي توانم برايشان هديه بخرم .

 

خدا را شكر كه سرو صداي همسايه ها را مي شنوم . اين يعني من توانائي شنيدندارم .

 

خدا را شكر كه اين همه شستني و اتو كردني دارم . اين يعني من لباس براي پوشيدن دارم .

 

خدا را شكر كه لباسهايم كمي برايم تنگ شده اند . اين يعني غذاي كافي

براي خوردن دارم .

 

خدا را شكر كه در پايان روز از خستگي از پا مي افتم . اين يعني توان سخت كار كردن را دارم .

 

خدای مهربان شكرت که...

 


موضوعات مرتبط: خانواده ، تندرستی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 14 مرداد 1393برچسب:, | 17:30 | نویسنده : حامد |


ساده لباس بپوش،ساده راه برو،

اما در برخورد با دیگران ساده نباش!

زیرا سادگی ات را نشانه می گیرند،
 
برای درهم شکستن غرورت!!!
 
حسین پناهی     

موضوعات مرتبط: خانواده ، تندرستی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 14 مرداد 1393برچسب:ساده زیستن, | 17:29 | نویسنده : حامد |
 

به دنيا می آییم تا با زندگي كردن دراين دنيا قيمت پيدا كنيم

 

به دنیا نمی آییم تا به هر قيمتي زندگي كنيم

آيت الله بهجت


موضوعات مرتبط: خانواده ، تندرستی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 14 مرداد 1393برچسب:حکایات, | 17:28 | نویسنده : حامد |

 خدای مهربان من ، چگونه تو را بخوانم

وچگونه از رحمت تو نااميد شوم

مهربان من ، تو آنچناني که من مي خواهم

مرا نيز چنان کن که تو مي خواهي

ازمناجاتهاي امام سجاد(ع)


موضوعات مرتبط: خانواده ، تندرستی ، سلامت ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 14 مرداد 1393برچسب:مناجات امام سجاد(ع), | 17:26 | نویسنده : حامد |
امیدوار بودن و یا نبودن ما تنها به خودمان یا در حقیقت به طرز فکر و نگرش ما به زندگی باز می گردد.

 

بعضی از افراد بیان می کنند که داشتن امید با وجود مشکلات فراوان زندگی امری غیر ممکن به نظر می رسد آیا واقعا داشتن امید در زندگی تا به این حد دشوار است مسلما خیر. داشتن امید به زندگی چیزی نیست که ما بدون هیچ تلاشی بتوانیم آن را بدست بیاوریم قطعا برای داشتن هر چیزی در زندگی باید تلاش کرد امیدواری نیز از این قاعده مستثنی نیست اینکه بگوییم چون در زندگی مشکل هست دیگر نمی توان به زندگی امیدوار بود کلام مناسبی به نظر نمی رسد چرا که اگر بدین شکل به زندگی بنگریم پس قطعا نباید در دنیا هیج فرد امیدواری وجود داشته باشد یقینا داشتن امید در شرایط سخت زندگی کار آسان و راحتی نیست.

 

بی شک بزرگترین هنر هر انسانی امیدوار بودن در شرایط سخت و دشوار زندگی است البته باید بدانیم که داشتن امید دلیل بر این نیست که ما دیگر هرگز ناامید نخواهیم شد چرا که حتی صبور ترین و مقاوم ترین انسان ها نیز گاهی در زندگی دچار یاس و ناامیدی می شوند بدیهی است افرادی که به زندگی نگاه مثبت دارند کمتر دچار ناامیدی می شوند چرا که این افراد در برابر مشکلات انعطاف پذیری بالایی دارند و خیلی سریع خود را باشرایط پیش آمده وفق می دهند.

 

پس باید بدانیم که امیدوار بودن نیاز به نیروی خارق العاده ای ندارد و هر انسانی قادر به داشتن روحیه عالی خواهد بود به شرط آنکه نگاه و فکر مثبت داشته باشد پس اگر می خواهید از غصه ها و مشکلات زندگی رها شوید از همین لحظه شروع کنید و برای داشتن روحیه عالی تلاش کنید.

 

در آخر با کلامی از شکسپیر به این مقاله خاتمه می دهم. هیچ چیز نیک یا بد نیست ولی شیوه تفکّر ما امور را نیک یا بد جلوه می دهد.

موضوعات مرتبط: خانواده ، تندرستی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 14 مرداد 1393برچسب:چگونه به زندگي اميد وار باشيم,زندگی,ارامش خانواده, | 17:25 | نویسنده : حامد |

اگر همیشه احساس خستگی میکنید، بخوانید

اگر نمی‌دانید چرا اینقدر خسته‌اید، این تست‌ها کمکتان می‌کند دلیل خستگی همیشگیتان را بفهمید.

وقتی فقط خستگی نیست ...

همه ما معمولاً خستگی زیادمان را به گردن زندکی پرمشغله‌مان می‌اندازیم. و خیلی وقت‌ها حق هم داریم.

اگر همیشه احساس خستگی می‌کنید، بد نیست 2 تا 3 هفته کمی در سبک زندگیتان تغییر ایجاد کنید. بیشتر بخوابید، برنامه‌های اجتماعیتان را کمتر کنید، غذاهای مغذی بیشتری بخورید، مایعات بیشتری بنوشید، مولتی‌ویتامین بخورید و مصرف کافئین و الکل را پایین بیاورید. اگر باز هم علائم خستگی را بعد از این تغییرات مشاهده کردید، دیگر نیاز به کمک متخصص دارید. خستگی بیش از حد می‌تواند نشانه یک مشکل جسمی حادتر باشد که نیاز به درمان دارد. در زیر به 7 مشکل مرتبط با خستگی اشاره می‌کنیم.

1. کم‌خونی (آنمی)

این مشکل در خانم‌هایی که دچار عادات ماهیانه سنگین می‌شوند یا آنها که به اندازه کافی آهن مصرف نمی‌کنند بیشتر است.

خستگی ناشی از کم‌خونی نتیجه کمبود گلوبول‌های قرمز خون است که اکسیژن را از ریه به بافت‌ها و سلول‌ها می‌رساند. ممکن است احساس ضعف و تنگی‌نفس کنید. کم‌خونی می‌تواند در نتیجه کمبود آهن یا ویتامین‌ها، از دست رفتن خون، خونریزی داخلی یا یک بیماری مزمن مثل آرتروز روماتوئید، سرطان یا نارسایی کلیه ایجاد شود. زنانی که در سن بچه‌زایی هستند، بخاطر از دست دادن خون طی عادات ماهیانه و نیاز بدن به آهن بیشتر در دوران بارداری و شیردهی بیشتر در معرض کمبود آهن قرار دارند.

علائم: خستگی یکی از اصلی‌ترین علائم آن است و بقیه علائم شامل ضعف شدید، مشکل در خوابیدن، نداشتن تمرکز کافی، تند شدن ضربان قلب، درد سینه و سردرد. ورزش‌های ساده مثل پله‌نوردی یا پیاده‌روی‌های کوتاه می‌تواند موجب خستگی فرد شود.

آزمایشات: یک ارزیابی کامل برای کم‌خونی یا آنمی شامل آزمایش و معاینه جسمی و آزمایشات کامل خون برای بررسی سطح گلوبول‌های قرمز می‌باشد. همچنین آزمایش مدفوع برای بررسی وجود خون در آن نیز معمولاً انجام می‌گیرد.

2. دیابت

هر ساله بیماری دیابت برای بیش از یک میلیون نفر در سراسر جهان تشخیص داده می‌شود اما خیلی بیشتر از این تعداد بدون دانستن آن به این بیماری دچارند.
قند که گلوکز نیز نامیده می‌شود سوختی است که انرژی بدن را تامین می‌کند. و این یعنی مشکل برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که نمی‌توانند از گلوکز به درستی استفاده کنند و این باعث می‌شود بعنوان یکی از اولین نشانه‌های بیماری خود دچار خستگی مفرط شوند.

علائم: جدا از خستگی، نشانه‌های دیگر آن تشنگی زیاد، ادرار مکرر، گرسنگی، کاهش وزن، آسیب‌پذیری، عفونت‌های قارچی واژن و تار شدن دید می‌باشد.

آزمایشات: برای دیابت دو تست اصلی انجام می‌شود. یکی تست گلوکز پلاسما ناشتا که متداول‌تر است و سطح گلوکز خون را بعد از 8 ساعت غذا نخوردن بررسی می‌کند که معمولاً صبح ناشتا انجام می‌شود. و دیگری تست تحمل گلوکز خوراکی (OGTT) است که دو بار خون گرفته می‌شود، یکی قبل از نوشیدن شربت گلوکز و دیگر دو ساعت بعد از آن.

3. بیماری تیروئید

وقتی هورمون‌های تیروئید شما از حالت نرمال خارج می‌شوند، حتی فعالیت‌های ساده روزمره هم خسته‌تان می‌کند.

غده تیروئید که در جلو گردن قرار دارد،هورمون‌هایی را ترشح می‌کند که سوخت‌وساز بدن را تنظیم می‌کنند. زیاد بودن بیش از اندازه این هورمون‌ها (پُرکاری تیروئید) سوخت‌وساز را بالا می برد. کم بودن این هورمون‌ها (کم‌کاری تیروئید) سوخت‌وساز را پایین می‌آورد.

علائم: پُرکاری تیروئید موجب خستگی عضلانی و ضعف می‌شود که ابتدا در پاها نمودار می‌شود. تمرینات و ورزش‌هایی مثل دوچرخه‌سواری و بالا و پایین رفتن از پله برای فرد سخت‌تر خواهد شد. نشانه‌های دیگر آن شامل کاهش وزن بی‌دلیل، احساس گرمای همیشگی، بالا رفتن ضربان‌قلب، کم شدن عادت‌ماهیانه و افزایش تشنگی می‌باشد. پُرکاری تیروئید معمولاً زنان 20 تا 40 سال را درگیر می‌کند اما برای زنان در سنین بالاتر و همچنین مردان نیز اتفاق می‌افتد. کم‌کاری تیروئید نیز احساس خستگی و ناتوانی تمرکز، ضعف و درد عضلانی حتی با فعالیت بسیار سبک ایجاد می‌کند. علائم دیگر آن شامل افزایش وزن بی‌دلیل به علت احتباس آب، احساس سرمای همیشگی (حتی در هوای گرم)، سنگین شدن عادت‌ماهیانه و یبوست می‌باشد. کم‌کاری تیروئید معمولاً در زنان بالای 50 سال اتفاق می‌افتد طوریکه حداقل 10 درصد از زنان بالای این سن، کم‌کاری تیروئد خفیف پیدا می‌کنند.

آزمایشات: بیماری تیروئید با آزمایش خون قابل تشخیص است. این بیماری به راحتی قابل درمان می‌باشد و برای همه آنهایی که از خستگی و ضعف عضلانی شکایت دارند لازم است که آزمایش خون انجام دهند.

4. افسردگی

افسردگی بیماری است که در وضعیت خوابیدن، غذا خوردن و احساسمان نسبت به خود و دیگران تاثیر می‌گذارد.

علائم افسردگی بدون درمان ممکن است هفته‌ها، ماه‌ها یا حتی سال‌ها بر جای بماند. به همین دلیل خیلی مهم است که علائم هشدار آن را تشخیص دهیم و کمک بگیریم.

علائم: همه آدمها به یک صورت دچار افسردگی نمی‌شوند. اما معمولاً افسردگی موجب پایین آمدن انرژی، تغییر در وضعیت خوابیدن و غذا خوردن، مشکلات حافظه و تمرکز و احساس ناامیدی، بی‌ارزشی و منفی بودن می‌شود.

آزمایشات: برای تشخیص افسردگی آزمایش خون لازم نیست اما دکتر می‌تواند با پرسیدن یکسری سوالات این بیماری را در شما تشخیص دهد. اگر 5 مورد یا بیشتر از علائم افسردگی را بیشتر از دو هفته در خود مشاهده کردید یا اگر این علائم در زندگی شما تداخل ایجاد کرد، حتماً به پزشک متخصص مراجعه کنید. دکتر برای بررسی سایر مشکلات، یک آزمایش و معاینه دقیق و کامل برایتان انجام خواهد داد. خستگی یا پایین آمدن انرژی، کم خوابیدن یا زیاد خوابیدن، ناراحتی و اضطراب مداوم، کاهش اشتها و کاهش وزن یا افزایش اشتها و افزایش وزن، نشان ندادن علاقه به فعالیت‌هایی که قبلا‌ً از آنها لذت برده می‌شد، بی‌قراری و آسیب‌پذیری، علائم جسمی که به درمان جواب نمی‌دهند مثل سردرد، دردهای مزمن یا یبوست و سایر اختلالات گوارشی، مشکل در تمرکز یا به خاطر آوردن، مشکل در تصمیم‌گیری، احساس گناه، بی‌پناهی و ناامیدی، فکر مرگ یا خودکشی ازجمله علاوم متداول افسردگی هستند.

5. آرتروز روماتوئید

تشخیص این بیماری خودایمن همیشه آسان نیست اما علائمی وجود دارد که می‌تواند به تشخیص آن کمک کند.

این بیماری زمانی اتفاق می‌افتد که سیستم ایمنی بدن بر علیه خود کار می‌کند و به بافت‌های مفصلی سالم حمله می‌کند و گاهی‌اوقات باعث ایجاد تخریب‌های غیرقابل برگشت به استخوان‌ها و غضروف‌ها می‌شود.

علائم: بسیاری از علائم (مثل خستگی، پایین آمدن انرژی، بی‌اشتهایی و درد مفصلی) با سایر مشکلات مثل سایر انواع آرتروز مشترک است. همچنین کم‌خونی و بیماری تیوروئید که موجب خستگی می‌شوند نیز در افراد مبتلا به آرتروز روماتوئید متداول است. روماتولوژیست‌ها به دنبال حداقل چهار مورد از این معیارها برای تشخیص آرتروز روماتوئید هستند. خشکی بدن در ناحیه مفصلی در صبح، تورم همزمان حداقل سه ناحیه مفصلی در بدن، حداقل یک تورم مفصلی در ناحیه مچ، قوزک پا یا مفصل وسطی یکی از انگشتان، درگیر شدن همزمان دو مفصل یکسان از دو طرف بدن، توده‌های بافت زیر پوست، ساییدگی استخوان مچ یا مفصل‌های دست که با رادیولوژی تشخیص داده شود.

آزمایشات: معاینه فیزیکی کامل توسط متخصص روماتولوژیست می‌تواند شواهد خوبی از بیماری را آشکار کند اما تستی هم برای اثبات وجود فاکتور روماتوئید که پادتنی در خون است وجود دارد. جواب این تست برای حدود 80 درصد از افراد مبتلا به آرتروز روماتوئید مثبت است.

6. آپنه خواب

اگر وجود اینکه فکر می‌کنید به اندازه کافی استراحت داشته‌اید، با احساس خستگی از خواب بیدار می‌شوید ممکن است دچار این اختلال خواب باشید.

آپنه خواب اختلالی است که با وقفه‌های کوتاه تنفس در طول خواب شناخته می‌شود. در متداول‌ترین نوع آن، آپنه خواب انسدادی، مجاری بالایی هوا برای چند لحظه بسته می‌شوند که به مغزتان هشدار می‌دهد که بیدار شوید و دوباره تنفس کنید. فرد مبتلا به آپنه خواب انسدادی ممکن است در طول یک شب ده‌ها یا حتی صدها بار دچار این وقفه تنفسی شود.

علائم: آپنه خواب معمولاً با خمیازه کشیدن شناخته می‌شود که معمولاً با خستگی عمومی بدن در روز بعد دنبال می‌شود. ازآنجاکه آپنه خواب می‌تواند منجر به بروز بیماری‌های قلبی، فشارخون بالا و سکته شود، آزمایش دادن برای آن خیلی مهم است.

آزمایشات: تشخیص آن نیازمند یک شب خوابیدن کامل در یک کلینیک یا بیمارستان است که در طول آن پلی‌سومنوگرام برای شما انجام می‌شود که تستی بدون درد است که بر الگوی خواب شما، تغییرات تنفسی و فعالیت مغزتان نظارت می‌کند.

7. سندرم خستگی مزمن

این مشکل خستگی بسیار زیاد و شدید است که سریع اتفاق می‌افتد.

افرادیکه از این بیماری رنج می‌برند آنقدر احساس خستگی می‌کنند که انرژی لازم برای انجام فعالیت‌های نرمال روزانه خود را ندارند و با کمی فعالیت خیلی زود خسته می‌شوند.

علائم: نشانه‌های دیگر این بیماری سردرد، درد عضلانی و مفصلی، ضعف، حساس شدن گره‌های لنفاوی و ناتوانی در تمرکز می‌باشد. سندرم خستگی مزمن بیماری بسیار گیج‌کننده است زیرا هیچ علت خاصی ندارد.

آزمایشات: هیچ آزمایشی برای تشخیص آن وجود ندارد. دکتر باید قبل از تشخیص این بیماری، عدم وجود مشکلات دیگر که علائم مشابهی دارند مثل لوپوس و مالتیپل اسکلروزیس یا همان MS را ثابت کند.


موضوعات مرتبط: خانواده ، سلامت ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 14 مرداد 1393برچسب:همیشه احساس خستگی میکنید,خستگی,خستگی کار,ارامش,خانواده, | 17:9 | نویسنده : حامد |

نکاتی درباره نوشیدن آب سرد بعد از غذا

باورهای نادرست زیادی درمورد نوشیدن آب سرد بعد از غذا بین عموم شایع است. امروز می‌خواهیم به این باورها بپردازیم، باورهایی مثل سرطان‌زا بودن آن که هیچ سند و مدرک علمی پشت آن وجود ندارد. در گذشته گفته شده بود که نوشیدن آب سرد بعد از غذا می‌تواند به هضم و گوارش غذا کمک کند. علم جدید هیچ تفاوت عمده‌ای در تاثیرات یک لیوان آب سرد بعد از شام یا هر زمان دیگر از روز نمی‌یابد.

آب و گوارش

یکی از این باورهای نادرست می‌گوید آب سرد می‌تواند روغن غذا را در پوشش سخت درون دستگاه گوارشتان جامد کند. این هیچ پشتوانه علمی ندارد. کلینیک مایو و دانشگاه کلمبیا تایید می‌کنند که این باور نادرست است. از طرف دیگر، نوشیدن بلافاصله آب بعد از غذا معمولاً به هضم غذا کمک می‌کند. آب و سایر مایعات به شکستن غذاهای جامد کمک می‌کنند. اگر می‌خواهید گوارشتان را تقویت کنید، سوپ و سایر غذاهای آبکی مثل سبزیجات و میوه‌ها را انتخاب کنید.

مصرف روزانه آب

اگر از نوشیدن یک لیوان آب خنک بعد از غذا لذت می‌برید، آن را جزئی از مصرف روزانه آب خود قرار دهید. براساس کلینیک مایو، اکثر بزرگسالان باید روزانه هشت تا نه لیوان آب بنوشند. اصولاً با فرض اینکه ۲۰ درصد آب موردنیاز شما از آب غذاها تامین شود، این بیشتر از دو لیتر می‌شود. اگر دوست دارید آبمیوه‌ها یا نوشیدنی‌هایی به جز آب مصرف کنید، این میزان را به ۹ تا ۱۳ فنجان در روز برسانید. نوشیدنی‌های کافئین‌دار را از آن حذف کنید زیرا خود موجب کم‌آب شدن بدن می‌شوند.

آب خنک برای پایین آوردن درجه حرارت بدن

براساس دانشگاه کلمبیا ، نوشیدن آب سرد در بعضی نقاط به بدن کمک می‌کند. اگر ورزش کرده باشید، ممکن است برای خنک شدن شدیداً هوس آب خنک کنید. نوشیدن آن بسیار به شما کمک می‌کند. وقتی درجه حرارت بدن به بالاتر از 98.6 درجه فارنهایت می‌رسد، بدن برای پایین آوردن دوباره درجه حرارت خود به حالت عادی، عرق می‌کند. نوشیدن آب ۴۱ درجه فارنهایت به تنظیم دمای بدن شما کمک کرده و احتمال کم‌آب شدن آن را پایین می‌آورد. اگر آب خنک در دسترستان نبود، نوشیدن آب گرم بهتر از هیچ است.

آب سرد و سردرد

اگر سابقه میگرن یا سردرد دارید، نوشیدن آب با دمای اتاق توصیه می‌شود. در یک تحقیق که در سال ۲۰۰۱ انجام گرفت، مشخص شد که نوشیدن آب یخ با نی موجب بروز سردرد در میان خانم‌ها، به‌ویژه آنهایی که علائم سردرد را در آن سال تجربه کرده بودند می‌شود. اگر مستعد میگرن هستید، بهتر است آب ولرم‌تر بنوشید.


موضوعات مرتبط: خانواده ، تندرستی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 14 مرداد 1393برچسب:اب خوردن,اب سرد,فواید اب خوردن, | 17:5 | نویسنده : حامد |

11اثر منفی که روابط عاشقانه می‌تواند بر سلامتی‌تان بگذارد

چطور نامزد یا همسرتان می‌تواند بر همه چیز زندگی شما از خوابتان تا فشارخونتان اثر بگذارد

آیا وضعیت رابطه احساسی شما می‌تواند بر سلامت عمومی‌تان تاثیر داشته باشد؟ کمی پیچیده است. تحقیقات نشان می‌دهد که یک شریک زندگی قوی می‌تواند به ما کمک کند دربرابر بیماری‌های مقاومت کنیم، عادت‌های سالم‌تری را برای زندگی انتخاب کنیم و یا حتی طولانی‌تر زندگی کنیم. از طرف دیگر، روابط سخت و پرمشکل استرس را وارد زندگی‌مان می‌کنند و سیستم ایمنی بدنمان را ضعیف می‌کنند.

خواه رفتارهایی باشد که در مقابل هم نشان می‌دهیم،خواه عادت‌هایی که به همدیگر منتقل می‌کنیم، عوامل مختلفی از رابطه‌مان می‌تواند بر سلامت ما اثر داشه باشد. بنابراین اگر شما هم ازدواج کرده‌اید یا در یک رابطه جدی هستید، دقت کنید که پیوند عاشقانه شما به این ۱۱ طریق ممکن است بر جسم و فکرتان اثر بگذارد.

۱. سطح استرس


نزدیکی جسمی منظم استرس را کاهش داده و سلامت را ارتقا می‌بخشد. در یک تحقیق که در سال ۲۰۰۹ به چاپ رسید، مشخص شد که زوج هایی رابطه‌جنسی منظم داشتند، از نظر فکری سالم‌تر بوده و رضایت بیشتری از رابطه خود و زندگیشان به طور کل داشته‌اند.

اما رابطه‌جنسی فقط یک جنبه از رابطه احساسی است. و رفتار همسر شما خارج از اتاق‌خواب خیلی راحت می‌تواند سطح استرس شما را بالا ببرد. مشاجرات بر سر بچه‌ها، اختلاف بر سر مسائل مالی یا حتی سوالاتی ساده مثل چه کسی کدام کار خانه را انجام دهد همه می‌توانند موجب بالا رفتن استرس شوند.

۲. هورمون‌های شادی‌بخش

رابطه‌جنسی تنها را تماس جسمی نیست که استرس را پایین می‌آورد و سلامت را بهبود می‌بخشد. در یک تحقیق که در سال ۲۰۰۴ بر روی ۳۸ زوج در دانشگاه کارولینای شمالی انجام گرفت، محققین دریافتند که هم زنان و هم مردان بعد از در آغوش کشیدن همدیگر، مقدار بالاتری هورمون اکسی‌توسین (هورمونی که استرس را کاهش داده و روحیه را بهتر می‌کند) دارند. همچنین خانم‌ها بعد از در آغوش کشیدن، فشارخون پایین‌تر و سطح هورمون استرس کورتیزول کمتری داشتند.

این رفتارها که نشانه توجه هستند، اهمیت بسیاری دارند: تماس روی بازوها، گرفتن دست‌ها یا دست گذاشتن روی شانه‌های همدیگر شاید فقط چند لحظه طول بکشد اما می‌تواند هورمون‌هایی که به غلبه بر استرس و اضطراب به شما کمک می‌کنند را تحریک کند.

۳. مشکلات خواب

خوابیدن کنار کسی که دوستش دارید و اعتماد می‌تواند به شما کمک کند به خوبی استراحت کرده و خوابی فوق‌العاده داشته باشید. البته یک استثنای مهم این قانون این است که همسرتان نگذارد که بخوابید--مثلاً با خروپف کردن یا زیاد تکان خوردن در خواب. در یک آمارگیری که در سال ۲۰۰۵ انجام گرفت، کسانیکه همسرشان دچار بی‌خوابی است بیشتر دچار خستگی در طول روز و خواب بی‌کیفیت می‌شوند.

روابط می‌تواند از راه‌های غیرمستقیم‌تر هم بر خواب شما اثر بگذارند. تحقیقات نشان می‌دهد که ناامنی یا اختلاف در رابطه با بی‌کیفیت و ضعیف شدن خواب در ارتباط است--و بدتر اینکه، مشکلات خواب موجب تشدید مشکل در روابط احساسی می‌شود و یک چرخه شوم و باطل ایجاد می‌کند.

۴. اضطراب

مشکلات رابطه احساسی هر کسی را ناراحت می‌کند اما در بعضی موارد می‌تواند منجر به اضطراب شدیدی نیز شود. تحقیقات مختلفی رابطه بین مشکلات زناشویی و افزایش خطر مشکلاتی نظیر اختلال منتشر و اضطراب اجتماعی را تایید کرده‌اند.

حل این رابطه می‌تواند بسیار دشوار باشد زیرا خود اضطراب موجب ایجاد مشکل در رابطه احساسی می‌شود (و نه فقط برعکس آن). بعضی تحقیقات نشان می‌دهند که ازدواج می‌تواند درمقابل اضطراب از شما محافظت کند. در یک تحقیق که در سال ۲۰۱۰ بر روی ۳۵۰۰۰ فرد در ۱۵ کشور مختلف انجام گرفت، افرادیکه ازدواج کرده بودند، کمتر دچار اضطراب و اختلالات فکری می‌شدند.

۵. افسردگی


افسردگی و اضطراب معمولاً در کنار هم هستند، ازاینرو عاقلانه است که روابط بتواند به طرقی پیچیده بر افسردگی تاثیر داشته باشد. از طرف دیگر، برخی تحقیقات نشان داده‌اند که روابط طولانی‌مدت--به‌ویژه ازدواج--می‌تواند علائم را در افرادیکه سابقه افسردگی دارند کاهش دهد.

از طرف دیگر، رابطه‌های ناسالم به طور قابل‌توجهی احتمال بروز افسردگی بالینی را بالا می‌برند. در یک تحقیق کوچک ولی موثق، زنان، صرفنظر از سابقه افسردگی خانوادگی یا شخصی‌شان، درصورت خیانت شوهرشان یا بر هم خوردن ازدواجشان، شش برابر بیشتر از مردان دچار افسردگی می‌شوند.

۶. مصرف الکل

همسران ما نقش بسیار مهمی در میزان مصرف الکل ما دارند. در یک تحقیق که روی بیشتر از ۶۰۰ زوج طی چهار سال اول ازدواجشان انجام گرفته بود، مشخص شد که عادات مصرف الکل افراد آینه مصرف همسرشان است؛ اگر همسرشان فردی با مصرف بالای الکل باشد، آنها هم احتمال بیشتری برای مصرف بیشتر الکل دارند.

همچنین درست است که اختلافات رابطه و فقدان نزدیکی می‌تواند افراد را به سمت الکل بکشاند. تحقیقات نشان می‌دهد که هم مردان و هم زنان در پاسخ به مشکلات زناشویی خود، الکل بیشتری مصرف می‌کنند و مصرف بالای الکل در مقابل می‌تواند موجب وخیم‌تر شدن این مشکلات شود.

۷. فشارخون

رژیم‌غذایی، عادات ورزش کردن و سطح استرس همه می‌توانند بر فشارخون افراد تاثیر بگذارند، پس خیلی جای تعجب نیست که رابطه احساسی شما هم بتواند چنین نقشی داشته باشد.

در یک تحقیق بسیار موثق، محققان دریافتند که افراد در ازدواج‌های موفق، فشارخون پایین‌تری نسبت به همتایان مجرد خود داشته‌اند. اما افرادیکه ازدواجشان ناموفق بودن فشارخون بالاتری نسبت به مجرد‌ها داشتند.

بودن در یک رابطه ناسالم موجب می‌شود بدنتان هورمون استرس تولید کند و قلبتان تندتر بزند. و این عوامل می‌تواند به مرور زمان موجب بالا رفتن فشارخون شود.

۸. سلامت قلب

رابطه بین روابط و سلامت قلبی-عروقی فراتر از فشارخون است. تحقیقات به طور مداوم گزارش کرده‌اند که ازدواج می‌تواند خطر حمله قلبی را پایین آورده و فرد بعد از عمل قلب نتیجه بهتری خواهد داشت.

چه چیزی این را توضیح می‌دهد؟ استرس و سایر عوامل بیولوژیکی (ازجمله فشارخون) درگیر هستند اما حمایت احساسی و قابل‌لمسی که زوج‌ها برای هم فراهم می‌کنند هم نقش دارد. رفتارهایی که نشن توجه فرد است--تماس‌های محبت‌آمیز، رفتارهای باملاحظه--واقعاً در ریکاوری افراد تاثیر دارد.

۹. بهبودی از سرطان

در تحقیقات مختلف و متعدد مشخص شده است که ازدواج‌های موفق بر میزان بهبودی و درمان سرطان، ازجمله سرطان پروستات، ریه و روده، تاثیر می‌گذارد. در یک تحقیق بزرگ که در سال ۲۰۰۹ بر روی 3.8 میلیون بیمار سرطانی انجام گرفت، ۵۸ درصد از افراد متاهل بعد از تشخیص سرطان توانستند تا ۱۰ سال زندگی کنند، درمقایسه این آمار برای افراد مجرد که ۵۲٪  و افراد مطلقه ۴۶٪ و افراد بیوه ۴۱٪ بوده است.

این آمار برای افرادیکه از همسرانشان جدا شده بودند از همه بدتر بوده و ۳۱٪ می‌باشد. براساس یافته‌های تحقیقات، تنهایی و استرس غیرقابل‌انتظار جدایی می‌تواند تاثیر منفی بر قدرت ایمنی بدن داشته باشد.

۱۰. توجه به سلامتی


بااینکه گاهی ممکن است آزاردهنده به نظر برسد اما مراقبت همسر و توجه‌های روزانه او--چه اشاره به علائم نگران‌کننده سلامتی شما باشد یا یادآوری ساعت مصرف داروهایتان--سبک زندگی سالم‌تری برای شما ایجاد می‌کند. در یک تحقیق کانادایی که در سال ۲۰۱۱ انجام گرفت، مشخص شد که مردان متاهل که دچار درد سینه بودند، بسیار زودتر از همتایان مجرد خود به بیمارستان رفته‌اند.

افرادیکه در روابط سالم هستند واقعاً مراقب همدیگرند و به همین علت الزام بیشتری برای مراقبت از خودشان احساس می‌کنند.

۱۱. شکستن دل


فقط رابطه کنونی‌تان‌ نیست که بر سلامتی شما تاثیر دارد، روابط گذشته‌تان هم موثر هستند--به‌ویژه آنهایی که موجب آسیب به احساساتتان شده باشد. در یک تحقیق که در سال ۲۰۱۱ انجام شد، محققان دانشگاه کلمبیا دریافتند که فکر کردن به افرادیکه در گذشته‌تان بوده‌اند می‌تواند تاثیر مشابه با درد جسمی بر روی مغز داشته باشد.

همچنین برهم خوردن روابط می‌تواند منجر به مشکلی به نام سندرم قلب شکسته شود که بزرگ شدن موقت قلب (با علائمی شبیه به حمله قلبی) است که با استرس جسمی و احساسی زیاد ایجاد می‌شود. زنان یائسه بیشتر در معرض تجربه این سندرم هستند اما تحقیقات نشان می‌دهد که این مشکل می‌تواند مردان و زنان جوان‌تر را نیز تحت‌تاثیر قرار دهد.

موضوعات مرتبط: مساعل زناشویی ، خانواده ، تندرستی ، سلامت ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 14 مرداد 1393برچسب:افسردگی,اضطراب,فشارخون,روابط عاشقانه, | 17:3 | نویسنده : حامد |

۱۲ تغییر کوچک برای سبک‌ زندگی سالم ‌تر

«آنطور که من می‌بینم، شما هر روز یکی از این دو کار را انجام می‌دهید: ایجاد سلامتی یا تولید مریضی در خودتان!» -- آدل داویس (Adelle Davis)

آیا سبک زندگی سالمی دارید؟ لازم نیست برای داشتن زندگی سالم، دونده ماراتن باشید، بوفو و بروکلی بخورید یا ساعت‌ها مدیتیشن کار کنید. سبک‌زندگی سالم یک روند پیش‌رو است که پستی و بلندی‌های خود را دارد اما همیشه به سمت یادگیری بیشتر، داشتن انتخاب‌های بهتر و زندگی هوشمندانه در حرکت است.

اگر هر تغییر کوچک را هدیه‌ای ببینید که به خودتان می‌دهید، برای احترام گذاشتن به جسم، فکر و روحتان، این تغییر کمتر ترسناک و طبیعی‌تر خواهد بود. همانطور که رقصنده مدرن، مرتا گراهام ذکر می‌کند، «بدن لباسی مقدس است.» باید با آن اینگونه رفتار شود.

فقط در یک روز، تغییرات کوچک بسیار زیادی هست که می‌توانید برای دست یافتن به فواید بیشماری که برای سلامتی‌تان دارند امتحانشان کنید.

در زیر به ۱۲ مورد از این تغییرات اشاره می‌کنیم که به زمان و تعهد بسیار کمی نیاز دارند اما پاداش فوق‌العاده‌ای برایتان در بر خواهد داشت.
 
۱. روزتان را با حرکات کششی شروع کنید. ۱۵-۱۰ دقیقه زودتر از خواب بیدار شوید و کمی حرکات کششی انجام دهید. حرکات کششی به شما برای بیدار شدن کمک می‌کند، انرژی بیشتری به شما می‌دهد، انعطاف‌پذیری و هماهنگی بدنتان را بالا برده، به گردش خون در بدن کمک کرده و ریلکس‌تان می‌کند. 

۲. برای کل روز خوب بدنتان را سوخت رسانی کنید. اگر قرار است در روز یک وعده غذای خیلی خوب و سالم بخورید، اجازه بدهید که آن وعده صبحانه باشد. ترکیبی از کربوهیدرات‌ها، فیبر، پروتئین و مقدار کمی چربی فواید بسیار زیادی برای سلامتی شما داشته و ساعت‌ها انرژی لازم برای بدنتان را فراهم می‌کند. 

۳. جایی برای چای بگذارید. چای حاوی انبوهی از آنتی‌اکسیدان‌هاست، احتمال بروز حمله قلبی و سکته را در شما کاهش داده، سیستم ایمنی بدنتان را قوی کرده، از شما دربرابر سرطان محافظت می‌کند و سوخت‌وسازتان را هم بالا می‌برد. اگر نمی‌توانید به طور کل مصرف قهوه را کنار بگذارید، فنجان دومتان را به جای آن چای بنوشید، چای سبز سالم‌ترین نوع چای است اما هر نوع چایی برایتان خوب است.

۴. آب یخ بنوشید. برای گرم کردن آب یخ در بدن و رساندن آن به دمای طبیعی بدن، کالری بیشتری می‌سوزانید. اگر روزی ۸ لیوان آب یخ بنوشید، چیزی در حدود ۱۲۳ کالری خواهید سوزاند. ضمن اینکه آب موردنیاز بدنتان هم تامین شده و سموم را از بدنتان دفع می‌کند.

۵. درست نفس بکشید. تنفس عمیق و درست از شکم فواید بسیار زیادی برای سلامتی شما دارد مثال بهبود گوارش، بالا رفتن کیفیت خون، تقویت عملکرد سیستم عصبی و تنفسی بدن. یاد گرفتن نحوه صحیح نفس کشیدن بسیار راحت است. هر زمان که احساس کردید تندتند یا کند نفس می‌کشید، سریعاً آن را اصلاح کنید.

۶. استرس را کنترل کنید. استرس مداوم و مزمن تاثیرات زیادی بر سلامتی‌تان می‌گذارد. وقتی سیستم عصبی ارادی شما بیش از اندازه فعال باشد، علائم فیزیکی مشاهده خواهید کرد که در درازمدت بیماری‌هایی به دنبال خواهد داشت ازجمله افسردگی، اضطراب، زخم معده، سردرد، ریزش مو و مشکلات قلبی. وقتی در موقعیت استرس‌زایی هستید، به سرعت هر چه تمام‌تر از آن موقعیت بیرون بیایید. درست نفس بکشید، مدیتیشن کنید، ورزش کنید، با کسی حرف بزنید یا به پیاده‌روی بروید. قبل از اینکه استرس بتواند بر سلامتی‌تان اثر بگذارد، سیستم عصبی‌تان را آرام کنید. 

۷. وعده‌های غذایی سبک‌تر و بیشتر داشته باشید. شش وعده غذایی کوچک و سبک به جای سه وعده پرحجم در روز به شما کمک می‌کند گرسنگی‌تان را کنترل کرده و وزنتان را تنظیم کنید. بهتر است به جای بشقاب غذاخوری، از بشقاب سالاد استفاده کنید تا بهتر بتوانید میزان غذای مصرفی‌تان را کنترل کنید. این روش به شما کمک می‌کند از گرسنگی جلوگیری کرده و با پرخوری مقابله کنید. 

۸. دو خوب اضافه کنید و دو بد کم کنید. دو ماده‌غذایی که می‌دانید برایتان بد است را انتخاب کرده و آنها را از موادغذایی مصرفی‌تان حذف کنید. این کار را برای یک روز امتحان کنید و بعد دوباره در همان هفته یک روز دیگر نیز این کار را تکرار کنید. افزایش مصرف سبزیجات و کاهش مصرف موادغذایی سفید (نان، برنج، پاستا، شیرینی و امثال آن) راهی بسیار عالی برای کاهش وزن و افزودن موادمغذی به بدن است.

۹. سر کار روی صندلی‌تان بی‌قرار باشید. ضرب گرفتن با پاها، تکان دادن ران‌ها و هر حرکت ناآرام دیگر ، برحسب وزن و سنتان، چیزی درحدود ۱۲۰ کالری در ساعت می‌سوزاند. به جای اینکه ساکن و آرام بنشینید، قسمتی از بدنتان را تکان دهید و حین کار وزن کم کنید.

۱۰. یک کم تحرک بسیار موثر است. حتی اگر اینقدر انگیزه ندارید که یک برنامه ورزشی را شروع کنید، چند تمرین کوتاه اما قوی در طول روز انجام دهید. از پله‌ها استفاده کنید، پیاده‌روی کنید، با سرعت بیشتری خانه را تمیز کنید یا برقصید. یک کم ورزش هم از ورزش نکردن بهتر است. کالری می‌سوزاند و انگیزه می‌دهد که مدت طولانی‌تری ورزش کنید.

۱۱. با همسرتان رابطه‌جنسی داشته باشید. رابطه‌جنسی منظم فواید بسیار عالی برای سلامتی دارد. استرس را آزاد کرده، سیستم ایمنی بدنتان را تقویت کرده، ۸۵ کالری یا بیشتر می‌سوزاند (هر ۳۰ دقیقه)، سلامت قلبی-عروقی‌تان را تقویت می‌کند، درد را کاهش می‌دهد، احتمال بروز سرطان پروستات را کاهش می‌دهد و خوابتان را بهتر می‌کند. 

۱۲. زودتر بخوابید. افراد بزرگسال به ۷ تا ۹ ساعت خواب در شبانه‌روز نیاز دارند. خواب کافی استرس را کاهش می‌دهد، به سالم نگه داشتن قلبتان کمک می‌کند، التهاب را کم می‌کند، در طول روز هوشیارترتان می‌کند، به پایین آوردن وزنتان کمک می‌کند و احتمال بروز افسردگی را کاهش می‌دهد. با خواب خوب، احساس بهتری خواهید داشت، بهتر فکر خواهید کرد و زیباتر به نظر خواهید رسید.
 
اینها راه‌هایی ساده اما تاثیرگذار هستند که برنامه زندگی شما را بر هم نزده و در عین حال برایتان بسیار فایده‌بخش خواهد بود. اگر امروز توانستید این کارها را انجام دهید، حتماً فردا هم می‌توانید؛ روزهای بعد از آن هم همینطور. ایجاد یک سبک‌زندگی سالم نیاز به پشتکار و ثبات قدم دارد.

اگر فقط همین فعالیت‌ها را انجام دهید، ۵۰۰ کالری خواهید سوزاند، چندین ماده‌غذایی سالم را به رژیم غذایی‌تان افزوده، چند ماده‌غذایی بد را حذف کرده، سلامت عمومی‌تان را تقویت کرده، رابطه‌جنسی بهتری داشته و بهتر خواهید خوابید. 
 

موضوعات مرتبط: خانواده ، تندرستی ، سلامت ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 14 مرداد 1393برچسب:تغییر کوچک برای سبک‌ زندگی سالم ‌تر,زندگی سالم,تندرستی, | 17:0 | نویسنده : حامد |

چه ازدواج کرده باشید، چه نکرده باشید، باید این را بخوانید

وقتی آن شب از سر کار به خانه برگشتم، همسرم داشت غذا را آماده می‌کرد، دست او را گرفتم و گفتم، باید چیزی را به تو بگویم. او نشست و به آرامی مشغول غذا خوردن شد. غم و ناراحتی توی چشمانش را خوب می‌دیدم.

یکدفعه نفهمیدم چطور دهانم را باز کردم. اما باید به او می‌گفتم که در ذهنم چه می‌گذرد. من طلاق می‌خواستم. به آرامی موضوع را مطرح کردم. به نظر نمی‌رسید که از حرفهایم ناراحت شده باشد، فقط به نرمی پرسید، چرا؟

از جواب دادن به سوالش سر باز زدم. این باعث شد عصبانی شود. ظرف غذایش را به کناری پرت کرد و سرم داد کشید، تو مرد نیستی! آن شب، دیگر اصلاً با هم حرف نزدیم. او گریه می‌کرد. می‌دانم دوست داشت بداند که چه بر سر زندگی‌اش آمده است. اما واقعاً نمی‌توانستم جواب قانع‌کننده‌ای به او بدهم. من دیگر دوستش نداشتم، فقط دلم برایش می‌سوخت.

با یک احساس گناه و عذاب وجدان  عمیق، برگه طلاق را آماده کردم که در آن قید شده بود می‌تواند خانه، ماشین، و 30% از سهم کارخانه‌ام را بردارد. نگاهی به برگه‌ها انداخت و آن را ریز ریز پاره کرد. زنی که 10 سال زندگیش را با من گذرانده بود برایم به غریبه‌ای تبدیل شده بود. از اینکه وقت و انرژیش را برای من به هدر داده بود متاسف بودم اما واقعاً نمی‌توانستم به آن زندگی برگردم چون عاشق یک نفر دیگر شده بودم. آخر بلند بلند جلوی من گریه سر داد و این دقیقاً همان چیزی بود که انتظار داشتم ببینم. برای من گریه او نوعی رهایی بود. فکر طلاق که هفته‌ها بود ذهن من را به خود مشغول کرده بود، الان محکم‌تر و واضح‌تر شده بود.

روز بعد خیلی دیر به خانه برگشتم و دیدم که پشت میز نشسته و چیزی می‌نویسد. شام نخورده بودم اما مستقیم رفتم بخوابم و خیلی زود خوابم برد چون واقعاً بعد از گذراندن یک روز لذت بخش با معشوقه جدیدم خسته بودم. وقتی بیدار شدم، هنوز پشت میز مشغول نوشتن بود. توجهی نکردم و دوباره به خواب رفتم.
صبح روز بعد او شرایط طلاق خود را نوشته بود: هیچ چیزی از من نمی‌خواست و فقط یک ماه فرصت قبل از طلاق خواسته بود. او درخواست کرده بود که در آن یک ماه هر دوی ما تلاش کنیم یک زندگی نرمال داشته باشیم. دلایل او ساده بود: وقت امتحانات پسرمان بود و او نمی‌خواست که فکر او بخاطر مشکلات ما مغشوش شود.

برای من قابل قبول بود. اما یک چیز دیگر هم خواسته بود. او از من خواسته بود زمانی که او را در روز عروسی وارد اتاقمان کردم به یاد آورم. از من خواسته بود که در آن یک ماه هر روز او را بغل کرده و از اتاقمان به سمت در ورودی ببرم. فکر می‌کردم که دیوانه شده است. اما برای اینکه روزهای آخر با هم بودنمان قابل‌تحمل‌تر باشد، درخواست عجیبش را قبول کردم.

درمورد شرایط طلاق همسرم با معشوقه‌ام حرف زدم. بلند بلند خندید و گفت که خیلی عجیب است. و بعد با خنده و استهزا گفت که هر حقه‌ای هم که سوار کند باید بالاخره این طلاق را بپذیرد.

از زمانیکه طلاق را به طور علنی عنوان کرده بودم من و همسرم هیچ تماس جسمی با هم نداشتیم. وقتی روز اول او را بغل کردم تا از اتاق بیرون بیاورم هر دوی ما احساس خامی و تازه‌کاری داشتیم. پسرم به پشتم زد و گفت اوه بابا رو ببین مامان رو بغل کرده. اول او را از اتاق به نشیمن آورده و بعد از آنجا به سمت در ورودی بردم. حدود 10 متر او را در آغوشم داشتم. کمی ناراحت بودم. او را بیرون در خانه گذاشتم و او رفت که منتظر اتوبوس شود که به سر کار برود. من هم به تنهایی سوار ماشین شده و به سمت شرکت حرکت کردم.

در روز دوم هر دوی ما برخورد راحت‌تری داشتیم. به سینه من تکیه داد. می‌توانستم بوی عطری که به پیراهنش زده بود را حس کنم. فهمیدم که خیلی وقت است خوب به همسرم نگاه نکرده‌ام. فهمیدم که دیگر مثل قبل جوان نیست. چروک‌های ریزی روی صورتش افتاده بود و موهایش کمی سفید شده بود. یک دقیقه با خودم فکر کردم که من برای این زن چه کار کرده‌ام.

در روز چهارم وقتی او را بغل کرده و بلند کردم، احساس کردم حس صمیمیت بینمان برگشته است. این آن زنی بود که 10 سال زندگی خود را صرف من کرده بود. در روز پنجم و ششم فهمیدم که حس صمیمیت بینمان در حال رشد است. چیزی از این موضوع به معشوقه‌ام نگفتم. هر چه روزها جلوتر می‌رفتند، بغل کردن او برایم راحت‌تر می‌شد. این تمرین روزانه قوی‌ترم کرده بود!

یک روز داشت انتخاب می‌کرد چه لباسی تن کند. چند پیراهن را امتحان کرد اما لباس مناسبی پیدا نکرد. آه کشید و گفت که همه لباس‌هایم گشاد شده‌اند. یکدفعه فهمیدم که چقدر لاغر شده است، به همین خاطر بود که می‌توانستم اینقدر راحت‌تر بلندش کنم.

یکدفعه ضربه به من وارد شد. بخاطر همه این درد و غصه‌هاست که اینطور شده است. ناخودآگاه به سمتش رفته و سرش را لمس کردم.

همان لحظه پسرم وارد اتاق شد و گفت که بابا وقتش است که مامان را بغل کنی و بیرون بیاوری. برای او دیدن اینکه پدرش مادرش را بغل کرده و بیرون ببرد بخش مهمی از زندگیش شده بود. همسرم به پسرمان اشاره کرد که نزدیکتر شود و او را محکم در آغوش گرفت. صورتم را برگرداندم تا نگاه نکنم چون می‌ترسیدم در این لحظه آخر نظرم را تغییر دهم. بعد او را در آغوش گرفته و بلند کردم و از اتاق خواب بیرون آورده و به سمت در بردم. دستانش را خیلی طبیعی و نرم دور گردنم انداخته بود. من هم او را محکم در آغوش داشتم. درست مثل روز عروسیمان.

اما وزن سبک‌تر او باعث ناراحتیم شد. در روز آخر، وقتی او را در آغوشم گرفتم به سختی می‌توانستم یک قدم بردارم. پسرم به مدرسه رفته بود. محکم بغلش کردن و گفتم، واقعاً نفهمیده بودم که زندگیمان صمیمیت کم دارد. سریع سوار ماشین شدم و به سمت شرکت حرکت کردم. وقتی رسیدم حتی در ماشین را هم قفل نکردم. می‌ترسیدم هر تاخیری نظرم را تغییر دهد. از پله‌ها بالا رفتم. معشوقه‌ام که منشی‌ام هم بود در را به رویم باز کرد و به او گفتم که متاسفم، دیگر نمی‌خواهم طلاق بگیرم.

او نگاهی به من انداخت، تعجب کرده بود، دستش را روی پیشانی‌ام گذاشت و گفت تب داری؟ دستش را از روی صورتم کشیدم. گفتم متاسفم. من نمی‌خواهم طلاق بگیرم. زندگی زناشویی من احتمالاً به این دلیل خسته‌کننده شده بود که من و زنم به جزئیات زندگیمان توجهی نداشتیم نه به این دلیل که من دیگر دوستش نداشتم. حالا می‌فهمم دیگر باید تا وقتی مرگ ما را از هم جدا کند هر روی او را در آغوش گرفته و از اتاق خوابمان بیرون بیاورم. معشوقه‌ام احساس می‌کرد که تازه از خواب بیدار شده است. یک سیلی محکم به گوشم زد و بعد در را کوبید و زیر گریه زد. از پله‌ها پایین رفتم و سوار ماشین شدم. سر راه جلوی یک مغازه گل‌فروشی ایستادم و یک سبد گل برای همسرم سفارش دادم. فروشنده پرسید که دوست دارم روی کارت چه بنویسم. لبخند زدم و نوشتم، تا وقتی مرگ ما را از هم جدا کند هر روز صبح بغلت می‌کنم و از اتاق بیروم می‌آورمت.

شب که به خانه رسیدم، با گلها دست‌هایم و لبخندی روی لبهایم پله‌ها را تند تند بالا رفتم و وقتی به خانه رسیدم دیدم همسرم روی تخت افتاده و مرده است! او ماه‌ها بود که با سرطان می‌جنگید و من اینقدر مشغول معشوقه‌ام بودم که این را نفهمیده بودم. او می‌دانست که خیلی زود خواهد مرد و می‌خواست من را از واکنش‌های منفی پسرمان بخاطر طلاق حفظ کند. حالا حداقل در نظر پسرمان من شوهری مهربان بودم.

جزئیات ریز زندگی مهمترین چیزها در روابط ما هستند. خانه، ماشین، دارایی‌ها و سرمایه مهم نیست. اینها فقط محیطی برای خوشبختی فراهم می‌آورد اما خودشان خوشبختی نمی‌آورند.

سعی کنید دوست همسرتان باشید و هر کاری از دستتان برمی‌آید برای تقویت صمیمیت بین خود انجام دهید.

با به اشتراک گذاشتن این داستان شاید بتوانید زندگی زناشویی خیلی‌ها را نجات دهید!


موضوعات مرتبط: خانواده ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 14 مرداد 1393برچسب:ازدواج,عشق,علاقه,دوست داشتن,علاقه به همسر, | 16:53 | نویسنده : حامد |

وقتی مردی شما را بخواهد...

 

این توصیه ها را یک مشاور روانشناس برایم گفته است؛ آنقدر جالب بودند که بد ندیدم به شما هم منتقلشان کنم.

وقتی مردی شما را بخواهد، هیچ چیز نمی تواند جلوی او را بگیرد.

اگر شما را نخواهد، هیچ چیز نمی تواند نگهش دارد.

دست از بهانه گیری برای یک مرد و رفتار او بردارید.

هیچوقت خودتان را برای رابطه ای که ارزشش را ندارد تغییر ندهید.

رفتار آرامتر همیشه بهتر است.

قبل از اینکه بفهمید واقعاً چه چیز خوشحالتان می کند، با کسی ارتباط برقرار نکنید.

اگر رابطه تان به این خاطر که مردتان آنطور که لیاقتش را دارید، با شما رفتار نمی کند، به اتمام رسید، هیچوقت سعی نکنید که با هم دو دوست معمولی باشید.

یک دوست با دوست خود بدرفتاری نمی کند.

پاگیر نشوید. اگر فکر می کنید که شما را در حالت تعلیق نگه داشته است، مطمئن باشید که حتماً اینکار را کرده است.

هیچوقت به خاطر اینکه فکر می کنید گذر زمان ممکن است اوضاع را بهتر کند، در یک رابطه نمانید. ممکن است یکسال بعد به خاطر اینکار از خودتان عصبانی شوید، چون اوضاع هیچ تغییری نکرده است.

تنها کسی که در رابطه می توانید کنترلش کنید، خودتان هستید.

از مردانی که پیش از ازدواج تقاضای رابطه جنسی میکنند دوری گزینید.

برای رفتاری که با شما دارد، حد و مرز بگذارید.

اگر چیزی ناراحتتان می کند، حتماً با او درمیان بگذارید.

هیچوقت اجازه ندهید، طرفتان همه چیزتان را بداند. ممکن است بعدها بر ضد شما از آن استفاده کند.

شما نمی توانید رفتار هیچ مردی را تغییر دهید. تغییر از درون ناشی می شود.

هیچوقت نگذارید احساس کند او از شما مهمتر است...حتی اگر تحصیلات یا شغل بهتری نسبت به شما داشته باشد. او را به یک بت تبدیل نکنید.

او یک مرد است، نه چیزی بیشتر، و نه کمتر.

اجازه ندهید مردی هویت و وجود شما را توصیف کند.

هیچوقت مرد کس دیگری را هم قرض نگیرید.

اگر به کس دیگری خیانت کرد، مطمئن باشید که به شما هم خیانت خواهد کرد.

مردها طوری با شما رفتار می کنند که خودتان اجازه می دهید رفتار کنند.

همه مردها بد نیستند.

نباید فقط شما همیشه انعطاف از خودتان نشان دهید...هر مصالحه ای دو جانبه است.

بین از دست رفتن یک رابطه و شروع یک رابطه جدید، به زمانی برای ترمیم و التیام نیاز دارید....قبل از شروع کردن یک رابطه تازه، مسائل قبلیتان را باید به کل فراموش کنید.

هیچوقت نباید دنبال کسی باشید که مکمل شما باشد. یک رابطه از دو فرد کامل تشکیل می شود. دنبال کسی باشید که مشابهتان باشد نه مکملتان.

شروع رابطه و قرار ملاقات با اشخاص مختلف جهت یافتن بهترین فرد خوب است. نیازی نیست که با هر کس که دوست می شوید همان فرد موردنظر شما برای ازدواج باشد.

کاری کنید که بعضی وقت ها دلش برایتان تنگ شود. وقتی مردی همیشه بداند که کجا هستید و همیشه در دسترسش باشید، کم کم نادیده تان می گیرد.

هیچوقت به مردی که همه آن چیزهایی که از رابطه می خواهید را به شما نمی دهد، به طور کامل متعهد نشوید.

این مطالب را برای بقیه خانم ها هم مطرح کنید.

بااینکار لبخند به لبان بعضی ها می آورید، بعضی ها را درمورد انتخابشان به فکر می اندازید و خیلی های دیگر را هم آماده می کنید.

می گویند یک دقیقه طول می کشد که یک فرد خاص را پیدا کنید، یک ساعت طول می کشد که او را تحسین کنید، یک روز تا دوستش بدارید و یک عمر تا فراموشش کنید.

موضوعات مرتبط: خانواده ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 14 مرداد 1393برچسب:وقتی مردی شما را بخواهد,ازدواج,دوست داشتن همسر,عشق علاقه, | 16:51 | نویسنده : حامد |
آبا دخترانی که دوست پسر(تنوع طلب) داشتند برای مردان قابل اعتمادند؟

سلام دوستان

به نظرتون دختر خانمهایی که دوست پسر داشتند یا اینکه روابط اجتماعی زیادی با آقایون دارند برای ازدواج میتونند گزینه مناسبی باشند؟


موضوعات مرتبط: خانواده ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 14 مرداد 1393برچسب:دختران,پسران,رابطه دخترپسر,دوستی دخترپسر,دوستیابی, | 16:38 | نویسنده : حامد |
مردان إيراني در اتاق زايمان

به منظور كاهش درد زنان و ترویج روش‌های زایمان بدون درد، از این پس مردان ایرانی شاهد تولد فرزندانشان در شماری از بیمارستان‌های كشور خواهند بود
به منظور كاهش درد زنان و ترویج روش‌های زایمان بدون درد، از این پس مردان ایرانی شاهد تولد فرزندانشان در شماری از بیمارستان‌های كشور خواهند بود. این مطلب در همایش «روش‌های زایمان بدون درد با حضور همسر» در تالار ابن‌سینای مشهد اعلام شد كه در آن حدود 400 نفر از زوجین و علاقه‌مندان حضور داشتند.
خانم ناهید قربانیان مشهدی، نایب‌رییس جمعیت مامایی خراسان رضوی در همایش یادشده گفت: در كشورهای غربی حضور همسر در انجام زایمان از مدت‌ها پیش در حال انجام است، زیرا این امر هم باعث آرامش مادر در حین وضع حمل شده و هم اثرات روانی مطلوبی در نقش پدر شدن مرد دارد. وی افزود: طی سال‌های اخیر در راستای ترویج روش‌های زایمان بدون درد در ایران قدم‌هایی برداشته شده، به‌طوری‌كه هم‌اكنون زایمان با حضور همسر، زایمان در آب و یا استفاده از گاز انتونكس در برخی بیمارستان‌های كشور به‌صورت آزمایشی در حال انجام است. وی جزییات بیشتری از اجرای این طرح و محل اجرای آن را بیان نكرد.

قربانیان، نهادینه كردن راه‌های زایمان بدون درد را از راهكارهای مهم كاهش شیوع سزارین در جامعه خواند و تصریح كرد: تمرینات ریلكسیشن (انجام حركات عضلانی و تنفسی خاص)، صوت‌درمانی، عطردرمانی، هیپنوتیزم، استفاده از گاز «انتونكس»، زایمان در آب، انواع ماساژها و حضور همسر در حین زایمان از شناخته‌ترین روش‌های زایمان بدون درد است. وی درباره استفاده از گاز انتونكس گفت كه این ماده، مخلوطی از گاز اكسیژن و N2o است، در این روش یك عدد ماسك كه به كپسول متصل است، به بیمار داده می‌شود و بیمار قبل از درد شروع به تنفس می‌كند. قربانیان استفاده از این روش را راحت، بی‌خطر، بدون عارضه و قابل گسترش و با كمترین هزینه دانست و گفت: طبق ارزیابی انجام‌شده، این گاز هیچ‌گونه عارضه‌ای نداشته و حتا باعث اكسیژن‌رسانی بهتر به جنین و مادر می‌شود.


موضوعات مرتبط: خانواده ، تندرستی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 14 مرداد 1393برچسب:مردان إيراني در اتاق زايمان,حضوراقایان دراتاق عمل, | 16:36 | نویسنده : حامد |
چرا مردان از عشق همسرشان بي خبر هستند

یک زن هرگز از ابراز عشقهای مرد زندگیش خسته نخواهد شد . به زبان آوردن دوستت دارم موجب می شود که زن به عشق واقعی مرد زندگیش پی ببرد و آن را احساس کند .
-یک زن به دریافت عاشقانه چند شاخه گل ، هدایای کوچک و ابراز عشقهای بی اختیار ، عشق می ورزد .

-زمانی که مردی به زنی چند شاخه گل تقدیم می کند و یا یادداشت های عاشقانه اش را نثارش می دارد ، به آن زن اجازه می دهد تا بداند تا چه اندازه منحصر به فرد است .

-وقتی زنی عاشق می شود ، احساس زیبایی و زنانگی در او به چندین برابر می رسد .



-نوازش یک زن به او قدرت و انگیزه برای زندگی کردن می بخشاید .

-یک زن همیشه دوست دارد از عشق همسرش نسبت به خودش مطمئن شود .

-پیش از اینکه زنی قادر به احساس عمیق برقراری رابطه جسمانی باشد ، به احساس عشق ، نوازش و ملاطفت نیاز دارد .

-زنان ابتدا کیمیای روح و عاطفه را احساس می کنند و بعد به کیمیای جسم پی می برند .

-لحظاتی که مرد ، دستهای زنی را در دست می گیرد و او را لمس می کند ، لحظاتی هستند که زن به آنها عشق می ورزد .

-هدف یک زن در برقراری رابطه جسمانی ، شور شهوانی نیست. بلکه مقصود او لذت بردن از صمیمیت ، عشق و ملاطفت در کنار شور جسمانی است .

-هنگامی که زنی بداند فقط اوست که راه به قلب شریک زندگیش دارد ، در عرش سیر خواهد کرد .

-یک زن هرگز مشکلاتش را دسته بندی نمی کند ، در صورتی که زمانی که غمگین و ناراحت باشد ، تمامی مشکلاتش از کوچک و بزرگ به دلش هجوم می آورند .

-یک زن هنگامی سکوت می کند که دردهای نهفته در دلش بسیار عمیق است و یا اینکه به مرد مقابلش آنقدر اعتماد ندارد که سخن دل با او بگوید .

-وقتی مردی با دلسوزی و توجه به مشکلات زن گوش می سپارد و از ارائه راه حل می پرهیزد ، احساس عشق و بلوغ را در او دو چندان می کند .

-مردان و زنان در برابر فشارهای عصبی واکنش های متفاوتی از خود نشان می دهند . دراینگونه مواقع زن نیازمند نزدیکی و درک طرف مقابلش می باشد ، در صورتی که مرد به تنهایی احتیاج دارد .

-هنگامی که اظهارات و اعمال زنی بیهوده تلقی می گردد ، او برای مطرح شدن شروع به ابراز نظریات مخالف و عدم توافق می کند .

-به جرات می توان گفت به جز در موارد انگشت شماری ، هیچ چیز بیش از سخن گفتن بر علیه یک زن به او آسیب نمی رساند .

-زن درست مثل یک موج است ، به هنگامی که عشق در قلبش به ظهور می نشیند ، اعتماد به نفسش در حرکتی مواج به اوج می رسد .

-هنگامی که موج احساسات یک زن به اوج می رسد ، به هیچ عنوان محدودیتی در ارائه عشق نمی بیند .

-مردها همواره باید بدانند که هر گاه زنی رنج و عصبانیت خود را بیرون بریزد و آشکار نماید ، احساس آسایش و آرامش بیشتری می کند .

-این نکته را به خاطر بسپارید که هر گاه زنی در اوج فوران خشم و غم قرار گرفته باشد ، به هیچ عنوان تقصیری را به گردن نمی گیرد .

-وقتی زنی از موضوعی می رنجد ، مرد باید ضمن همدردی با او نشان دهد که برای غم او نگران است ، سپس سکوت اختیار کند تا آن زن بتواند احساس همدردی اش را حس کند .

-دردناک ترین مسائل برای بعضی از زنان ، عدم پذیرش ، قضاوت نادرست و ترک شدن است ، چراکه امکان دارد این باورها در عمق ضمیر ناخودآگاهشان آنان را به سوی این تصور نادرست سوق دهد که لیاقتشان بیش از این نیست


موضوعات مرتبط: خانواده ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 14 مرداد 1393برچسب:چرا مردان از عشق همسرشان بي خبر هستند,عاشق,دوست داشتن همسر,علاقه به همسر, | 16:34 | نویسنده : حامد |
بیکاری سبب ناباروری مردان می‌شود

نتایج مطالعات جدید نشان می‌دهد استرس ناشی از بیکاری سبب تشدید ناباروری در مردان می‌شود.

به گزارش ایسنا، مطالعات جدید متخصصان دانشکده سلامت عمومی دانشگاه «راتگرز» و دانشکده سلامت عمومی میل من دانشگاه «کلمبیا» نشان می‌دهد با طولانی شدن بیکاری و افزایش استرس ناشی از آن، ناباروری در مردان تشدید می‌شود.

پام فکتور لیتواک، محقق ارشد این مطالعه می‌گوید: تعداد اسپرم‌ها در مردانی که استرس زیادی را تحمل می‌کنند کاهش یافته که این اسپرم‌ها نیز عمدتا ناقص بوده یا دارای اختلال تحرک هستند.
وی افزود: این نقیصه در نهایت منجر به بروز مشکلات مرتبط با ناباروری در مردان می‌شود.

متخصصان در این تحقیق 193 مرد سنین 38 تا 49سال را حد فاصل سالهای 2005 تا 2008 میلادی مورد مطالعه قرار دادند و ضمن نمونه گیری اسپرم، از آنها خواستند به پرسشهایی در رابطه با استرس و کار پاسخ دهند که یافته‌های این مطالعه نشان داد استرس‌های کاری بصورت ذهنی و عینی بر کیفیت اسپرم‌ها تاثیر می‌گذارد.

به گزارش پایگاه اینترنتی ساینس ورلد ریپورت، اگرچه نتایج نشان می‌دهد که نوع محیط کار تاثیری بر کیفیت اسپرم‌ها ندارد اما محققان بر این باورند که استرس‌های محیط کاری می‌تواند بر سلامت جنسی مردان تاثیر منفی برجای گذارد.

در واقع یافته‌های آنها نشان می‌دهد بیکاری خطر ناباروری مردان را افزایش می‌دهد.
«ترسا جانویچ» از دیگر محققان حاضر در این مطالعه افزود: استرس از دیرباز بعنوان عامل موثر در به خطر انداختن سلامت انسان شناخته می‌شود اما این مطالعه نشان داد حتی وضعیت اجتماعی مردان نیز می‌تواند سلامت جنسی مردان را به خطر بیندازند.
نتایج این مطالعه در نشریه پزشکی Fertility and Serility منتشر شده است


موضوعات مرتبط: خانواده ، بهداشت اقایان ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 14 مرداد 1393برچسب:بیکاری سبب ناباروری مردان می‌شود,عقیم شدن,استرس,, | 16:33 | نویسنده : حامد |
چرا مردها نباید گریه کنند؟

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که زندگی احساسی مردان هم به اندازه زنان پیچیده و غنی است اما در اغلب موارد این امر از مردان- و همچنین از زنان – پوشیده باقی می‌ماند.

با اینکه احساسات همیشه از خصوصیات زنانه به شمار می‌رود ، اما مردان هم به اندازه زنان احساساتی می‌شوند و تجربیات عاطفی مشابهی را توصیف می‌کنند. در یک بررسی در رابطه با هوش عاطفی 500 هزار فرد بالغ ، ثابت شد که هوش عاطفی مردان به اندازه زنان است. مطالعاتی که بر روی زوج‌ها صورت گرفته نشان می‌دهد که مردان هم به اندازه زنان با میزان استرس همسرشان هماهنگ‌اند و به همان اندازه قادر به حمایت از آنها هستند.

مردان و زنان آه می‌کشند ، گریه می‌کنند ، شادی می‌کنند ، خشمگین می‌شوند و داد و فریاد راه می‌اندازند ، اما شیوه پردازش و ابراز احساسات در آنها متفاوت است.
دکتر کلمن، روان‌شناس و نویسنده می‌گوید:
« احساسات در زندگی مردان در پشت سر و در زندگی زنان در پیش رو قرار دارند.» هورمون تستوسترون بر احساسات مردان تاثیر می‌گذارد و باعث می‌شود آنها بیشتر به طبقه‌بندی و تفکر منطقی بپردازند. به نظر می‌رسد زنان طبیعتاً با عواطف خود بیشتر در تماس هستند ، در حالی که مردان باید روی این قضیه کار کنند و اگر این کار را بکنند شرایط کاملا برابر می‌شود. آنها دارای روابط شادتر و زندگی سعادتمندانه‌تری خواهند بود.

مغز انسان
چرا بسیاری از مردان از نظر احساسی ضعیف هستند؟
خوب این تقصیر مغزمردانه است. دکتر دیوید پاول، رییس مرکز بین‌المللی مطالعات سلامت می‌گوید: « سیم‌کشی مغز مردان متفاوت است.» او توضیح می‌دهد که ارتباط بین نیم‌کره چپ مغز، جایگاه منطق، و نیم‌کره راست مغز، محل عواطف و احساسات، در زنان قوی‌تر است: «ارتباط بین دو نیم‌کره در زنان شبیه یک بزرگراه است، بنابراین می‌توانند به راحتی بین دو نیم‌کره حرکت کنند. اما در مردان این ارتباط مانند یک کوره راه باریک است که باعث می‌شود دسترسی به احساسات برای ما مردها چندان آسان نباشد.»
این می‌تواند توضیحی برای نتایج 125 مورد مطالعه در فرهنگ‌های مختلف باشد: در این بررسی‌ها مشاهده شد که مردها و پسرها همواره در تفسیر پیام‌های غیرکلامی نهفته در ژست بدن، حالت صورت و لحن صدا دقت کمتری دارند.
هم‌چنین واکنش مردان نسبت به احساسات ضعیف‌تر است و زودتر هم آنها را فراموش می کنند. در آزمایشی که در دانشگاه استانفورد انجام گرفت، عکس‌هایی از صحنه‌های تکان‌دهنده یا ناراحت‌کننده باعث تحریک بخش گسترده‌تری در مغز زنان شد. پس از سه هفته، زنان در مقایسه با مردان جزییات بیشتری از این تصاویر را به خاطر داشتند. به همین صورت محققان گمان می‌کنند که یک زن ممکن است به خاطر بگو مگو یا بی‌اعتتنایی کوچکی که شوهرش مدت‌هاست فراموش کرده هم‌چنان ناراحت و عصبانی باشد.

پسرها در سن یک سالگی در مقایسه با دختران ارتباط چشمی کمتری برقرار می‌کنند و به اشیای متحرک مثل ماشین توجه بیشتری نشان می‌دهند تا چهره انسان‌ها. هم پدرها و هم مادرها با پسران‌شان کمتر در مورد عواطف و احساسات صحبت می‌کنند (به جز خشم)، و دایره لغات ذهن پسرها شامل تعداد کمتری از واژه‌های مربوط به احساسات می‌شود.

در زمین بازی- اگر نه در خانه- پسرها یاد می‌گیرند که جلوی اشک‌شان را بگیرند و ترسی از خود نشان ندهند. چهره آنها، که زمانی به اندازه دختران نشان دهنده احساس‌شان بود، با رسیدن به سنین دبستان جدی تر می‌شود.

در سنین بزرگ‌سالی مردان از کلمات کمتری استفاده می‌کنند و صحبت کردن را حداقل در جمع ابزاری برای بالا بردن موقعیت خود می‌دانند، برعکس خانم‌ها که برای نزدیکی به دیگران با آنها وارد صحبت می‌شوند. مردان حتی هنگام صحبت با دوستان‌شان هم در حال تبادل اطلاعات در مورد خرید ، ورزش، ماشین یا کامپیوتر هستند.

چرا مردان منفجر می‌شوند؟
اگر چه زنان هم به اندازه مردان عصبانی می‌شوند ، اما خشم هم‌چنان یک ویژگی مردانه به حساب می‌آید. دکتر کنث دیلیو کریستین، روان‌شناس و نویسنده می‌گوید: «خشم به این علت به وجود می‌آید که شخص به علت سرکوب کردن احساسات خودش دچار سرخوردگی شدید می‌شود با این وجود این کاری است که مردان انجام می‌دهند، چون می‌ترسند که اگر کمی به احساسات‌شان بها بدهند دیگر کنترل آن از دست‌شان خارج می‌شود. اگر شما همه ابعاد وجودتان را رشد ندهید اگر یاد نگرفته باشید که چه‌طور با احساسات‌تان کنار بیایید، تبدیل به سایه‌ای می‌شوید که فقط بخش کوچکی از شخصیت‌تان را نشان می‌دهد و طولی نمی‌کشد که این بنای سستی که از خود ساخته‌اید فرو می‌ریزد.»

سیمرغ


موضوعات مرتبط: خانواده ، سلامت ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 14 مرداد 1393برچسب:چرا مردها نباید گریه کنند,گریه کردن,گریه مردان,ایامردهاگریه میکنن, | 16:32 | نویسنده : حامد |
شخصیت آقایان را از روی هدیه هایشان بشناسید!

زن‌ها به طور فطری علاقه شدیدی به هدیه گرفتن دارند، پشت این هدایای مخفی، یکسری جریانات غیرقابل پیش‌بینی پنهان شده است.هر هدیه ای که از همسرتان میگیرید یک راز از رازهایش را فاش میکند.


شخصیت آقایان را از روی هدیه هایشان بشناسید!
طلا و جواهر
قبل از اینکه به رازهایی که پشت این هدایای گران قیمت و باارزش نهفته است اشاره کنیم، باید بدانید که طلا و جواهر مدنظر ما شامل وسایل تزئینی مثل ساعت، انگشتر، گردنبند و... است.اگر هدیه ای که شما از همسر یا نامزدتان گرفتید جزو این گروه است، اجازه دهید پیش از هرچیز به شما تبریک بگوییم و اگر هنوز ازدواج نکرده اید وقت آن رسیده که لباس عروسی تان را آماده کنید. مردی که این نوع هدایا را انتخاب می کند به هیچ وجه خسیس نیست و خیلی دست و دلباز است. این دست و دلبازی ریشه در علاقه اش نسبت به شماست و بالطبع علاوه بر علاقه ای که به شما دارد، ارزش خیلی زیادی هم برای شما قائل است و از همه مهم تر اینکه این رابطه برایش خیلی ارزشمند است. البته این به آن معنا نیست که فردی مادی گراست و شما را با مادیات مقایسه می کند بلکه سعی و تلاشش این است که ارزش این رابطه را حفظ کند و در یک مقایسه تطبیقی می توان به این نتیجه رسید که حاضر است بهای گزافی را برای این رابطه بپردازد.


شاخه گل
شاخه گل را مردانی به عنوان هدیه انتخاب می کنند که خسیس هستند و این خساست شان را پشت یک ادعای رمانتیک مملو از عشق و علاقه پنهان می کنند. او مردی است که می خواهد همه چیز را به راحتی به دست بیاورد و حاضر نیست برای پیش رفتن این رابطه، هیچ از خودگذشتگی ای نشان دهد. مردی است که بیشتر حرف می زند و اهل عمل نیست و آنقدرها هم که ادعا می کند به شما علاقه ندارد. علاوه بر این، فردی است که ذاتا تنبل است و نمی توانید روی او حساب باز کنید. اینگونه آقایان در زمانی که شما ناراحت باشید فقط شما را سرزنش می کنند و برای احساسات شما ارزشی قائل نیستند. بهتر است به این مرد دل نبندید، چون هرقدر هم برایش فداکاری کنید، باز هم تغییری در او ایجاد نمی شود. او دارای یک اعتمادبه نفس کاذب است و خودش را تافته جدابافته می داند. بسیار چرب زبان است و قابل اعتماد نیست.

دسته گل
کسی که برای شما سبد گل را به عنوان یک هدیه انتخاب می کند یک مرد مبادی آداب، متشخص و در عین حال مهربان است. این مرد برای شما و رابطه ای که دارید ارزش قائل است اما خیلی رسمی است و این رسمی بودن نشان از صمیمیت کم رابطه تان دارد. رابطه شما روبه سردی است و باید بیشتر از گذشته به آن توجه کنید. علاوه بر این، اینگونه مردها، اهل حساب و کتاب هستند و محتاطانه برخورد می کنند، کمی هم زرنگی در خونشان جریان دارد و علاوه بر اینها، بی گدار به آب نمی زنند و تمام واکنش هایشان بستگی به عمل شما دارد، یعنی به نوعی تمام واکنش هایشان، عکس العملی است که در مقابل عمل های شما نشان می دهند.
عروسک
مردی که برای شما یک عروسک به عنوان کادو و هدیه انتخاب کرده شما را خیلی جدی نگرفته و بالطبع رابطه تان را هم خیلی جدی نمی بیند و فقط برای اینکه مسئولیت هدیه خریدن را از سر خودش باز کرده باشد این هدیه را انتخاب کرده است. به نظر او شما هنوز به بلوغ فکری نرسیده اید. او به هیچ عنوان قصد ندارد این رابطه را جدی کرده و احساسات مابین شما و خودش را عمیق تر کند. او به همین حد صمیمیتی که وجود دارد، قانع است و درضمن تلاشی هم برای به دست آوردن دل شما نمی کند.


وقتی از کادو خبری نیست!
مردی که به بهانه های مختلف از خرید هدیه خودداری می کند اصلا به شما فکر نمی کند و برای رابطه ای که بین شما وجود دارد ارزشی قائل نیست. بهانه هایی که این گروه از آقایان برای نخریدن هدیه می آورند به 3 بخش تقسیم می شود:

1-مردانی که علاوه بر اینکه هدیه ای برایتان نمی خرند این موضوع را به روی خودشان هم نمی آورند؛ این گروه از مردان خیلی پرتوقع هستند و به قول معروف آنها را مردان «پررو» می نامند. مردانی که حتی وظیفه خودشان نمی دانند که به شما ابراز علاقه کنند و خیلی به ندرت ممکن است که به شما ابراز علاقه کنند این دسته از مردان بسیار مغرور هستند و هیچ چیز برایشان مهم تر از غرورشان نیست.

2- مردانی که به بهانه اینکه این بچه بازی ها را دوست ندارند از خرید هدیه طفره می روند؛ این گروه به هیچ وجه مردانی نیستند که احساس مسئولیت داشته باشند و بهانه جو هستند و به بهانه های مختلف سعی می کنند که شانه از بار مسئولیت خالی کنند. این گروه از مردان اصولا در سنین بالا ازدواج می کنند و بچه دار می شوند.

3-مردانی که هدیه نخریدن شان را نشات گرفته از فراموشی یا شلوغ بودن سرشان می دانند. اینها به طور کلی افرادی بهانه جو و بهانه گیر هستند و پیشرفت در زمینه های کاری برایشان خیلی مهم تر از پیشرفت در رابطه احساسی شان است.
عطر
کسی که به شما عطر هدیه می دهد از رابطه با شما راضی است اما این رابطه هنوز خیلی شکل نگرفته است. به طور کلی این یک رابطه معمول است و نه نقطه قوت خیلی محکمی در آن وجود دارد و نه ضعفی قابل توجه! این رابطه خیلی جای پیشرفت دارد. او مردی است که نسبت به رشد این رابطه و قوی تر شدن پیوندهای عاطفی میان شما امیدوار است و تلاش می کند.


وقتی میگویدعزیزم چی احتیاج داری تا همون ر و برات بخرم...
این افراد با شما خیلی احساس راحتی و صمیمیت می کنند و دوست دارند تکیه گاه محکمی برایتان باشند. آنها سعی می کنند به شما کمک کنند تا پیشرفت کنید و نقاط ضعف شما را به نقطه قوت تان تبدیل کنند. از هیچ کمکی برایتان دریغ نمی کنند و خوبی و خوشی طرف مقابلشان برابر با خوبی و خوش بودن خودشان است. همسر خود را دوست دارند که این حس دوست داشتن برایشان یک مشوق است. او به شما و کارهایی که قصد دارید انجام دهید اطمینان دارد و شما بیش از اینکه یک همسر ایده آل برایش باشید یک دوست خیلی صمیمی هستید. به طور کلی شخصیت آقایان این گروه را اینگونه میتوان توصیف نمود:انسان های آینده نگری، علاوه بر اینکه صرفه جو هستند اما این صرفه جو بودن آنها دلیل بر خساست شان نیست. این مردها اصلا قصد آزار و اذیت کردن تان را ندارند و به راحتی شما بیش از هر چیز دیگری فکر می کنند.

شکلات:

شکلات تلخ:

کسانی که برایتان شکلات تلخ می خرند افراد بدبینی هستند که نسبت به خیلی از مسائل شکاک اند. علاوه بر این، بارزترین ویژگی شان این است که انسان های منطقی هستند و تلاش می کنند منطق شان بر احساس شان غالب شود.
شکلات شیرین:
این گروه از افراد انسان هایی احساساتی هستند و به هیچ عنوان دوست ندارند منطقی نسبت به قضایا فکر کنند. اهل شادی هستند و از زندگی لذت می برند. شخصیت آقایان این گروه نشان میدهدخوش سلیقه و عاشق خواب هستند.

شکلات سفید:
مردان خاصی هستند که سلیقه آنها با سلیقه عموم مردم متفاوت است. خودشان از این متفاوت بودن شان مطلع هستند و آن را از خصوصیات خوب خود می دانند که موجب منحصربه فرد بودن شان می شود.




مجله زندگی مثبت


موضوعات مرتبط: خانواده ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 14 مرداد 1393برچسب:شخصیت آقایان را از روی هدیه هایشان,هدیه,هدیه دادن,خانواده,علاقه به همسر, | 16:29 | نویسنده : حامد |
اصولي كه مردان بايد در زندگي مشترك رعايت كنند
1-در مقابل همسر(زن) خود گرفتاریهای روزانه و حوادث تلخ زندگی را با اخم و حالت عبوس مطرح نکنید.
2-هدیه، مهر و محبت را زیاد میکند ، به مناسبتهای مختلف برای همسر خود هدیه ولو کوچک خریداری و با حالت شاد و خندان به او تقدیم کنید.
3-چنانچه کم و کسری در خدمات خانه وجود دارد، با کمال محبت و خوشرویی تذکردهید. اخم و خشونت زندگی زناشویی را به تباهی می کشاند.
4- در حضور همسر خود به هیچ وجه از زنان دیگر تمجید نکنید.
5-به بستگان همسر خود مانند پدر، مادر وسایر اقوام وی احترام بگذارید و برای دعوت آنان به خانه قبل از همسر خود اقدام کنید.
6-هرگز از معاشرت همسر خود با بستگان و خویشاوندانش جلوگیری نکنید، ودر معاشرت و دید و بازدید با بستگانش پیشقدم باشید.
۷- با بستگان خود نزد همسر خود درگوشی و نجوا نکنید.
8-همسر خود را هیچ گاه به خصوص نزد بستگانش سرزنش و تحقیر نکنید .توهین و بی احترامی به همسر، از صفا و صمیمیت در زندگی زناشویی میکاهد.
‎ ‎9- خود را برتر از همسر خود معرفی نکنید . سعی کنید من و تو در زندگی نباشد کلمه ما زندگی را گرم و لذتبخش میکند.
‎ 10- وقتی همسر شما عصبانی است، او را با مهر و محبت آرام کنید.
11- با همسر خود هیچ گاه لجاجت و مشاجره نکنید.
12-برای گردش و میهمانی رفتن سعی کنید همرا ه زن و فرزندان وقت بگذارید و پیشنهاد همسر خود را در این مورد به علت کار و خستگی رد نکنید.
13-امتیازات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی فامیل خود را در صورتی که با همسر شما فاصله دارد مطرح نکنید.
14-کارهای همسر خود را تحسین کنید، تمجید و ستایش زن کلید کامیابی در زندگی زناشویی است
15-در قبال همسر خود در امور مختلف قدرت نمایی نکنید.
16-زحمات و هزینه ای که برای خویشاوندان همسر تحمل میکنید بر او منت نگذارید 17-همسر خود را در خانه محصور و محدود نکنید.
18-در مقابل همسر خود شاد و خندان باشید.




منبع:نیک صالحی

موضوعات مرتبط: خانواده ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 14 مرداد 1393برچسب:اصولي كه مردان بايد در زندگي مشترك رعايت كنند,خانواده,دوست داشتن,زندگی, | 16:28 | نویسنده : حامد |
چرا مردها زن ها را دوست دارند ؟
چرا مردها زن ها را دوست دارند ؟
ـ چون هميشه احساس مي کنند جوانند ، حتي وقتي پير مي شوند .
ـ چون هر وقت کودکي را مي بينند لبخند مي زنند .
ـ چون در همسرداري به گونه اي رفتار مي کنند که ذهن هيچ غريبه اي به آن راه ندارد .
چرا مردها زن ها را دوست دارند ؟
ـ چون همه ي توان خود را براي داشتن خانه اي زيبا و تميز به کار مي گيرند و هرگز براي کاري که انجام مي دهند توقع تشکر ندارند .
ـ چون هر آنچه که در زندگي خصوصي افراد مشهور اتفاق مي افتد را جدي مي گيرند .
ـ چون سراغ مسائل غيراخلاقي نمي روند .
چرا مردها زن ها را دوست دارند ؟
ـ چون نسبت به زجري که براي زيباتر شدن تحمل مي کنند شکايتي نمي کنند . حتي هنگام استفاده از وسايل خطرناک در سالن هاي ورزشي
ـ چون آنها ترجيح مي دهند سالاد بخورند .
ـ چون فقط عاشق پيش غذاهاي متنوع و رنگارنگ هستند .
چرا مردها زن ها را دوست دارند ؟
ـ چون براي حل مشکلات ، روشهاي خاص خودشان را دارند ؛ روش هايي که ما هرگز درک نمي کنيم و همين ما را ديوانه مي کند .
ـ چون دقيقاً وقتي ديگر خيلي دوستمان ندارند ، با ترحم به ما مي گويند : " دوستت دارم " ؛ تا ما متوجه بي علاقگي آنها نشويم .
ـ چون وقتي مي خواهند در مورد ظاهرشان چيزي بپرسند ترجيح مي دهند اين سوال را از خانمي بپرسند و خلاصه با اين مدل سوالات ما را عذاب نمي دهند .
چرا مردها زن ها را دوست دارند ؟
ـ چون گاهي از چيزهايي شکايت مي کنند که ما هم آن را احساس مي کنيم مثل سرما يا دردهاي رماتيسمي ، به اين ترتيب ما مي فهميم که آنها هم مثل ما آدم هستند !
ـ چون داستان هاي عاشقانه مي نويسند .
ـ چون ساعتها وقت خود را با فکر کردن در مورد اينکه چگونه مي توانند با ديگران سر صحبت را باز کنند ، تلف نمي کنند .
ـ چون در حالي که ارتش ما به کشورهاي ديگر حمله مي کند ، آنها هم محکم و بي منطق مي جنگند و سعي مي کنند همه ي سوسکهاي دنيا را تا آخرين دانه نابود کنند .

منبع:مجله خانواده شاد


موضوعات مرتبط: خانواده ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 14 مرداد 1393برچسب:چرا مردها زن ها را دوست دارند,خانواده,علاقه مردادن به زنان,مردان, | 16:25 | نویسنده : حامد |
چند درصد پسران حاضر نیستند با دختری که با جنس مخالف ارتباط داشته ازدواج کنند ؟

در سال های نزدیک به قرن بیست‌و‌یکم، در اغلب کشورها، تأخیر در ازدواج و همچنین تجرد قطعی به طور فزایندهای شایع شد


چند درصد پسران حاضر نیستند با دختری که با جنس مخالف ارتباط داشته ازدواج کنند ؟

یکی از تغییرات ارزشی و نگرشی، در حیطه معاشرت با جنس مخالف قبل از ازدواج است که می تواند به پذیرش این روابط به عنوان جایگزین ازدواج در بین جوانان مربوط باشد. علیرغم اهمیت فرهنگی و سنتی ازدواج در جامعه ایرانی، در سالهای اخیر شاهد سن ازدواج افزایش داشته و همچنین میزان تجرد قطعی و میزان طلاق به خصوص در شهرهای بزرگ و صنعتی روبه افزایش بوده است.
طی چهار دهه گذشته، سن اولین ازدواج در بین جوانان به خصوص دختران ایرانی بطور قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است. همچنین شواهد اخیر بر افزایش معاشرت‌های قبل از ازدواج در بین جوانان دلالت می‌کند.
بر اساس مطالعه صورت گرفته در پژوهشگاه مطالعات جمعیتی آسیا و اقیانوسیه روابط دختر و پسر قبل از ازدواج منجر به تاخیر در ازدواج جوانان می شود.
این مطالعه با هدف بررسی تأثیر این نوع معاشرتها بر افزایش سن ازدواج، کاهش رضایت زناشویی و طلاق طراحی شد. در این مطالعه، هم باور و نگرش افراد در خصوص تأثیر معاشرت‌های قبل از ازدواج بر ازدواج و عوامل مختلف مرتبط با نوع نگرش فوق بررسی شد و هم در بعد رفتاری، تأثیر معاشرتهای فوق در افزایش سن ازدواج، رضایت زناشویی و طلاق بررسی شد.
در این مطالعه 2031 دانشجوی 18 تا 40 ساله از 7 دانشگاه دولتی و آزاد در تهران وارد مطالعه شدند. و پس از آن 92 نفر از زنان و مردان 18 تا 40 ساله با تحصیلات دانشگاهی که به دو شعبه دادگاه خانواده در تهران جهت درخواست طلاق مراجعه کرده بودند به روش نمونه‌گیری در دسترس وارد مطالعه شدند. جمع‌آوری داده‌ها از بهمن ماه 1389 تا خرداد ماه 1390 انجام شد. در بخش کیفی قبل و پس از پیمایش، در کل تعداد 31 مصاحبه عمقی با زنان و مردان با وضعیت تأهل متفاوت بین گروه‌های سنی 40‌-18 ساله انجام شد.

تاثیر معاشرت قبل از ازدواج بر سن ازدواج
قصد ازدواج از تأثیر این روابط بر تأخیر در ازدواج به شدت می کاهد، بطوریکه در این مطالعه فقط یک سوم دانشجویان معتقد بودند که معاشرت با جنس مخالف با قصد ازدواج موجب تأخیر در سن ازدواج می‌شود. البته درصد قابل توجهی تردید داشتند (35.6 درصد)؛ که این تردید می‌تواند به علت این باشد که این تأثیر تحت شرایط مختلف متفاوت خواهد بود. زیرا فقط داشتن قصد ازدواج در تعجیل در ازدواج مؤثر نیست و شرایط و آمادگی اقتصادی و روانی هر دو نفر در یک رابطه و رضایت خانواده نیز از شروط دیگر است که می‌تواند این ابهام را توجیه کند.

روابط جنسی قبل از ازدواج منجر به تاخیر در ازدواج می شود
قدرت و اراده پسران برای انتخاب زمان ازدواج و انتخاب همسر و اختیار کمتر دختران، انگیزه بیشتر دختران برای ازدواج و تعهد بیشتر آنها در رابطه‌ها و فرار بیشتر پسران از مسئولیت در ازدواج از جمله دلایل ذکر شده برای تفاوت‌های فوق است. اختلاف جنسیتی قابل توجهی در خصوص نقش ارتباطات پیشرفته قبل از ازدواج بر کم شدن احساس نیاز در پسران و دختران در پیمایش نشان داده شد. بطوریکه حدوداً بیش از دو سوم (71درصد) افراد، روابط پیشرفته (ارتباطات جنسی) پسران با جنس مخالف را با کم شدن احساس نیاز به ازدواج همراه می‌دانستند در حالی‌که این امر در مورد دختران بسیار کمتر بود (26.6درصد). در مورد دختران ابهام در خصوص تأثیر ارتباطات پیشرفته بر نیاز به ازدواج خیلی بیشتر از پسران بود و این امر شاید به علت پیچیدگی عواقب رابطه جنسی در دختران نسبت به پسران در جامعه ایرانی باشد.

میل به ازدواج در دختران بیش از پسران است
در واقع مطالعه کیفی نیزدر این تحقیق نشان داده است که دختران به علت عواقب رابطه پیشرفته، کمتر وارد این نوع ارتباطات پیشرفته می‌شوند و کمتر از پسران در روابط قبل از ازدواج به نیازهای غریزی خود توجه می‌کنند. در واقع میل به ازدواج در دختران بیشتر از پسران است و با درگیر شدن در روابط پیشرفته حالات مختلفی ممکن است پیش آید مانند اجتناب از ازدواج به علت ترس از برملا شدن رابطه جنسی قبلی، یا تمایل به ازدواج با فردی که با او رابطه پیشرفته داشته است.

64 درصد پسران حاضر نیستند با دختری که با جنس مخالف ارتباط داشته ازدواج کنند
همین مطالعه نشان داد که بیش از دو سوم پاسخگویان معتقد بودند (64.2درصد) که بیشتر پسران حاضر نیستند با دختری که قبلاً با جنس مخالف رابطه دوستی داشته است ازدواج کنند و حتی درصد بیشتری (83.1درصد) معتقد بودند که بیشتر پسران حاضر نیستند با دختری که قبلاً رابطه پیشرفته با جنس مخالف داشته است ازدواج کنند. علی‌رغم این تفاوت جنسیتی که حتی پسرهای با تجربه رابطه پیشرفته ترجیح می‌دهند همسرشان قبلا‌ً تجربه‌ای نداشته باشند درصد زیادی (70.7درصد) از دانشجویان معتقد بودند که با دخترها و پسرها بایستی در مورد این روابط به طور مساوی برخورد کردو استانداردهای یکسان جنسیتی داشت. هرچند نیمی از پاسخگویان مخالف این نقل قول بودند که "بیشتر پسرها حاضر نیستند با دوست دختر خودشان ازدواج کنند" (49.3درصد) ، فقط 13 درصد موافق آن بوده‌اند.

این امر نشانگر این است که در صورتی که پسران بدانند که دوست دخترشان قبلاً رابطه‌ای نداشته است ممکن است حاضر باشند با او ازدواج کنند. بیش از یک سوم دانشجویان در مورد این گویه تردید داشتند. به هرحال این یافته کمی با یافته‌های مطالعه کیفی در تضاد است زیرا در مطالعه کیفی بسیاری از دخترها معتقد بودند که پسرها اکثراً انگیزه ازدواج ندارند
خبرآنلاین



موضوعات مرتبط: خانواده ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 14 مرداد 1393برچسب:دوستی قبل ازدواج,دوستی,ازدواج, | 16:23 | نویسنده : حامد |

 

دختران جوان طرفدار احسان علیخانی + عکس

 

 رونمایی ‌از کتاب «گفته‌هایی از نلسون ماندلا» در دوشنبه (یکم مهرماه) با حاشیه‌های فراوانی مواجه شد که از ضعف اجرایی مسوولان برگزار کنندگان این مراسم حکایت داشت.

مراسم رونمایی از کتاب «گفته‌هایی از نلسون ماندلا» روز گذشته در فرهنگسرای ارسباران با حضور مسوولان فرهنگی شهرداری تهران و سفیرانی از کشورهای دیگر برگزار شد اما این مراسم حاشیه‌های فراوانی داشت که گزیده ای از آن را در ادامه به نقل از ایبنا می خوانید:

دختران جوان طرفدار احسان علیخانی + عکس

مسوولان برگزاری در عملی تبلیغاتی به جای نصب بنرهای نلسون ماندلا در خیابان‌های اطراف سید خندان، بنرهای احسان علیخانی را در حالتی ایستاده نصب کرده بودند و در حاشیه عکس تصویر کوچکی از نلسون ماندلا قرار داشت. دست‌اندرکاران این مراسم با این ترفند در صدد پر کردن سالن همایش بودند.

• پیش از آغاز مراسم، کنار درهای ورودی سالن ارسباران جمعیتی ۴۰۰-۳۰۰ نفری از دختران نوجوان که برای مشاهده اجرای احسان علیخانی تجمع کرده بودند و مسوولان این افراد را به طور گزینشی وارد سالن می‌کردند. این عمل موجب ناراحتی حضار شد که با اعتراض‌هایی از قبیل ایجاد سر و صدا پاسخ داده شد.

•این مراسم با ۴۵ دقیقه تاخیر از زمان مشخص شده آغاز شد و پس از حضور علیخانی در صحنه جمعیت خارج از سالن به جیغ و فریاد پرداختند که این عمل موجب تعجب حضار خارجی در سالن شد.

• احسان علیخانی در اجراهای خود بسیار تلاش می‌کرد خود را کنترل کند. از این رو از نگاه کردن به جمعیت اجتناب می‌کرد و در کل مراسم کمتر از ۱۰ دقیقه اجرا داشت. در این مراسم دیگر از بذله‌گویی‌های سابق علیخانی خبری نبود.

دختران جوان طرفدار احسان علیخانی + عکس

• پس از آغاز مراسم تنها در ردیف‌های اول چهره‌های فرهنگی و علاقه‌مندان به نلسون ماندلا حضور داشتند و در ردیف‌های دیگر دختران نوجوان و دوستداران احسان علیخانی حضور پیدا کرده بودند که صندلی‌های خالی را پر کرده بودند. این ردیف‌ها به خوبی از تعارض داخل سالن خبر می‌داد.

• زمانی که احسان علیخانی برای اعلام برنامه بعدی به روی صحنه می‌آمد، موبایل‌ها و دوربین‌های زیادی برای فیلمبرداری از وی روشن می‌شدند و نور فلاش‌ها صحنه اجرا را روشن می‌کرد و شور و هیجانی در میان حضار به راه می‌افتاد.

• مترجم در چند نوبت از ترجمه کلمه Human rights اجتناب کرد و آن را به برادری و برابری ترجمه کرد.

• در زمان سخنرانی گری لوییس، هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل و آر. جی. وایت‌هد؛ سفیر آفریقای جنوبی حضار به حرف‌های آن‌ها گوش نمی‌دادند و به چرت زدن یا صحبت با دوستان خود می‌پرداختند.

• در حالی که بارها در اخبار فرهنگسرای ارسباران از رونمایی کتاب «گفته‌های نلسون ماندلا» صحبت به میان آمده بود، در مراسم کتابچه ۱۸ صفحه‌ای درباره نلسون ماندلا رونمایی شد. این کتابچه دارای شماره ثبتی در کتابخانه ملی نیست و شمارگان، نام ناشر، نویسنده و مولف در آن درج نشده است.

• در انتهای مراسم و در زمان رونمایی از کتاب، تابلوی نقاشی و تمبر یادبود نلسون ماندلا در حالی که عکاسان خبرگزاری‌ها از این صحنه عکس می‌گرفتند، علاقه‌مندان به احسان علیخانی دوربین‌های خود را روی چهره این مجری سرشناس زوم کرده بودند.


موضوعات مرتبط: خانواده ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 14 مرداد 1393برچسب:دختران جوان طرفدار احسان علیخانی + عکس, | 13:52 | نویسنده : حامد |

 

قلیان کشیدن ,  زنان ایرانی , عکس قلیان کشیدن دختران, خطرات قلیان کشی, مضرات قلیان برای بدن,قلیان کشیدن زنان ایرانیو

 

 

 رئیس مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت امروز در جلسه هم اندیشی دخانیات که با حضور علیرضا مرندی در فرهنگستان علوم پزشکی برگزار شد، نسبت به افزایش مصرف دخانیات به خصوص قلیان در بین زنان ایرانی هشدار داد.

علیرضا مرندی، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی امروز در جلسه هم اندیشی برنامه های کنترل دخانیات با اشاره به برنامه های کشوری، گذشته، حال، آینده تأکید کرد: مصرف دخانیات در گذشته بیشتر معطوف به سنین بزرگسالی بود اما امروزه در نوجوانان و جوانان رو به افزایش است و این امر مشکلات بسیاری را از جمله سقط جنین، سرطان ریه و بیماری های غیر واگیر دیگر به دنبال خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه مصرف دخانیات هزینه های زندگی را نیز به مراتب افزایش و نیروی مولد را نیز کاهش می دهد گفت: باید مصرف دخانیات در اماکن عمومی ممنوع و فروش سیگار به افراد زیر ۱۸سال متوقف شود.

مرندی افزود: کشورها نباید زمین های کشاورزی خود را به کشت تنباکو اختصاص دهند.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی تصریح کرد: افزایش قیمت دخانیات یکی از عوامل بازدارنده در این زمینه است و ما باید برنامه‌های مبارزه با دخانیات را به طور جدی دنبال کنیم.

در ادامه این جلسه کاظم ندافی، رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه روند مصرف دخانیات از سال ۸۴ افزایش چشمگیری نداشته اما در زنان و بعضی از گروه های سنی افزایش داشته و همچنین مصرف روزانه قلیان از سال۸۸ تا ۹۰ به سرعت در حال افزایش بوده است و در بین بانوان نگران کننده ارزیابی شده است.

وی گفت: نقش آموزش و پرورش در این زمینه باید بسیار پررنگ باشد و افزایش قیمت دخانیات اثرات مثبتی در سلامت کشور دارد.

جلسه هم اندیشی برنامه های کنترل دخانیات، یک دهه پس از معاهده جهانی دخانیات با همکاری فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران، پ‍ژوهشکده سل و بیماری های ریوی، مرکز تحقیقات و پیشگیری و کنترل دخانیات، جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات امروز در حال برگزاری است.


موضوعات مرتبط: خانواده ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 14 مرداد 1393برچسب:هشدار جدی نسبت به قلیان کشیدن زنان ایرانی-مضرات قلیان, | 13:52 | نویسنده : حامد |
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید ترتیب ماه‌های میلادی را بدانید یا حتی به دنبال تطابق ما‌ه‌های فارسی با میلادی باشید. یعنی مثلا بخواهید بدانید 15 اردیبهشت با کدام ماه میلادی برابر است و مسائلی از این‌دست. اگر با من همراه باشید این مسئله برای همیشه برای‌تان حل خواهد شد! لطفا جداول زیر را بخوانید تا همه‌چیز دست‌گیرتان شود:

برج

نام فارسی

نام انگلیسی

معادل تقریبی با ماه فارسی

1

ژانویه

January

بهمن

2

فوریه

February

اسفند

3

مارس

March

فروردین

4

آوریل

April

اردبیهشت

5

مه

May

خرداد

6

ژوئن

June

تیر

7

ژولای

July

مرداد

8

آگوست

August

شهریور

9

سپتامبر

September

مهر

10

اکتبر

October

آبان

11

نوامبر

November

آذر

12

دسامبر

December

دی

 

« برابری ماه میلادی با ماه ایرانی »

از تاریخ

ماه

تا تاریخ

ماه

برابر با

ماه

ماه

11

دی

11

بهمن

=

ژانویه

January

12

بهمن

9

اسفند

=

فوریه

February

10

اسفند

10

فروردین

=

مارس

      March

11

فروردین

10

اردبیهشت

=

آوریل

        April

11

اردبیهشت

10

خرداد

=

مه

May

11

خرداد

9

تیر

=

ژوئن

June

10

تیر

10

مرداد

=

ژولا

July

11

مرداد

9

شهریور

=

آگوست

August

10

شهریور

8

مهر

=

سپتامبر

September

9

مهر

10

آبان

=

اکتبر

October

11

آبان

9

آذر

=

نوامبر

November

10

آذر

10

دی

=

دسامبر

December

 

« برابری ماه ایرانی با ماه میلادی »

از تاریخ

ماه

تا تاریخ

ماه

برابر با

ماه

21

مارس (March)

20

آوریل (April)

=

فروردین

21

آوریل (April)

21

مه (May)

=

اردبیهشت

22

مه (May)

21

ژوئن (June)

=

خرداد

22

ژوئن (June)

22

ژولا (July)

=

تیر

23

ژولا (July)

22

آگوست (August)

=

مرداد

23

آگوست (August)

22

سپتامبر (September)

=

شهریور

23

سپتامبر (September)

22

اکتبر (October)

=

مهر

23

اکتبر (October)

21

نوامبر (November)

=

آبان

22

نوامبر (November)

21

دسامبر (Desember)

=

آذر

22

دسامبر (Desember)

20

ژانویه (January)

=

دی

21

ژانویه (January)

19

فوریه (February)

=

بهمن

20

فوریه (February)

20

مارس (March)

=

اسفند

 


موضوعات مرتبط: خانواده ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 5 خرداد 1393برچسب:ترتیب ماه‌های میلادی با معادل تقریبی فارسی آن, | 16:16 | نویسنده : حامد |

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • پرشین صدا