ايا اقايون هم يائسه مي شوند

آندروپوز یا یائسگی در مردان یک فرآیند طبی سالمندی و یک موقعیت فیزیکی شبیه یائسگی در زنان است که در سن 45 سالگی به بعد بروز می ‌کند.



در این فرآیند سطح هورمون تستسترون که یکی از اصلی ‌ترین هورمون ‌های مردانه (آندروژن ‌ها) است به طور پیوسته کاهش می ‌یابد و مرد علایمی‌ نظیر گرگرفتگی، افسردگی و تغییرات خلق و خوی را تجربه می‌ کند.



علاوه بر فرآیند طبیعی سالخوردگی و افزایش سن عواملی نظیر برخی از بیماری‌ های قلبی، استفاده طولانی مدت از برخی داروها، افسردگی، چاقی که بر تولید هورمون تستسترون تاثیر دارند می ‌توانند آغاز کننده زودرس آندروپوز باشند.



در تاریخ پزشکی همواره سخنانی در مورد یائسگی مردان میانسال یافت می ‌شود و اولین بار لفظ آندروپوز توسط اچ هالفورد(1813) و سپس توسط ای وارنر(1930) مطرح گشت و بیان شد تعدادی از مردان یک دروه یائسگی شبیه به آن چه در زنان است با یک شدت کمتر ولی با تداوم بیشتر را تجربه می ‌کنند.



در این زمینه تئوری هایی نظیر تئوری بیولوژیکی و تئوری روانی - اجتماعی مطرح گشت که به ترتیب بیان می ‌دارند که تغییرات فیزیکی در مقدار هورمون‌ های مترشحه بدن نقش دارند و سیستم روانی - اجتماعی و فشارهای روانی ایجاد کننده آندروپوز هستند.



عللی نظیر از دست دادن اشتیاق به کار مانند اخراج از کار، تغییرات ناگهانی در همسر، از دست دادن فرصت‌ های مناسب در زندگی و ناتوانی جسمی‌ اثبات کننده این تئوری‌ هستند.







تفاوت های یائسگی در مردان و زنان:



* یائسگی در زنان به دلیل کاهش تولید هورمون استروژن است در حالی که در مردان به دلیل کاهش تولید هورمون تستسترون است.



* بر خلاف خانم‌ ها، مردان علایم مشخص نظیر کاهش یا قطع قاعدگی ندارند که ورود آن ها را به این مرحله نشان دهد.



* زنان در این دوره باروری خود را به طور کامل از دست می ‌دهند در حالی که مردان هرگز باروری خود را به طور کامل در طی آندروپوز از دست نمی ‌دهند.



* تولید هورمون کم می ‌شود ولی هرگز قطع نمی ‌گردد؛ گر چه ممکن است از میزان موفقیت باروری کاسته شود ولی با تولید اسپرم هم چنان به فرد اجازه داده می‌ شود فرزندان سالمی‌ را حتی در دهه 80 زندگی داشته ‌باشند.







علائم آندروپوز



با افزایش سن و کاهش تدریجی هورمون تستسترون یک سری از تغییرات جسمی‌ و روانی تحت عنوان سندرم پادام (PADAM Partial Androgen Deficit disorder in Ageing Men ) در بدن روی می ‌دهد.



اصلی‌ ترین علامت آندروپوز خستگی و بی حوصلگی است. افسردگی، خشم، افزایش تحریک ‌پذیری و کاهش فعالیت جنسی از بارزترین علایم آن است.



به طوری که 80 درصد مردان، مشکل کاهش تمایلات جنسی دارند. از دیگر علایم می ‌توان به تغییر در اندام ‌ها و کاهش توده ماهیچه‌ ای بدن، گرگرفتگی، کاهش لذت از زندگی، کاهش حافظه و سطح کارآیی، تکرار ادرار به خصوص در شب، یبوست، کاهش قد، ریزش مو و وجود دردهای استخوانی اشاره کرد.


موضوعات مرتبط: تندرستی ، سلامت ، بهداشت اقایان ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 14 مرداد 1393برچسب:ايا اقايون هم يائسه مي شوند,یاعسگی اقایان,سلامتی اقایان, | 16:37 | نویسنده : حامد |
چرا مردها نباید گریه کنند؟

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که زندگی احساسی مردان هم به اندازه زنان پیچیده و غنی است اما در اغلب موارد این امر از مردان- و همچنین از زنان – پوشیده باقی می‌ماند.

با اینکه احساسات همیشه از خصوصیات زنانه به شمار می‌رود ، اما مردان هم به اندازه زنان احساساتی می‌شوند و تجربیات عاطفی مشابهی را توصیف می‌کنند. در یک بررسی در رابطه با هوش عاطفی 500 هزار فرد بالغ ، ثابت شد که هوش عاطفی مردان به اندازه زنان است. مطالعاتی که بر روی زوج‌ها صورت گرفته نشان می‌دهد که مردان هم به اندازه زنان با میزان استرس همسرشان هماهنگ‌اند و به همان اندازه قادر به حمایت از آنها هستند.

مردان و زنان آه می‌کشند ، گریه می‌کنند ، شادی می‌کنند ، خشمگین می‌شوند و داد و فریاد راه می‌اندازند ، اما شیوه پردازش و ابراز احساسات در آنها متفاوت است.
دکتر کلمن، روان‌شناس و نویسنده می‌گوید:
« احساسات در زندگی مردان در پشت سر و در زندگی زنان در پیش رو قرار دارند.» هورمون تستوسترون بر احساسات مردان تاثیر می‌گذارد و باعث می‌شود آنها بیشتر به طبقه‌بندی و تفکر منطقی بپردازند. به نظر می‌رسد زنان طبیعتاً با عواطف خود بیشتر در تماس هستند ، در حالی که مردان باید روی این قضیه کار کنند و اگر این کار را بکنند شرایط کاملا برابر می‌شود. آنها دارای روابط شادتر و زندگی سعادتمندانه‌تری خواهند بود.

مغز انسان
چرا بسیاری از مردان از نظر احساسی ضعیف هستند؟
خوب این تقصیر مغزمردانه است. دکتر دیوید پاول، رییس مرکز بین‌المللی مطالعات سلامت می‌گوید: « سیم‌کشی مغز مردان متفاوت است.» او توضیح می‌دهد که ارتباط بین نیم‌کره چپ مغز، جایگاه منطق، و نیم‌کره راست مغز، محل عواطف و احساسات، در زنان قوی‌تر است: «ارتباط بین دو نیم‌کره در زنان شبیه یک بزرگراه است، بنابراین می‌توانند به راحتی بین دو نیم‌کره حرکت کنند. اما در مردان این ارتباط مانند یک کوره راه باریک است که باعث می‌شود دسترسی به احساسات برای ما مردها چندان آسان نباشد.»
این می‌تواند توضیحی برای نتایج 125 مورد مطالعه در فرهنگ‌های مختلف باشد: در این بررسی‌ها مشاهده شد که مردها و پسرها همواره در تفسیر پیام‌های غیرکلامی نهفته در ژست بدن، حالت صورت و لحن صدا دقت کمتری دارند.
هم‌چنین واکنش مردان نسبت به احساسات ضعیف‌تر است و زودتر هم آنها را فراموش می کنند. در آزمایشی که در دانشگاه استانفورد انجام گرفت، عکس‌هایی از صحنه‌های تکان‌دهنده یا ناراحت‌کننده باعث تحریک بخش گسترده‌تری در مغز زنان شد. پس از سه هفته، زنان در مقایسه با مردان جزییات بیشتری از این تصاویر را به خاطر داشتند. به همین صورت محققان گمان می‌کنند که یک زن ممکن است به خاطر بگو مگو یا بی‌اعتتنایی کوچکی که شوهرش مدت‌هاست فراموش کرده هم‌چنان ناراحت و عصبانی باشد.

پسرها در سن یک سالگی در مقایسه با دختران ارتباط چشمی کمتری برقرار می‌کنند و به اشیای متحرک مثل ماشین توجه بیشتری نشان می‌دهند تا چهره انسان‌ها. هم پدرها و هم مادرها با پسران‌شان کمتر در مورد عواطف و احساسات صحبت می‌کنند (به جز خشم)، و دایره لغات ذهن پسرها شامل تعداد کمتری از واژه‌های مربوط به احساسات می‌شود.

در زمین بازی- اگر نه در خانه- پسرها یاد می‌گیرند که جلوی اشک‌شان را بگیرند و ترسی از خود نشان ندهند. چهره آنها، که زمانی به اندازه دختران نشان دهنده احساس‌شان بود، با رسیدن به سنین دبستان جدی تر می‌شود.

در سنین بزرگ‌سالی مردان از کلمات کمتری استفاده می‌کنند و صحبت کردن را حداقل در جمع ابزاری برای بالا بردن موقعیت خود می‌دانند، برعکس خانم‌ها که برای نزدیکی به دیگران با آنها وارد صحبت می‌شوند. مردان حتی هنگام صحبت با دوستان‌شان هم در حال تبادل اطلاعات در مورد خرید ، ورزش، ماشین یا کامپیوتر هستند.

چرا مردان منفجر می‌شوند؟
اگر چه زنان هم به اندازه مردان عصبانی می‌شوند ، اما خشم هم‌چنان یک ویژگی مردانه به حساب می‌آید. دکتر کنث دیلیو کریستین، روان‌شناس و نویسنده می‌گوید: «خشم به این علت به وجود می‌آید که شخص به علت سرکوب کردن احساسات خودش دچار سرخوردگی شدید می‌شود با این وجود این کاری است که مردان انجام می‌دهند، چون می‌ترسند که اگر کمی به احساسات‌شان بها بدهند دیگر کنترل آن از دست‌شان خارج می‌شود. اگر شما همه ابعاد وجودتان را رشد ندهید اگر یاد نگرفته باشید که چه‌طور با احساسات‌تان کنار بیایید، تبدیل به سایه‌ای می‌شوید که فقط بخش کوچکی از شخصیت‌تان را نشان می‌دهد و طولی نمی‌کشد که این بنای سستی که از خود ساخته‌اید فرو می‌ریزد.»

سیمرغ


موضوعات مرتبط: خانواده ، سلامت ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 14 مرداد 1393برچسب:چرا مردها نباید گریه کنند,گریه کردن,گریه مردان,ایامردهاگریه میکنن, | 16:32 | نویسنده : حامد |

دلایل شلی و افتادگی سینه ها :

همانطور که افراد مبتلا خودشان تجربه کرده اند لاغر شدن ، حاملگی و شیردادن و ضعف و شلی پوست به صورت ژنتیکی یا ذاتی میتواند منجر به شل شدن و افتادگی سینه ها شود .

 جراحی ماستوپکسی ( جراحی بالا کشیدن سینه) یک جراحی 1 تا 3 ساعته است  که بهتر است با بیهوشی عمومی انجام شود. گاهی اوقات که همراه با کوچکی سینه ها باشد نیازبه کاربردن پروتز هم هست.جای اسکار عمل در اکثریت موارد به صورت برش دور هاله و برش عمودی زیر هاله است نزدیک به تمام موارد را میشود با همین 2 برش جراحی کرد و نیازبه برش T (عرضی ) در چین زیر سینه نیست . به طور خلاصه مواردی که کاندید ماستوپکسی میباشند میتوان به 4 گروه تقسیم کرد.

  

1) ماستوپکسی( جراحی بالا کشیدن سینه) بدون پروتز :

بافت سینه از نظر حجم و اندازه کافی است ولی پوست اضافه باعث بدفرمی و افتادگی شده است . در اینجا بالاکشیدن بدون استفاده از پروتز کافی است و به هیچ وجه نیاز به استفاده از پروتز نیست ، قراردادن پروتز بنا به درخواست بعضی افراد که میخواهند سینه سفت تری پیدا کنند به نظر اینجانب از نظر پزشکی درست نبوده و بهتر است فرد به همان سینه با قوام طبیعی قناعت کند و از استفاده بی مورد از جسم خارجی ( پروتز ) اجتناب کند در این حالت با برش دور هاله و عمودی زیر هاله ، سینه هابالا کشیده و در حد طبیعی سفت میشوند. با تکنیک های مدرن ماستوپکسی( جراحی بالا کشیدن سینه) سینه بالا کشیده حتی بدون پروتز بسیار جذاب تر از سینه های پروتزی میشود.

 


2)ماستوپکسی همراه با پروتز :

بافت سینه کمتر از حد متناسب با جثه فرد است و سینه ها افتادگی قابل توجه هم دارد . در این صورت سینه ها از همان برش دور هاله و عمودی زیر هاله بالاکشیده میشوند و علاوه بر این قراردادن پروتز هم ضروری است ، در این حالت بهتر است پروتز در زیر عضله قرار گیرد.

 

3) بالاکشیدن سینه ها فقط با پروتز:

 سینه ها افتادگی خفیف ( حداکثر یک سانتی متر ) دارند و حجم سینه ها نسبتا کوچک است . در این صورت بهتر است با قرار دادن پروتز به تنهایی ( البته با تکنیک مخصوص و کمی متمایز از سایر روش های پروتزگذاری ) سینه ها بالا کشیده شود. در این صورت برش 4  تا 5 سانتی متر در زیر سینه کافی است و نیاز به برش دور هاله و عمودی زیر هاله نیست و بدین ترتیب با مخفی بودن جای عمل نتایج بسیار ایده آل است .

 

 

پروتز سینه,جراحی سینه,کوچک کردن سینهجراحی بالا کشیدن سینه

 
4) ماستوپکسی ( جراحی بالا کشیدن سینه) همراه با کوچک کردن سینه:

علاوه بر افتادگی، بزرگی سینه ها هم وجود دارد که در این صورت اضافه بافت سینه هم طی عمل برداشته  میشود و سینه ها کوچک میشود ، در این صورت برش همان دور هاله و عمودی زیر هاله خواهد بود .

 

  • عده ای بنا به ذهنیت خودشان یا توصیه غلط بعضی جراحان اصرار دارند اول جراح بافت سینه طبیعی را تخلیه کند و بعد زیر آن را با پروتز پر کند تا بافت سینه قوام پروتزی داشته باشد ، چون نمیخواهند سینه هایشان بزرگ شود ولی از طرفی میخواهند سفتی سینه در حد سینه های پروتزی داشته باشند . این کار از نظر پزشکی و سلامتی بدن توصیه نمیشود و بهتر است در صورتی که نیاز به پروتز نیست از سفتی پروتزی صرف نظر شود با سینه طبیعی فرم داده شود و بالا کشیده شود.

 

در بسیاری از موارد با تکنیک های جدید ماستوپکسی به سینه های طبیعی فرم و شکل ایده آل و خیلی بهتر و جذاب تر از سینه پروتزی داده میشود پس در صورت وجود بافت کافی اصلا نیازی به پروتز نیست .

 

جراحی ماستوپکسی,جراحی کوچک کردن سینه

جراحی بالاکشیدن سینه( ماستوپکسی)

جراحی ماستوپکسی,جراحی کوچک کردن سینه جراحی بالاکشیدن سینه(ماستوپکسی)

 

 

جراحی ماستوپکسی ( جراحی بالا کشیدن سینه)در یک نگاه:

 

  • این جراحی برای بالا کشیدن و سفت شدن دوباره سینه انجام می شود
  • گاهی با یا بدون پروتز انجام می شود
  • در این جراحی فقط یک برش طولی زیر سینه و یک برش دور هاله ایجاد می شود
  • عوارض این عمل بسیار کم و بی خطر است

 

  
پاسخ به سوالات شایع درباره جراحی پروتز سینه :
 جراحي پروتز سينه عبارت است از قرار دادن ماده اي به نام پروتز در داخل سينه (روي عضله قسه سينه) جهت برجسته كردن،بزرگ كردن و فرم دادن به سينه. اين جراحي از شايع ترين اعمال جراحي زيبايي در سراسر دنيا مي باشد و نتايج عمل با رضايتمندي بسيار زيادي همراه است . كساني كه اين جراحي را انجام مي دهند مي توانند رضايت بيشتري از اندام و ماهيت زنانه خود بدست آورند و انجام آن را قوياً به ديگران توصيه مي كنند.


افراد مناسب براي جراحي پروتز سینه چه كساني هستند؟
- كسانيكه سينه هاي كوچكي دارند و مي خواهند سينه بزرگنتري داشته باشند
- كسانيكه مي خواهند عدم تقارن و اختلاف سايز و اختلاف شكل دو سينه را اصلاح نمايند.
- كسانيكه بر اثر شيردهي و يا لاغر شدن سينه هاي آنها كوچك و شل شده است.
 
چه كساني بهتر است عمل جراحی پروتز سینه را انجام ندهند؟
 - كسانيكه بيماري داخلي جدي دارند.
- كسانيكه تصورات و انتظارات غير عادي و غير واقعي از انجام جراحي دارند.
- كسانيكه سابقه سرطان پستان در افراد فاميل درجه 1 و2 قوياً شديد است. به علت تداخل احتمالي پروتز در تصاوير ماموگرافي ( راديوگرافي سينه) بهتر است اين عمل را انجام ندهند،گچه در مطالعات مختلف علمي ثابت شده پروتز تاثيري در تصاوير ماموگرافي با روش هاي خاص ايجاد نمي كند.
 
عمل  جراحی پروتز سینه در چه محدوده سني قابل انجام است؟
 محدوده سني وجود ندارد.از زماني كه بلوغ سينه كامل شده باشد اين عمل قابل انجام است.هم چنين در سنين بالا و در سنين بعد از يائسگي مشكلي ايجاد نمي كند ولي بيشترين متقاضياناين عمل بي 20 تا 40 سال مي باشند.
 
انواع پروتز سینه كدام است؟
 دو نوع پروتز وجود دارد: 1) آب نمك 2) gel cohesive سيليكون، كه جراح بنا به دلايل مختلف هر كدام از اين دو نوع را مي تواند بكار برد.
 
چگونه سايز پروتز انتخاب مي شود؟
بيماران مي توانند حدوداض سايز پروتز و ميزان بزرگي سينه هايشان را خودشان انتخاب كنند. در عين حال دكتر ثنائيمعتقد اسن مهمترين چيز در جراحي پروتز سينه آن است كه نتيجه بسيار طبيعي به نظر برسد، كه دكتر ثنائي طي اندازه گيري قفسه سينه و ميزان جثه هر فرد بهترين و طبيعي ترين سايز را به بيمار پيشنهاد مي نمايد، با اين حال هر فرد مي تواند تا حدودي نظر خودش را اعمل نمايد.


مسلماً كسانيكه جثه كوچك دارند اگر پروتز خيلي بزرگ انتخاب كنند نتيجه طبيعي به نظر نخواهد آمد، يكي از نكاتي كه دكتر ثنائي حين عمل رعايت مي كند استفاده از تخت هاي عملي مي باشد كه بيمار را ضمن بيهوشي مي توان به وضعيت كاملاً نشسته در آورد.چنانچه اين كار در حين عمل انجام شود جراح با ديدن بيمار حين عمل در موقعيت نشسته مي تواند مطمئن شود كه بهترين سايز را انتخاب كرده و از نتيجه واقعي عمل از نظر طبيعي بودن و تقارن سينه ها مطوئن مي شود
 
آيا افرادي كه افتادگي سينه دارند مي توانند عمل جراحی پروتز سینه را انجام دهند؟
 كسانيكه افتادگي سينه دارند نياز دارند علاوه برقرار دادن پروتز پوست اضافي سينه هم برداشته شود كه جراح درباره اين عمل و جاي عمل مربوطه به شما توضيح مي دهد.
 
چگونه عمل جراحی پروتز سینه انجام مي شود؟
 اين عمل در كلينيك خصوصي انجام مي شود و تمام مراحل توسط دكتر ثنائي انجام مي شود.
 
محل قرارگيري پروتز كجاست؟
 پروتز مي تواند روي عصله يا زير عضله پكتورال باشد. دكتر ثنائي يك تكنيك اختصاصي دارد كه طي آن پروتز عمداً زير عضله قرار داده مي شود ولي تفاوتهايي با روش قديمي دارد كه باعث مي شود نتايج بسيار بهتر و طبيعي تر باشد. اصولاً بهتر است پروتز در زير عضله باشد بدين ترتيب پروتز در لايه عميق تري قرار مي گيرد و نتيجه طبيعي تر مي شود. و عوارض پروتز به ميزان قابل توجهي از بين مي رود.
 
آيا سينه با گذاشتن پروتز طبيعي به نظر خواهد رسيد؟
 ميزان رضايت مندي به دنبال عمل پروتز سينه بسيار بالا مي باشد هر چه سايز پروتز مناسب با اندازه سينه و جثه فرد باشد نتيجه طبيعي تر خواهد بود. ولي مسلماً كسيكه سينه خيلي كوچكي دارد و پروتز خيلي بزرگ استفاده كند، نماي طبيعي به دست نمي آيد. از نظر لمس چنانچه پروتز درزير عضله قفسه سينه قرار گيرد معمولاً شخص اصلاً آن را لمس نمي كند و سينه قوام و حالت كاملاً طبيعي دارد فقط سفت تر و پرتر شده است ولي خود پروتز به هيچ وجه لمس نمي شود.
 
نحوه ويزيت قبل از عمل:
 بهتر است بيماران طي دو نوبت قبل از تعيين زمان عمل ويزيت و مشاوره شوند. بيمار بايد تمام خواسته ها و انتظارات خود را عمل اضهار نمايد و توضيحات كامل از نتايج عمل به وي گفته شود. عكس هاي فتوگرافي بيماران ديگر مي تواند مثالهاي خوبي براي فهميدن نتايج عيني بعد از عمل باشد طي مشاوره با پزشك معلوم مي شود كه كدام افراد انتظارات غير ممكن دارند كه بايد به آنها گفته شود. هم چنين سايز پروتز با مشورت بين بيمار و پزشك تعيين مي شود.
 
نحوه بيهوشي و بستري چقدر است؟
 اين با بيهوشي عمومي انجام مي شود،پزشك متخصص بيهوشي از ابتداي عمل تا بيداري كامل بيمار در كنار وي مي باشد.جراحي بايد حتماً در اتاق عمل مجهز و دستريل انجام شود. بهتر است يك شب بستري در كلينيك يا بيمارستان داشته باشيد.
 
پمپ بر طرف كننده درد بعد از عمل (pump relief pain ) چيست؟
 دكتر ثنائي به طور اختصاصي از دستگاه جديدي استفاده مي كند كه تمام درد بعد از عمل از بين مي رود. شما مي توانيد توضيحات كامل را از دكتر سوال كنيد.
 
نقاهت و استعلاجي به چه ميزان است؟
 يك هفته استراحت در منزل به بهبودي سريعتر كمك مي كند. بهتر است يك نفر در انجام امور خانه و بچه داري كمك كند. حركات بازوها حدودي محدود مي شود. ورزش هاي پايين تنه اي بعد از يك هفته قابل انجام است ولي حركات بالا تنه و سنگين بعد از 6 هفته قابل انجام است.
 
محل برش عمل به چه شكل است؟
 برش دور هاله
برش در چنين زير سينه به مقدار محدود(حدودا 4 سانتي متر)
از داخل ناف با استفاده از عمل آندوسكوپي
از زير بغل كه بهتر است با كمك آندوسكوپي باشد. انتخاب محل عمل به عهده جراح مي باشد و جراح محل برش را به شما توضيح مي دهد. معمولاً اسكار به جا مانده از عمل از نظر زيبائي بسيار قابل قبول است. مگر در موارد كلوئيد و اسكار هيپوتروفيك كه براي پيشگيري از آن تا چند ماه تحت نظر جراح باشيد.
 
نتايج عمل پروتز سینه به چه شكل است؟
به نظر دكتر ثنائي نتيجه بايد كاملاً حالت طبيعي داشته باشد و وضعيت سينه ها متناسب با جثه هر فرد باشد.وجود پروتز هيچگونه تداخل و مزاحمتي در زندگي آينده و فعاليت هاي شخصي، شغلي و ورزشي ايجاد نمي كند.
 
عوارض عمل  پروتز سینه چيست؟
جراحي پروتز سينه از اعمال بسيار كم عارضه و با رضايت مندي بالاييدر بيماران همراه است. ولي هيچ گونه جراحي در انسان به طور مطلق بدون عارضه نمي باشد. در مورد پروتزها عارضه نادر بوجود آمدن كپسول در اطراف پروتز مي باشد كه باعث سفت شدن آن مي شود و درمان هاي متعددي دارد ولي در نهايت مي شود پروتز را خارج نمود.به ندرت كرخي و بي حسي نوك سينه ممكن است رخ دهد. پروتز سينه به هيچ وجه عارضه خطرناك از قبيل سرطان ايجاد نمي كند و براي بررسي بافت سينه ماموگرافي با روش خاص و همچنين سونوگرافي كافي مي باشد. همچنين پروتز هيچ اختلالي در حاملگي، شير دهي و باروري ايجاد نمي كند. گرچه تقريباً قريب به اتفاق كسانيكه اين عمل را انجام مي دهند هيچ مشكل جدي پيدا نمي كنند ولي بايد حين عوارض نادر بع افراد گوشزد شود. فشار آوردن و ضربه زدن به سينه با داشتن ژل  cohesive هيچ مشكلي براي افراد ايجاد نمي كند.

 

پروتز سینه,جراحی سینه,کوچک کردن سینهجراحی پروتز سینه

پروتز سینه,جراحی سینه,کوچک کردن سینه

جراحی پروتز سینه

پروتز سینه,جراحی سینه,کوچک کردن سینهجراحی پروتز سینه

 

 

 

 

 

جراحی ماستوپکسی,پروتز سینه,کوچکی سینهکوچک کردن سینه ( www.drsanaee.com )

 
روش هاي متفاوتي جهت كوچك كردن سينه ها وجود دارد كه ايراد مهم در روش هاي مختلف وجود اسكارهاي (جاي عمل) وسيع و ديگري افتادگي و بد شكل شدن سينه بعد از كمتر از يكسال مي باشد. در روش اختصاصي دكتر ثناي از روشي استفاده مي شود(سوپريور مديال پديكول) كه نتيجه با حداقل اسكار و بهترين شكل سينه بعد از جراحي و حفظ آن در دراز مدت مي باشد.


زناني كه سينه هاي خيلي بزرگ و آويزان دارند: از مشكلات مختلف اسكلتي مثل دست درد؛ گردن درد و پشت درد رنج مي برند. مشكلات تنفسي، زخمها و درماتيت هاي پوستي در زير و بين سينه ها و محل بندهاي سوتين بسيار آزار دهنده هستند. هم چنين وجود سينه هاي بزرگ با آسيب هاي روحي و اجتماعي براي زنان و دختران همراه مي باشد و باعث كاهش اعتماد به نفس آنها مي شود.


در جراحي كوچك كردن سينه از پوست، بافت چربي و بافت غددي سينه ها برداشته مي شود و در مجموع كل سينه كوچك، خوش فرم و سفت تر مي شود و متناسب با اندام و جثه فرد مي گردد. اين نوشته ها به تعداد زيادي سوالات شما درباره جراحي كوچك كردن پاسخ مي دهد و به شما مي گويد كه چه انتظاراتي بايد از اين جراحي داشته باشيد.
 
مناسب ترين افراد براي جراحي کوچک کردن سینه:
هدف اساسي اين جراحي كوچك كردن سينه ها مي باشد و حتي الامكان نكات زيبايي هم رعايت مي شوند تا نتايج حاصله از نظر زيبايي هم مطلوب باشد.
اين جراحي بايد از بعد از بلوغ كامل سينه ها انجام شود. كساني كه به زودي حاملگي و شير دهي دارند اين عمل را نبايد انجام دهند. كساني كه برداشت درستي از عمل ندارند و انتظارات واقع بينانه اي از عمل ندارند بهتر است جراحي را انجام ندهند.
 
ويزيت در مطب:
حداقل يك يا دو ويزيت اوليه در مطب ضروري است كه بايد بيمار درباره سايز بعد از عمل و خواسته هاي خود با جراح صحبت كند. ممكن است تمام خواسته هاي بيمار انجام پذير نباشد كه بايد دقيقا به بيمار گفته شود. نشان دادن تصاوير فتوگرافي به بيماران مي تواند مثالهايي از اين عمل را به آنها نشان دهد. جراح يك معاينه و شرح حال دقيق مي گيرد و دوباره نحوه جراحي و نتايج و موارد و نكات ضروري به بيمار توضيح مي دهد.
 
نحوه جراحي کوچک کردن سینه:
در تكنيك اختصاصي ( پديکول مياني - فوقاني ) در اكثريت موارد از برش دور هاله و برش عمودي زير هاله استفاده مي شود ولي گاهي استفاده از برش محدود در چين زير سينه ضروري مي باشد. طي عمل بافتهاي اضافه و پوست اضافه برداشته مي شودو سينه بالا كشيده شده و كوچكتر مي شود. در اين تكنيك بر خلاف ساير روش ها فرم سينه در دراز مدت افتادگي پيدا نمي كند و به علت محدود بودن اسكارها جاي عمل بسيار محدود مي باشد. معمولا مدت عمل بين 3- 4 ساعت مي باشد.
 
چگونه جراحي کوچک کردن سینه انجام مي شود؟
اين جراحي در مركز جراحي محدود يا بيمارستان انجام مي شود و تحت بي هوشي عمومي انجام مي شود و مدت آن حدود4-3 ساعت مي باشد و مدت 24 ساعت بستري در كلينيک ضروري مي باشد.
 
بعد از جراحي:
بعد از جراحي معمولا" يك سوتين مخصوص بر روي پانسمان ها پوشيده مي شود. بعد از جراحي وجود تورم و كبودي در سينه ها طبيعي است ولي درد بعد از عمل بسيار ناچيز مي باشد.


حدود يك ماه داشتن پانسمان و تعويض آن ضروري است. يك تا دو هفته بعد از عمل در صورت وجود بخيه هاي غير جذبي، بخيه ها برداشته مي شوند. بين سه روز تا يك هفته مرخصي و در خانه ماندن ضروري مي باشد كه بهتر است حركات بازوها حداقل و محدود باشد. بعد از يك هفته حركات ورزشي در پائين تنه مثل دو و پياده روي منعي ندارد ولي حركات ورزشي بالا تنه و Credit union order بازوها بهتر است يك تا دو ماه به تعويق افتد. كرخي هاله براي مدت يك تا دو ماه به علت وجود تورم طبيعي است ولي بندرت طولاني و دائم مي شود.
 
همه جراحي ها با ريسك يا موارد غير قابل پيش بيني همراه است:
جراحي كوچك كردن سينه جراحي ساده و پيش پا افتادده اي نمي باشد ولي معمولا در صورتيكه توسط جراح ماهر و با تجربه انجام شود با ريسك بسيار پائين همراه است.


عوارض كوتاه مدت مثل عفونت و خونريزي بسيار نادر مي باشند. شايع ترين عوارضدراز مدت اسكاريا جاهاي عمل مي باشند كه با حفظ و رعايت اصول زيبايي و استفاده از درمان هاي پيشگيري، ليزر درماني و انجام روتوش يا ترميم اسكارها مي تواند نتايج ايده آلي را بدست آورد ولي بايد توجه داشته باشيد افراد بد زخم يا درواقع پوست ها كلوئيدساز عمدتا قابل پيش بيني نمي باند و بطور قطعي قابل درمان نمي باشد. شيردهي در اكثر موارد محفوظ مي ماند ولي قابل تضمين نمي باشد. همچنين عدم تقارني مختصر سينه ها ممكن است بعد از عمل وجود داشته باشد. بي حسي دائم نوك سينه به ندرت ممكن است رخ دهد.
 
نتايج نهايي جراحی کوچک کردن سینه:
نتايج نهايي فرم سينه بعد از 3 ماه تا يكسال بطور كامل معلوم مي شود. تورم رفته رفته كمتر شده و سينه طي ماهاي اول باز هم كوچكتر مي شود. فرم سينه ها بعد از چند ماه تا حداكثر يكسال تثبيت مي شود ولي تغييرات شديد وزن و حاملگي مي تواند باعث بر هم زدن فرم سينه ها شود.


در روش اختصاصي دكتر ثنايي اسكارها در حداقل ممكن مي باشند با اين حال پزشك تمام راهها را براي ايجاد اسكارهاي ايده آل انجام مي دهد جاي عمل يا اسكارها بطور طبيعي بعد از يكسال شروع به محو شدن مي كند و بايد توجه اكيد به توصيه هاي دكتر درباره مراقبت از جاهاي عمل داشته باشيد. در صورتيكه ضروري باشد انجام جراحي روتوش جهت رفع اسكارها بايد انجام شود. هم چنين در موارد ضروري كرتن درماني اسكارهاي يا ليزر درماني بايد براي افراد بد زخم (كلوئيد ساز) انجام مي شود.
 
توصيه نهايي:
اين جراحي خيلي بعد از عمل مشكلات سنگيني را در شما رفع مي كند و معمولا كساني كه اين جراحي را انجام داده اند رضايت بالايي دارند و آن را به سايرين توصيه مي كنند ولي بايد درباره نتايج آن واقع بين باشيد و انتظارات رويايي و غير ممكن نداشته ياشيد و حتما قبل از عمل از نتايج كار جراحي و خود جراح اطمينان كامل پيدا كنيد.


موضوعات مرتبط: سلامت ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 14 مرداد 1393برچسب:دلایل شلی و افتادگی سینه ها,عمل سینه,کوچک کردن سینه,پوست و زیبایی,جراحی سینه, | 15:23 | نویسنده : حامد |

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • پرشین صدا